728 x 90

یونایتدپرس اینترنشنال: سران رژیم ایران با فروپاشی اقتصاد روی تروریسم سرمایه‌گذاری می‌کنند

استراون استیونسون
استراون استیونسون

خبرگزاری یونایتدپرس اینترنشنال روز جمعه ۲۸دی ۹۷ طی مقاله‌یی به قلم استراون استیونسون هماهنگ‌کننده کارزار برای تغییر در ایران به تحریمهای نفتی و بانکی اشاره کرد و نوشت: تحریمها برای اقتصاد ایران از نوامبر ۲میلیارد دلار هزینه داشته است. اما ملاها هم‌چنان به سرمایه‌گذاری بر تروریسم ادامه می‌دهند.کل اقتصاد ایران بر نیازمندیهای نظامی سپاه پاسداران متمرکز است. جامعه ایران با بحران مواجه است. این رژیم ظرفیت اصلاح اقتصادی را دیگر ندارد. در عوض ملاها به شیطان‌سازی علیه سازمان مجاهدین خلق ایران پرداخته‌اند تا واقعیت سوء مدیریت اقتصادشان را بپوشانند.

هر ساله یک و دو دهم میلیون نفر از مردم بیکار می‌شوند که اکثراً افراد جوان می‌باشند. آمار خود رژیم می‌گوید حقوق متوسط ماهانه یک کارگر امروزه تنها کفاف یک هفته را می‌دهد.

 

استیونسون می‌نویسد: ایران با وجود فرهنگ غنی و متمدنانه و باز تبدیل به یک پدیده منفور بین‌المللی شده است در حالی که ۸۰میلیون شهروند تحت محاصره آن که نیمی از آن زیر۳۰سال می‌باشند، در تلاش برای تأمین کمبود برق و آب و قیمتهای غذایی می‌باشند که بیش از ۵۰درصد افزایش یافته است.

از زمان دومین بخش تحریمهای آمریکا که بر نفت و بانک از ۵نوامبر تاثیر گذاشت رژیم ایران روزانه یک میلیون بشکه نفت کمتر تولید می‌کند.

این امر برای اقتصاد ایران از نوامبر ۲میلیارد دلار هزینه داشته است. اما ملاها هم‌چنان به سرمایه‌گذاری بر تروریسم ادامه می‌دهند.

سقوط اقتصاد ایران در بحران می‌تواند مستقیماًً متوجه علی خامنه‌ای و حسن روحانی شود.

سیاست تجاوز نظامی توسعه‌طلبانه در سراسر خاورمیانه دیده شده که مستمراً صرف نیرو و منابع مالی برای جنگ داخلی بشار اسد جنایتکار و جنگ نسل‌کشی علیه مردم سنی در عراق همسایه و حمایتشان از شورشیان حوثی در یمن می‌شود و به‌طور گسترده‌ای از تروریستهای حزب‌الله در لبنان حمایت مالی می‌کنند.

آنها سالانه ۷۵۰میلیون دلار فقط به حزب‌الله لبنان می‌پردازند. روشن است که این دیگر پایدار نمی‌تواند باشد.

استیونسون می‌نویسد صندوق بین‌المللی پول گفته است که ایران در سال ۲۰۱۸ یک و نیم درصد رشد منفی داشت.

پیش‌بینی می‌کند که این رشد منفی در سال ۲۰۱۹ به سه و شش دهم درصد برسد و کاهش تولید ناخالص داخلی به ۹۷میلیارد دلار برسد. بنا بر این سیستم رژیم ولایت فقیه و حاکمیت حقوقدانان اسلامی، هیچ راه‌حلی برای بحران اقتصادی ارائه نمی‌کنند.

کل اقتصاد ایران بر نیازمندیهای نظامی سپاه پاسداران انقلاب ایران متمرکز است.

جامعه ایران با بحران مواجه است. این رژیم ظرفیت اصلاح اقتصادی را دیگر ندارد.

در عوض ملاها به شیطان‌سازی علیه اصلی‌ترین جنبش اپوزیسیون دموکراتیک، سازمان مجاهدین خلق ایران (پی.ام.او.آی یا ام.یی.کی) پرداخته‌اند تا واقعیت سو مدیریت اقتصادشان را بپوشانند.

برای همین است که صدای تظاهر کنندگان در خیابانهای همه شهرها و شهرستانهای ایران را می‌توان شنید که فریاد می‌زنند: مرگ بر این دولت مردم فریب.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a9c4cb14-c065-4868-8067-8112bd8abeff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات