728 x 90

گفتگوی اسکای نیوز با موسی افشار در مورد بحرانهای اقتصادی رژیم ایران

موسی افشار عضو کمیته روابط خارجی شورای ملی مقاومت ایران
موسی افشار عضو کمیته روابط خارجی شورای ملی مقاومت ایران

همزمان با انفجار خشم مردم در اثر فقر فزاینده ناشی از رکود اقتصادی و افزایش بی‌سابقه قیمت دلار، یک عضو مجلس ارتجاع روز یکشنبه ۷مرداد ۹۷اعتراف کرد ۴۰سال است که ۲۰۰خانواده(سران و سردمداران رژیم آخوندی) سرنوشت کشور را به گروگان گرفته‌اند.

آخوند صادق لاریجانی سردژخیم قضاییه خامنه‌ای در هراس از پیامدهای بحران ارزی برای رژیم، به تهدیدات سرکوبگرانه روی آورد و مدعی شد: «چنین تلاطم‌هایی در بازار ارز و سکه شبهه‌ناک است و احتمال این‌که برخی دستهای ناپاک در پشت پرده این التهابات دخیل باشند، کاملاًً وجود دارد.»

 

بحران اقتصادی و سیاسی و اجتماعی تمام‌عیار

در این رابطه موسی افشار عضو کمیسیون خارجی شورای ملی مقاومت ایران به اسکای نیوز گفت

وضعیت اقتصادی کنونی در ایران با وضعیت اقتصادی سایر کشورها کاملاًً متفاوت است. چیزی که رژیم ایران با آن روبه‌روست یک بحران اقتصادی و سیاسی و اجتماعی تمام‌عیار است. چرا که اولاً وضعیت اقتصادی ایران قبل از هر چیز به فساد و اختلاس نجومی و برنامه‌ریزی شده بیت خامنه‌ای و سپاه پاسداران و تعداد زیادی از آخوندها و مقامات قضایی و دیگر سران رژیم ارتباط دارد. علاوه بر آن این بحران به‌دلیل به هدر دادن اموال مردم ایران برای ماشین سرکوب مردم در داخل و پروژه‌های تسلیحات اتمی و موشکی این رژیم و دخالت ها و حمایت رژیم از شبه‌‌نظامیانش در کشورهای دیگر است.

تمامی این عوامل باعث می‌شود که وضعیت رژیم ایران با وضعیتی که در سایر کشورهای جهان وجود دارد تفاوت داشته باشد.

مردم ایران از نظر اداری و اقتصادی اعتمادشان را به این رژیم از دست داده‌اند. این رژیم از تحریم‌هایی که در ششم ماه اوت علیه آن شروع می‌شود نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت ولی پیش از این فاجعه اقتصادی که بر مردم ایران نازل شده به‌دلیل خود این رژیم است.

 

امتیازات برجام خرج تروریسم شد

اسکای نیوز: رژیم ایران سالها تحریم شده بود ولی این بار تحریمهای اقتصادی علیه این رژیم بسیار شدید تر است از نظر شما دلیل آن چیست؟

موسی افشار: این تحریمها همان‌طوریکه می‌دانید وجود داشتند ولی به‌دلیل امتیاز‌هایی که غرب به این رژیم داد و با این رژیم همکاری کرد که نتیجه آن توافق اتمی شد به‌قول حسن روحانی بسیاری از مشکلات اقتصادی رژیم حل شد. ولی شاهد آن بودیم که نزدیک به ۱۵۰میلیارد دلار که در غیاب نظارت بین‌المللی که خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب مقاومت ایران بر آن تأکید کرده بود به دست رژیم رسید، این رژیم آن را غارت کرد و یا در جهت طرح و برنامه‌هایش در حمایت مالی از شبه‌‌نظامیان فرقه‌گرامصرف کرد.

اسکای نیوز: آیا این فشارها باعث خواهد شد که خامنه‌ای مانند خمینی جام‌زهر را سر بکشد و برخوردهای تحریک کننده‌اش در منطقه را متوقف کند؟

موسی افشار: ما به‌عنوان مقاومت ایران امیدواریم که این فشارها با سیاست قاطعیت واقعی همراه باشد و تنها در حرف باقی نماند. نیروهای رژیم ایران از عراق اخراج شوند، از سوریه اخراج شوند و از یمن و لبنان اخراج شوند و همچنین سفارتهای رژیم تعطیل شوند و درصورتی‌که این سیاست‌ها دست به دست هم دهند فشار برای این رژیم خفه کننده خواهد بود و از آنجا که این رژیم با قیام بزرگی در داخل ایران روبه‌روست

رژیم راهی بجز تسلیم نخواهد داشت ولی ما نیازمند سیاست قاطعیت و فراگیر علیه این رژیم هستیم.

 

مطالب مرتبط:

قاطعیت تنها راه مقابله با رژیم حاکم بر ایران

سقوط ریال و کاهش سرسام‌آور قدرت خرید اقشار کم در آمد

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4729f0e2-5e33-4f7c-baf8-3a01f8849bbe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات