728 x 90

یورو ریپورتر: قوه قضاییه رژیم ایران به دستگیری دو دانشجوی نخبه دانشگاه اعتراف کرد

قوه قضاییه رژیم ایران به دستگیری دو دانشجوی نخبه دانشگاه اعتراف کرد
قوه قضاییه رژیم ایران به دستگیری دو دانشجوی نخبه دانشگاه اعتراف کرد

یورو ریپورتر درمورد دستگیری دو دانشجوی نخبه دانشگاه صنعتی شریف توسط قضاییه خامنه‌ای روز ۱۸ اردیبهشت ۹۹ نوشت: «بنا به گزارش رسانه دولتی ایران علی یونسی و امیر حسین مرادی دو دانشجوی نخبه دانشگاه معروف صنعتی شریف ایران توسط مقامات دستگیر شده‌اند. این دو نزدیک به یک ماه است که ناپدید شده بودند و هیچ اطلاعاتی در مورد محل آنها در دست نبود».

یوروریپورتر افزود: «غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه روز ۵مه (۱۶ اردیبهشت) به دستگیری این دو اعتراف کرد و ادعا نمود این دو به گروه اپوزیسیون اصلی ایران، سازمان مجاهدین خلق ایران (PMOI) که با حروف مخفف MEK نیز شناخته می‌شود، وصل شده بودند.

وی با سرهم کردن یک سری اتهامات سرهم‌بندی شده مدعی شد که این دو دست به «اقدامات انحرافی» زده و قصد انجام عملیات خرابکارانه داشتند. دستگاههای انفجاری که برای عملیات خرابکارانه به‌کار می‌رفته نیز در خانه آنها هنگام بازرسی کشف شده بود».

یورو ریپورتر در ادامه نوشت: «در این میان ام.یی.کی اسامی ۱۸ نفر از میان بسیاری که در سراسر کشور دستگیر شده‌اند را اعلام کرد».

یورو ریپورتر هم‌چنین نوشت: «رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران بر این‌که دستگیر شدگان در معرض شکنجه و اعدام و هم‌چنین کرونا قرار دارند، تأکید کرد و بار دیگر خواستار اقدام فوری دبیرکل ملل متحد، کمیسر عالی و شورای حقوق‌بشر ملل متحد و سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر برای آزادی آنان و اعزام هیاتهای بین‌المللی برای بازدید از زندانهای رژیم و دیدار با این زندانیان شد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6d4d2ea2-48fc-477c-9f5e-819033bffeaf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات