728 x 90

یک تحریم با چند معنا

تصاویری از قیام آبان ۹۸
تصاویری از قیام آبان ۹۸

در آثار استراتژیک قیام آبان ۱۳۹۸ باید بر این اصل مسلم تأکید کرد و انگشت گذاشت که تبعات آن تا سرنگونی محتوم حاکمیت ولایت فقیه ادامه خواهد داشت. در این تداوم هم‌چون رودی پیش‌روند، مدام جویبارهای متعدد به اطراف خود روانه می‌کند.

هنگام وقوع آن قیام، اثرات داخلی‌اش را بر جامعه ایران، بر تشدید تضادها و جنگ‌ها و شقه‌های درون رژیم و نیز بر مناسبات بین‌المللی با نظام آخوندی تأکید کردیم. گفتیم در تمامی این زمینه‌ها ورقی برگشته است و دیگر شرایط تحت تأثیر هیچ تحولی به عقب برنمی‌گردد و آنچه که از پس آن قیام روی خواهد داد، رشد مداوم تعادل‌قوا با بروز انواع رخدادهای سیاسی، اجتماعی و بین‌المللی علیه تمامیت نظام آخوندی خواهد بود.

 

در یک‌ونیم سال گذشته آنچه در صحنهٔ واقعی به اثبات رسید، پارامترهای همین تحلیل بود؛ طوری که جامعه ایران را به یک جبهه به‌وسعت جغرافیای ایران علیه تمامیت رژیم ملایان بالغ نمود. در سطح بین‌المللی هم آثار قیام آبان ۹۸ منجر به بروز دومینوی طرد و انزوای حاکمیت آخوندی شد. اکنون اما یکی از وجوه آثار بین‌المللی قیام آبان، تحریم ۸کارگزار جانی رژیم شده است. ۸ جنایت‌کار جنگی که جنایت در قیام آبان ۹۸ یکی از برگ‌های شناسنامه‌شان است.

 

اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۲۳فروردین در متن تحریم ۸عنصر جنایت‌کار رژیم آخوندی تأکید کرده است: «حسین سلامی در جلساتی شرکت داشت که به دستورهایی مبنی بر به‌کارگیری قوه قهریه جهت سرکوب ناآرامی‌های نوامبر ۲۰۱۹ منتهی شد. بنابراین حسین سلامی مسؤل موارد جدی نقض حقوق‌بشر در ایران است!»

نقض حقوق بشر؛ درفش و پرچمی که به‌وسعت فلات ایران بر دستان مردم در اهتزاز است. میدانی که هرگز در ایران و جهان از ایرانیان شرافت‌مند خالی نبوده است تا حقوق‌بشر‌شان را از اشغالگران آخوندی بستانند. اکنون این درفش و این پرچم است که پیروزی پرمعنای به‌پای‌دارندگان و پایدارانش را در حقانیت قیام آبان ۹۸مهر کرده است.

 

این تحریم بسیار پرمعنا است. نخست باید تشعشع پرتو شمع‌های فروزان آزادی را در آن قیام دید که به‌دست جانیان بالفطرهٔ ولی‌فقیه و با شراکت همین ۸ جنایت‌کار جان باختند. خون قیام آبان ۹۸ قطره‌یی از خون پیکر آزادی است که در این ۴۲سال از خمینی تا خامنه‌ای در ریختن آن همواره شتاب کرده‌اند.

 

این تحریم نشان می‌دهد که حقانیت قیام آبان۹۸ وجدانهای بیدار بشری را برمی‌انگیزد تا سمت درست تاریخ را گواهی دهند و بر حق مقاومت و پایداری مردم ایران و پیشتازان پایدارشان از ۴۲سال پیش به این سو، تأکید نمایند.

این تحریم نشان می‌دهد که رقم زدن هر تحول داخلی و بین‌المللی علیه دیکتاتوری ولایت فقیهی، به‌دست خودمان به‌عنوان مردم و قیام‌آفرینان و پایداران بر مرزبندی قاطع با تمامیت رژیم آخوندی محقق خواهد شد.

 

این تحریم نشان می‌دهد که ندا و فریاد دادخواهی مردم ایران که هر روز و هر هفته جریان دارد، کرباس حصار و دیوار مماشات با ملایان را از هم دریده و گوش‌های شنوا و وجدانهای بیدار را فتح نموده است.

 

این تحریم نشان می‌دهد که بافته‌ها و رشته‌های رژیم آخوندی برای پهن کردن فرش مماشات پیش پای رئیس‌جمهور جدید آمریکا و استمالت با اروپاییان، فعلاُ پنبه شد و جز حیرت و تودهنی خوردن از آثار قیام آبان ۹۸، طرفی نخواهد بست و تحفه‌یی نثارش نخواهد شد.

 

این تحریم نشان می‌دهد که به‌طور خاص ندا و فریاد و دادخواهی مادران شهیدان قیام آبان ۹۸ و دیگر مادران شهیدان در این ۴۲سال، چقدر قدرتمند و نافذ و راهگشا است.

 

این تحریم نشان می‌دهد جبهه مردم ایران علیه دیکتاتوری قرون‌وسطایی آخوندی چقدر سرمایه و دارایی و پتانسیل انسانی برای ستاندن حق آزادی و دمکراسی دارد. چنین توانایی سترگ و کارا و راهگشا می‌تواند و باید که بیش از این برای فتح میدانهای داخلی و بین‌المللی علیه تمامیت نظام ولایت فقیه پیشروی کند.

 

از دیگر معناهای این تحریم، باید بر آثار آن بر نمایش انتخابات پیش رو در پایان خرداد اشاره نمود. رژیم در وین دنبال برگرداندن برجام و کند کردن تیغ تحریم و حتی رفع تحریم است. خامنه‌ای در این عرصه، روی وساطت اروپاییان بسیار حساب باز کرده است. ولی خبر ناگهانی تحریم ۸ عنصر نظامی رژیم و زنده کردن آثار قیام آبان ۹۸، هم اثر مذاکرهٔ وین را کند خواهد نمود و هم در داخل ایران بازتاب گسترده‌یی بر تحریم انتخابات ۱۴۰۰ خواهد گذاشت. از این رو، این تحریم یکی از ضربات کاری بر ارکان نظامی و سیاسی حاکمیت ولایت فقیه در آستانهٔ متلاطم‌ترین نمایش ادواری‌اش است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/80cc634f-74c1-430b-830f-cea292850d2f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات