728 x 90

یورش گارد ویژه به اعتصابیون نیشکر هفت‌تپه و آتش زدن مزارع توسط کارگران خشمگین

نیشکر هفت تپه و آتش زدن مزارع توسط کارگران خشمگین
نیشکر هفت تپه و آتش زدن مزارع توسط کارگران خشمگین

به‌دنبال پنج روز اعتصاب کارگران زحمتکش هفت‌تپه برای حقوق عقب مانده شان؛ از صبح امروز یکشنبه ۱۵بهمن نیروهای گارد ویژه و سرکوبگر رژیم برای ممانعت از ادامه اعتصاب کارگران نیشکر هفته تپه از اهواز وارد شده و اقدام به حمله و دستگیری کارگران اعتصابی کردند. اسامی چند تن از کارگران دستگیر شده عبارت است از: اسماعیل بخشی،کرامت پام؛ رحیم بساک علیپور 
این کارگران به همراه بیش از بیست تن دیگر از کارگران اعتصابی بازداشت شده‌اند و آنها را به پاسگاه هفت‌تپه منتقل نموده‌اند. در میان بازداشتیها ۵نفر از کشاورزان و ۲نفر از کارگران یارد شهدای هفته دیده شده‌اند.
این یورش وحشیانه گارد ویژه و نیروهای انتظامی به کارگران بخش کشاورزی پس از آن صورت گرفت که بعدازظهر دیروز شنبه ۱۴بهمن؛ بخشدار رژیم در شوش و گماشته جدید رژیم در اداره کار این شهرستان با مقاومت کارگران در شکستن اعتصاب روبه‌رو شده و پس از ساعتی مجبور به ترک شرکت شدند. همچنین سیامک افشار قائم‌مقام سابق مدیر عامل شرکت که به‌شدت مورد نفرت کارگران است حوالی ساعت ۶بعدازظهر  دیروز وارد شرکت شده است.
بنا بر آخرین خبرهای رسیده موتورسواران گارد ویژه برای ایجاد رعب و وحشت در میان کارگران بخش کشاورزی با موتورهایشان در مزارع نیشکر جولان می‌دهند و با مشاهده کارگرانی که با موتور به‌سر کار می‌آیند آنان را مورد حمله قرار داده و در داخل مزارع تعقیب می‌کنند.
همچنین نیروهای گارد ویژه و انتظامی کلیه درهای کارخانه را به کنترل خود در آورده‌اند و دور تا دور کارخانه در حال گشت‌زنی هستند تا کارگران بخش کشاورزی نتوانند به همکاران اعتصابی خود در داخل شرکت بپیوندند.
به گفته کارگران حاضر در کار خانه، جو امنیتی فوق العاده‌ای در کارخانه برقرار است و کارخانه تبدیل به پادگان شده است. 
سندیکای کارگری هفت‌تپه خواستار آزادی فوری کارگران بازداشت شده و خواستار آن شد که سریعاً یگانهای ویژه و دیگر نیرو های سرکوبگر از محل کار، کارگران خارج شوند.
کارگران اعلام کردند کارخانه پادگان نیست و حق خواهی کارگران با فشار و تهدید، با بازداشت و زندانی کردن  حل نخواهد شد.
به‌دنبال اقدامات تحریک‌آمیز و سرکوبگرانه نیروهای ضدشورش که با موتورهای خود کشاورزان را تعقیب کرده و مانع نزدیک شدن آنان به محل می‌شدند؛ کشاورزان خشمگین کارخانه نیز اقدام به آتش زدن مزارع شرکت موسوم به ۸۰۰کردند.
جعفر عظیم‌زاده دبیرکل اتحادیه آزاد کارگران ایران مردم و کارگران شوش و دزفول را به حمایت از کارگران نیشکر هفت‌تپه فراخواند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2b6b344a-bcb3-46fb-8ece-355de5acaae4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات