728 x 90

نامه ۲۴نماینده کنگره آمریکا به وزیر خارجه: برجام تضمین‌های کافی برای ممانعت از دستیابی رژیم ایران به سلاح اتمی را ندارد

نامه ۲۴نماینده کنگره آمریکا به وزیر خارجه آمریکا
نامه ۲۴نماینده کنگره آمریکا به وزیر خارجه آمریکا

نامه ۲۴نماینده کنگره آمریکا از هر دو حزب به بلینکن وزیر خارجه؛

برجام تضمینهای کافی برای ممانعت از دستیابی رژیم ایران به سلاح اتمی را ندارد

باید در توافقی قوی‌تر و جامع تر مانع رسیدن رژیم ایران به سلاح اتمی شد

و فعالیت‌های شرورانه آن را متوقف کرد

 

مهمترین کشور حامی تروریسم در جهان

باید در مورد غنی‌سازی هسته‌ای

و برهم زدن صلح و ثبات منطقه‌ای حسابرسی شود

مایک مک کال، رهبر جمهوریخواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و جاش گوتهایمر، نماینده دموکرات کنگره از نیوجرسی نامه‌یی دوحزبی با امضای ۲۴ نماینده کنگره به آنتونی بلینکن وزیر خارجه ارسال کرده و از دولت خواسته‌اند از اهرم فشار برای دستیابی به یک توافق بهتر و جامع با رژیم ایران از جمله دسترسی آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌یی به کلیه سایتهای هسته‌یی در ایران استفاده کند.

 

این قانونگذاران نوشتند که برجام به اندازه کافی تضمین نکرد که رژیم ایران هرگز نتواند سلاح هسته‌یی به‌دست آورد. در این نامه آمده است: برجام به رژیم ایران اجازه دسترسی به میلیاردها دلار کاهش تحریم‌ها را داد که هم‌چنان برای پیشبرد برنامه موشکهای بالستیک و گسترش حمایت از تروریسم استفاده کند.

قانونگذاران دوحزبی کنگره از وزیر خارجه آمریکا خواستند با متحدان آمریکا و با کنگره به‌صورت دو حزبی و هر دو مجلس همکاری و مشورت کند تا به توافقی قوی‌تر و جامع‌تر با رژیم ایران برسد تا مسیر دستیابی این رژیم به سلاح هسته‌یی را مسدود کرده و فعالیت‌های بدخواهانه جهانی آنها را متوقف کند.

قانونگذاران در ادامه گفته‌اند دولت آمریکا باید از اهرمهای موجود استفاده کند تا گزینه‌های قابل دسترس در برابر رژیم تهران را هر چه تیزتر کند. مهمترین کشور حامی تروریسم در جهان باید در مورد غنی‌سازی هسته‌یی و برهم زدن صلح و ثبات منطقه‌ای حسابرسی شود.

این نامه دو حزبی توسط ۲۴ نماینده شامل ۱۲ عضو جمهوریخواه و ۱۲ عضو دموکرات مجلس نمایندگان امضا شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c54c6fb3-d075-4a1b-bdae-0d2170036e0f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات