728 x 90

یورو آسیا: انفجار نطنز نه یک حمله سایبری بلکه انفجار یک بمب بوده است

انفجار نطنز
انفجار نطنز

سایت یورو آسیا، ۸ژوییه (۱۸تیر۹۹) نوشت: «گزارشات حاکی از آن هستند که حمله به سایت اتمی نطنز نه یک حمله سایبری بلکه انفجار یک بمب بوده است».
یورو آسیا افزود: «انفجار اخیر در تأسیسات نطنز برنامه اتمی رژیم ایران را بیش از یک‌سال عقب انداخته است. تأسیسات اتمی نطنز برای غنی‌سازی اورانیوم مورد استفاده قرار می گرفت و برای برنامه اتمی ایران و نقش حیاتی داشت. گفته می‌شود که ویرانی آن یک عقب‌گرد جدی برای تهران است. همان‌طور که هفته گذشته توسط یورو آسیا گزارش شد یک آتش‌سوزی در تأسیسات اتمی نطنز روز پنجشنبه گذشته رخ داد.
رژیم ایران ادعا می‌کند که عامل آن یک حمله احتمالی سایبری بود که توسط اسراییل یا آمریکا هماهنگ گردیده و عهد کرده است که علیه مرتکبین آن تلافی‌جویی کند.

سایمون هندرسون که برای هیل مقاله می‌نویسد و یک محقق کهنه کار است و نیز با مؤسسه واشنگتن برای سیاست خاورنزدیک همکاری دارد معتقد است که این انفجار در نطنز فعلاً موجب از کار افتادن تأسیسات مزبور شده و جمهوری اسلامی احتمالاً گزینه‌یی برای ساختن سانتریفوژهای پیشرفته ندارد. این، برنامه اتمی ایران را اگر نگوییم برای سالها، برای ماهها، عقب انداخته است. منابع اطلاعاتی سایر کشورها نیز به نتیجه‌گیریهای مشابهی رسیده و به یک یا دو سال عقب افتادن این برنامه‌ اشاره می‌کنند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5512098b-bf4f-4be5-9571-dcb0ef423907"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات