728 x 90

۲۰ دانشجوی ایرانی به دلیل شرکت در یادبود کشته‌شدگان هواپیمای اکراینی تعلیق و توبیخ شدند

مراسم یادبود کشته‌شدگان هواپیمای اکراینی
مراسم یادبود کشته‌شدگان هواپیمای اکراینی

بیست دانشجوی دانشگاه محقق اردبیلی به‌دلیل تجمع و شرکت در مراسم یادبود درگذشتگان فاجعه هواپیمای اوکراینی توبیخ و تعلیق شدند. روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی طی یک نامه ضمن تأیید این موضوع، برگزاری این مراسم را“ ناهنجاری در سطح دانشگاه ”و احکام صادره را“ متناسب“ دانسته است.

به گزارش سایت حکومتی انصاف نیوز پنجشنبه ۵تیر، ۲۰نفر از دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی توبیخ و تعلیق شدند.

بر اساس این گزارش، دلیل توبیخ و تعلیق دانشجویان شرکت در گردهمایی شمع سوزی و مراسم یادبود درگذشتگان ساقط کردن هواپیمای اوکراینی عنوان شده است.

گفتنی است، هواپیمای مسافربری اوکراینی که از مبدأ تهران به مقصد کی‌یف درحال پرواز بود در تاریخ ۱۸دی۹۸مورد اصابت موشک پدافند هوایی سپاه پاسداران قرار گرفت و سرنگون شد و همه ۱۷۶سرنشین این پرواز جان باختند.

در همان روز اعلام دلیل واقعی سرنگونی هواپیمای اوکراینی، دانشجویان و مردم معترض برابر دانشگاه‌های امیرکبیر و شریف تهران در اعتراض به شلیک موشک سپاه پاسداران به این هواپیما و پنهان‌کاری مقامات رژیم ایران دست به تجمع و تظاهرات زده و علیه «دروغ‌گویی» و «پنهان‌کاری» مسئولان حکومت شعار دادند و خواستار استعفای خامنه‌ای شدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/66f7fbd6-1ddb-4430-ac26-331d623107f5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات