728 x 90

گفتگوی تلویزیون الحره با موسی افشار درباره فیلتر کردن تلگرام توسط رژیم ایران

مصاحبه موسی افشار با تلویزیون الحره
مصاحبه موسی افشار با تلویزیون الحره

موسی افشار عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت درباره وحشت رژیم از تلگرام و تلاش برای فیلتر کردن آن به تلویزیون الحره گفت: طی سه ماه از شروع قیام ایران، مردم ایران  با استفاده از شبکه‌های ارتباط جمعی و همچنین از طریق شبکه‌های سازماندهی مقاومت ایران و مجاهدین خلق نقش بزرگی در سازمان دادن تظاهراتی داشتند که امسال ادامه پیدا کرد. تنها آنچه که شما آن را  این روزها در اهواز در استان خوزستان می‌بینید نیست بلکه این قیام طی این مدت ادامه داشت و مهم ترین دلیل آن این‌که رژیم ایران و به‌خصوص از زبان بالاترین سرانش که خامنه‌ای است و علاالدین بروجردی که رئیس کمیسیون امنیت رژیم  است اعلام کرد که تصمیم‌گیری برای بستن تلگرام در بالاترین سطح اتخاذ شده است که منظورش خامنه‌ای است.

وی در پاسخ به این سؤال که تلگرام چگونه به یک زبان انتقادی برای حاکمیت تبدیل شده است؟ گفت:‌

واقعیت این است که باید بر سه واقعیت محتوایی تأکید کردکه به این موضوع بر می‌گردد. اول این‌که همان‌طوریکه گفتم قیام ادامه دارد و این واقعیت است که رژیم ایران نتوانسته آن را خاموش کند و بعد از گذشت سه ماه به‌رغم همه ادعاها ادامه داشته است. نکته دوم این‌که جنگ بین مردم و رژیم از این امور عبور کرده است. شما از فایده این تصمیم‌گیری سؤال کردید، مردم ایران با شعار مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر روحانی به مرحله غیرقابل برگشت رسیده است لذا این برنامه‌ها و حتی اقدامات امنیتی و سرکوب و قتل که تابه‌حال بیش از 50کشته و 14شهید زیر شکنجه  داشته است، به‌رغم همه این اقدامات می‌بینید که  مردم و هموطنان عرب در  بسیاری از شهرها  دست به تظاهرات زدهاند و اعتراضات دیگر ادامه دارد.

موسی افشار درباره تأثیر متوقف شدن تلگرام گفت: این رژیم از طریق متوقف کردن و بستن برنامه بخشی از حقوق بشر را نقض می‌کند ولی رژیم ایران تلاش می‌کند که از این طریق مانع این قیام مردمی بشود ولی ابزار دیگری نیز هست مثل تلویزیون ماهواره‌یی مقاومت ایران به‌نام سیمای آزادی و همچنین برنامه‌های دیگر و ما به‌عنوان مقاومت ایران تلاش می‌کنیم و فراخوان می‌دهیم به جامعه جهانی که این عملکرد رژیم ایران را محکوم کنند و همچنین امکاناتی مابازای این اقدام رژیم را برای مردم ایران فراهم کنند.

وی افزود:‌ از آنجائیکه این رژیم یک رژیم بنیادگرا و رژیم ولایت فقیه است و مربوط به دورانهای گذشته است نمی‌تواند تحمل کند زیرا که مردم ایران آگاه شدهاند که این رژیم اقتصاد ایران را ویران کرده است. آینده مردم ایران را خراب کرده است و مردم ایران در این قیام خواسته‌شان که سرنگونی این رژیم است را اعلام کردند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اعتراضات به‌دلیل بحران آب گفت:  بحران آب مثل بقیه بحرانهاست و همه‌اش پشت آن رژیم ایران است خلاصه کنم که خیلی از اقداماتی که این رژیم اتخاذ کرده است و به‌خصوص نیروهای سپاه  پاسداران که به بزرگترین نهاد اقتصادی تبدیل شده است در مسیر این رودخانه‌ها سدهای غيراستاندارد زده است که در بسیاری از شهرها است مثل اصفهان و کارون در خوزستان و در بسیاری از مناطق  دیگر. این سد ها از پروژهای خاص نیروهای سپاه و خامنه‌ای است باعث و بانی اصلی بحران آب است. این تنها بحران نیست بلکه بحران محیط‌زیستی نیز وجود دارد و آلودگی هوا نیز وجود دارد که ناشی از اقداماتی است که رژیم ایران و به‌خصوص سپاه  پاسداران اتخاذ کرده است که پیامدها بسیار منفی بر آلودگی هوا و بحران آب داشته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7271812a-c52b-4507-bf50-f87f92ab23ee"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات