728 x 90

گوتهایمر و مک کال طی یک نامه دو حزبی به بلینکن، خواستار محدودیتهای شدیدتر و سخت‌تری علیه رژیم ایران شدند

مایکل مک کال و جاش گوتهایمر
مایکل مک کال و جاش گوتهایمر

جاش گوتهایمر، نماینده دموکرات کنگره از نیوجرسی و مایکل مک کال، رهبر جمهوریخواه کمیته خارجی مجلس نمایندگان روز پنجشنبه ۲۱ اسفند، نامه‌یی دوجانبه به آنتونی بلینکن وزیر خارجه ارسال کرده و از او خواسته‌اند از اهرم فشار برای دستیابی به یک توافق بهتر و جامع با رژیم ایران، از جمله دسترسی آژانس انرژی هسته‌یی بین‌المللی به کلیه سایتهای هسته‌یی استفاده کند.

این قانونگذاران نوشتند: «ما معتقدیم که برنامه جامع اقدام مشترک ۲۰۱۵ (JCPOA) بین پنج به‌علاوه یک و ایران به اندازه کافی تضمین نکرد که ایران هرگز نتواند سلاح هسته‌یی به‌دست آورد».

در ادامه این نامه آمده است: «در ازای محدودیتهای موقت در جنبه‌های برنامه هسته‌یی ایران، این توافق‌نامه به ایران اجازه دسترسی به میلیاردها دلار تخفیف در تحریم‌ها را داد که هم‌چنان برای پیشبرد برنامه موشکهای بالستیک خود و گسترش حمایت خود از تروریسم استفاده می‌کند. ما از شما می‌خواهیم که با متحدان ما همکاری کرده و با کنگره به‌صورت دو حزبی و هر دو مجلس مشورت کنید تا توافق بهتر و جامعی با ایران را ترسیم کند که می‌تواند مسیر دستیابی به سلاح هسته‌یی را مسدود کرده و فعالیت‌های بدخواهانه جهانی خود را محو کند. ما از شما می‌خواهیم که با متحدان ما همکاری کرده و با کنگره به‌صورت دوجانبه و دو مجلس مشورت کنید تا توافق جامع بهتر و جامعی با ایران ترسیم کند که می‌تواند راه آن را به سمت سلاح هسته‌یی ببندد و فعالیت‌های جهانی بدخواهانه را خنثی کند.

در نامه دو نماینده کنگره همچنین آمده است: «در سالهای اخیر، ایران مستقیماً به نیروهای آمریکایی در عراق حمله کرد و بیش از ۱۰۰عضو را مجروح کرد. علاوه بر این، ایران به تانکرهای حمل نفت در خلیج‌فارس آسیب رساند، موشکهای کروز را علیه متحدان ما شلیک کرد ...ایران از زمان اجرای برجام رفتار تخریبی خود را متوقف نکرده است. ما اعتقاد داریم که یک توافق بهتر باعث بهبود امنیت در منطقه خواهد شد.

ایران نه تنها در تأسیسات فردو خود که هیچ ماده هسته‌یی بر اساس این توافقنامه مجاز نیست، اورانیوم غنی‌سازی می‌کند، بلکه در حال غنی‌سازی اورانیوم با ۲۰درصد است و تهدید به غنی‌سازی تا ۶۰درصد کرده است، به‌طور چشمگیری زمان گریز اتمی را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، برجام به موضوعات غیرهسته‌یی ایران از جمله زرادخانه قوی موشکهای بالستیک و سایر فعالیت‌های بدخواهانه و بی‌ثبات کننده رسیدگی نکرد.

ایران هم‌چنان به انتقال سلاح به گروه‌های تروریستی و نیابتی‌ها، انجام اقدامات مالی غیرقانونی و فریبنده، و نقض شدید حقوق‌بشر، از جمله گروگان‌گیری شهروندان آمریکایی و سایر شهروندان خارجی ادامه می‌دهد». (سایت گوتاهایمر).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a4150736-17fc-4900-8f4b-60c3e211af63"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات