728 x 90

یوروآسیا: هر کس رئیس‌جمهور رژیم شود، خامنه‌ای سیاست را کنترل خواهد کرد

خامنه ای ولی فقیه ارتجاع
خامنه ای ولی فقیه ارتجاع

سایت یوروآسیا به تاریخ ۱۱خرداد درباره یکپایگی رژیم آخوندی با انتصاب آخوند جلاد ابراهیم رئیسی جلاد سال۶۷ نوشت: هفته پیش، علی خامنه‌ای طی سخنرانی تلویزیونی برای اعضای مجلس، از همه شهروندان خواست تا در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۸ژوئن شرکت کنند، و به "کسانی که رأی ندادن را تبلیغ می‌کنند"هشدار داد و گفت: "آنها با مردم همدردی نمی‌کنند. "...

دو تن از اعضای خاندان خمینی، ... ، علناً به‌نحوه مدیریت انتخابات انتقاد کرده‌اند..

خامنه‌ای در سخنرانی خود در مجلس رژیم به نکته مهمی اشاره کرد و گفت: «انتخابات یک روز برگزار می‌شود، اما تأثیر آن به مدت چندین سال ادامه خواهد یافت».

این نکته در درک این‌که چرا کاندیداتوری لاریجانی و جهانگیری رد شده است، کلیدی است. آنها قویترین رقبای ابراهیم رئیسی، رئیس کنونی قوه قضاییه، بودند. رئیسی آخوندی است که در سال۲۰۱۷ برای مقام ریاست‌جمهوری رقابت کرد ولی در برابر حسن روحانی شکست خورد... .

از این رو، همان‌طور که خامنه‌ای اظهار داشت نتیجه انتخابات به مدت سالهای آینده تأثیر خواهد داشت زیرا این فرایند فراتر از انتخاب رئیس‌جمهور آماده‌سازی و تمرین برای جانشین خامنه‌ای ۸۲ساله است... .

یوروآسیا در مورد تاثیر نمایش انتخابات رژیم آخوندی بر منطقه نوشت: این فضای سیاسی ایران برای همسایگان خلیج‌فارس خود چه معنایی دارد و چگونه بر آنها تأثیر می‌گذارد؟

وقایع جاری در نهادهای رژیم ایران این پیام را می‌دهد که تغییرات داخلی در حال وقوع است...

سیاست‌های دولت بنیادگرای جدید مبتنی بر استخراج کردن بزرگترین دست‌آوردهای سیاسی، امنیتی و اقتصادی، به موازات تنظیم تاکتیکی در نقشه نفوذ منطقه‌یی آن، همراه با پشتیبانی از شبه‌نظامیان و احزاب وفادار به آن در عراق، سوریه، یمن و لبنان خواهد بود... .

این مقاله می‌افزاید: خامنه‌ای به هر میزان که در مواضع سیاسی خود استوار و در مدیریت خود سخت‌گیر باشد، می‌داند که مردم ایران نیازهای اقتصادی زیادی دارند و در بسیاری از شهرها و روستاها شکایات وجود دارد. بنابراین، وی تلاش خواهد کرد تا با دستیابی به نتایج مثبت در توافق‌نامه جدید برجام با ۱ + ۵، که تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران را کاهش دهد، فشارها را کاهش دهد.

در خلیج‌فارس، خامنه‌ای ممکن است به‌دنبال کاهش تنش با همسایگان عرب ایران به‌ویژه عربستان سعودی باشد، زیرا وضعیت انزوای مداوم به شهرت و تصویر تهران آسیب می‌رساند، که پیشاپیش آسیب‌های زیادی دیده است.

بنابراین، چه آن‌طور که انتظار می‌رود رئیسی رئیس‌جمهور بعدی شود یا خیر، خامنه‌ای کنترل بازی را حفظ خواهد کرد، و دولت، مجلس و سپاه پاسداران فقط ابزارهای مطیعی برای اجرای اراده وی خواهند بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/19126a52-3729-4420-bbf1-c2e2bdacae24"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات