728 x 90

گوگل همکاری خود را با شرکت مخابراتی چینی هواوی لغو کرد

شرکت هواوی
شرکت هواوی

به گزارش خبرگزاری رویترز شرکت گوگل اعلام کرد از تحریم‌های مشخص شده توسط دولت آمریکا برای شرکت مخابراتی چینی «هواوی» تبعیت می‌کند و اجازه این شرکت برای استفاده از سیستم عامل اندروید را لغو می‌کند.

وزارت دادگستری آمریکا بهمن سال گذشته شرکت چینی هواوی و مدیر مالی این شرکت را به تقلب در امور بانکی، سرقت اسرار تجاری و نقض تحریم‌های رژیم ایران متهم کرد.

 

دونالد ترامپ،روز ۲۶اردیبهشت ۹۸ با امضای فرمانی با اعلام وضعیت اضطراری ملی، خرید تجهیزات و فناوریهای مخابراتی از شرکت‌های تهدید کننده امنیت ملی را منع کرد. وزارت بازرگانی آمریکا باید ظرف ۱۵۰روز این برنامه را اجرایی کند. به گزارش خبرگزاریها با امضای این فرمان راه برای ممنوع کردن استفاده از تجهیزات شرکت چینی هواوی که به "جاسوسی" متهم شده است، باز می‌شود.

در این فرمان از وزارت بازرگانی آمریکا خواسته شده است تا با همکاری دیگر نهادهای دولتی طی ۱۵۰روز برنامه‌یی برای اجرای این فرمان تهیه کنند.

 

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه ۲۰دیماه۹۷ گزارش داد مدارکی به‌دست آورده که ارتباط شرکت چینی هواوی با دو شرکت ایرانی و فریب بانک‌های بین‌المللی برای دور زدن تحریم‌ها علیه رژیم ایران را ثابت می‌کند.

همچنین اخیراً مقامهای آمریکا اعلام کردند ارتباط مدیر شرکت هواوی با دو شرکت دیگر در تهران و دمشق را ردیابی کرده‌اند.

 

 

رویترز نوشت: وزارت دادگستری آمریکا این شرکت را در ۱۳مورد از جمله کلاهبرداری بانکی، نقل و انتقالات پولی، کارشکنی در مسیر عدالت و سرقت فناوری از شرکت آمریکایی «تی موبیل» متهم کرده است.

 

منگ وانجو، مدیر مالی و دختر بنیانگذار شرکت هواوی دهم سال جاری به‌ درخواست آمریکا و به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران توسط کانادا بازداشت شد.

 

وزارت دادگستری آمریکا در یک شکایت، شرکت چینی را به کلاهبرداری و سرقت فناوری یک شرکت آمریکایی متهم کرد.

متیو ویتکر سرپرست موقت وزارت دادگستری و «ویلبر راس» وزیر بازرگانی در یک نشست خبری جزئیاتی از شکایت ایالات متحده از شرکت هواوی و «منگ وانژو» مدیر مالی این شرکت که در کانادا منتظر محاکمه است، منتشر کردند.

کانادا اعلام کرد به‌ درخواست ایالات متحده «منگ وانژو» را در کانادا بازداشت کرد و او از سوی آمریکا به‌خاطر دور زدن تحریم‌های ایران تحت پیگرد بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0556942e-7d5e-4a59-ae3b-4c857a09953e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات