728 x 90

گلدمن ساکس: توافق اتمی ایران در کوتاه مدت «بعید» است

گلدمن ساکس: توافق اتمی در کوتاه مدت بعید است
گلدمن ساکس: توافق اتمی در کوتاه مدت بعید است

«گلدمن ساکس» شرکت بانکی و مالی، دستیابی به توافق هسته‌یی ایران در کوتاه‌مدت را «نامحتمل» دانست و گفت حتی اگر مذاکرات برجام بین ایران، اتحادیه اروپا و ایالات متحده به نتیجه برسد، نفت ایران تا سال۲۰۲۳ به بازارهای جهانی وارد نمی‌شود.

بلومبرگ روز ۲۶مرداد در گزارشی نوشت: تحلیلگرانی از جمله کالوم بروس در یادداشتی در ۲۵مرداد گفتند: «نظر ما هم‌چنان این است که توافق در کوتاه‌مدت بعید است و یک بن‌بست برای دو طرف سودمند است».

با این حال، بنا بر اعلام شرکت گلدمن ساکس، چنان‌چه توافق هسته‌یی انجام شود که البته در کوتاه‌مدت بعید است، باز هم مدتی طول می‌کشد تا عرضه نفت ایران در بازارهای جهانی به جریان بیفتد.

بلومبرگ درباره تاثیر خبرهایی درباره احتمال دستیابی به توافق هسته‌ای روی بازار نفت در ادامه نوشت: بازارهای نفت در روزهای اخیر به‌دلیل احتمال دستیابی به توافقی برای نجات برنامه جامع اقدام مشترک، که از جانب رئیس‌جمهور سابق آمریکا دونالد ترامپ ترک شد، متحول شده است. با توجه به این‌که توافق می‌تواند راه را برای از سرگیری صادرات نفت خام بدون تحریم‌های آمریکا برای تهران باز کند، شاخص جهانی برنت روز سه‌شنبه با کمترین میزان از فوریه بسته شد.

به گفته تحلیلگران، در حال حاضر موانعی وجود دارد، به‌ویژه در مورد به‌اصطلاح تضمینهای ادامه‌داری که ایالات متحده نمی‌تواند و نمی‌خواهد ارائه کند. آنها گفتند، علاوه بر این، ایران با توجه به صادرات حدود ۱میلیون بشکه در روز و در عین‌حال پیشرفت در جهت اهداف میان مدت هسته‌ای، «انگیزه‌های ضعیفی» برای موافقت دارد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/381c80b7-0e45-4b48-993e-25d7eb0b9d4b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات