728 x 90

قیام ایران-شماره ۲۲۳

یازدهمین روز اعتصاب کارگران زحمتکش و شجاع نیشکر هفت‌تپه

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

روز پنجشنبه ۲۴آبان (۱۵نوامبر) کارگران زحمتکش مجتمع صنعتی نیشکر هفت‌تپه برای یازدهمین روز به اعتصاب شجاعانه خود ادامه دادند. آنها با شعارهای نترسید نترسید ما همه با هم هستیم؛ نه تهدید، نه زندان دیگر اثر ندارد؛ عزا عزاست امروز روز عزاست امروز، زندگی کارگر روی هوا است امروز؛ یک اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه؛ در خیابانهای شوش دست به تظاهرات زدند و سپس در مقابل فرمانداری رژیم در این شهر تجمع کردند. مردم شهر شوش با پیوستن به این تجمع اعتراضی از خواستهای آنها حمایت کردند. کارگران در سخنرانی‌های خود به پوشالی بودن وعده‌های رژیم و بی‌اعتنایی مقامات رژیم به درد و رنجهایشان اعتراض کردند.

کارخانه نیشکر هفت‌تپه که از شش دهه پیش از قطبهای اشتغالزایی و صنعت در خوزستان بوده بر اثر چنگ انداختن مقامات رژیم به این کارخانه زیر عنوان خصوصی‌سازی در معرض نابودی قرار گرفته است. کارگران محروم این مجتمع صنعتی به‌خاطر پرداخت نشدن حقوق و مزایا و فقر و گرسنگی و ناتوانی در پرداخت بدهی‌های سنگین خود فشاری طاقت‌فرسا را تحمل می‌کنند. شماری از آنان تا کنون در اعتراض به این وضعیت دست به خودکشی زده‌اند.

مقاومت ایران با درود به کارگران زحمتکش و شجاع نیشکر هفت‌تپه که با همبستگی و اتحاد برای احقاق حقوق خود بهپا‌خاسته‌اند عموم هموطنان به‌ویژه دیگر کارگران و زحمتکشان را به همبستگی و پشتیبانی از آنها فرا‌می‌خواند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۴ آبان ۱۳۹۷(۱۵ نوامبر ۲۰۱۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cdb430aa-35fd-4ed5-8398-6d108725f5d1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات