728 x 90

یازدهمین روز قیام لبنان، شعار زنان لبنانی:‌ حسن نصرالله گم شو

تظاهرات میلیونی در لبنان
تظاهرات میلیونی در لبنان

قیام مردم لبنان علیه فساد حکومتی و حزب‌الشیطان دست‌نشانده رژیم آخوندی با تجمعهای عظیم در میادین اصلی شهرهای بیروت، صیدا، طرابلس، صور و سایر شهرها ادامه دارد.

به گزارش تلویزیون الجدید لبنان از شب گذشته موج جمعیت به میدانهای ریاض الصلح و شهدا در بیروت سرازیر شده است. آنها بر خواسته خود که کنار رفتن حکومت با تمامی اجزای آن است پای می‌فشارند.

تلویزیون العربیه الحدث نیز گزارش داد تظاهرات در شهرهای مختلف لبنان رو به گسترش است. در بعلبک که از مناطق تحت کنترل حزب‌الله بشمارمی‌آید، مردم تظاهرات کرده و خواهان سرنگونی حکومت شدند.

در منطقه البداوی در شمال لبنان گروههایی از تظاهر کنندگان که اغلب آنها را زنان تشکیل می‌دادند در پاسخ به تهدیدهای روز جمعه حسن نصرالله شعار می‌دادند «گم شو نصرالله، گم شو».

میدل ایست آی نوشت:‌ زنان در جنبش اعتراضی لبنان پیشتازند. آنان شجاعانه در مقابل نیروهای امنیتی و خشونت حامیان حزب‌الله ایستاده‌اند. در سراسر اعتراضات ضددولتی که لبنان را بحال توقف درآورده زنان کشور جای خود را در خط مقدم اعتراضات باز کرده‌اند. آنها یک هفته است بین تظاهر کنندگان و نیروهای امنیتی دیوار بسته‌اند. زنان در مرکز بیروت یک عامل کلیدی در موفقیت اعتراض در سراسر کشور بوده‌اند.

تظاهرات مردم لبنان بر ای یازدهمین روز با شعار از عراق تا بیروت انقلاب نمی‌میرد

به گزارش العربیه الحدث مردم لبنان روز یکشنبه ۵ آبان ۹۸ یازدهمین روز تظاهرات ضدحکومتی خود را مبنی بر استعفای دولت به‌طور کامل، ادامه دادند. بنا‌ به این گزارش مردم بیروت روز یکشنبه با تشکیل زنجیرهای انسانی در همه اتوبانها، همبستگی و وحدت خود را نشان دادند.

العربیه الحدث افزود: تظاهرات در مناطق دیگر از جمله بینت جبیل، بعلبک و نبطیه در جنوب، طرابلس و صیدا با شعارهایی در مخالفت با فرقه‌گرایی به شکل گسترده ادامه داشت. در بیروت سرود ملی لبنان را به‌طور جمعی خواندند و شعار می‌دادند « از عراق تا بیروت، انقلاب یکی است و هرگز نمی‌میرد».

تظاهر کنندگان روز دوشنبه اعتصاب عمومی اعلام کرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f1df0a92-ff81-469c-be7f-31917642e196"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات