728 x 90

گفتگوهای سران آلمان و فرانسه حول آتش‌بس سوریه با پوتین بعد از توافق آتش بس

آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون
آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون

به گفته دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان امروز یکشنبه  ششم اسفند با ولادیمیر پوتین در رابطه با اجرای آتش‌بس سازمان ملل گفتگو می‌کنند. این در حالیست که منطقه رزمندگان سوری پس از آتش‌بس با حملات هوایی جدید کوبیده می‌شوند.

برنامه‌یین گفتگو بعد از تصویب شدن قطعنامه آتش‌بس 30روزه در شورای امنیت اعلام شد که روی اجرایی شدن این قطعنامه و نقشه‌مسیر سیاسی نایل آمدن به صلحی بادوام در سوریه متمرکز می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه گمان می‌رود طی یک هفته بمباران سنگین بیش از 500غیرنظامی توسط رژیم سوریه در ناحیه غوطه شرقی درست در حومه دمشق کشته شده‌اند.

بنا‌ به گزارش دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه مستقر در لندن  بعد از تصویب شدن قطعنامه آتش‌بس که از حمایت مسکو هم برخوردار بود، هواپیماهای جنگی حملات هوایی تازه‌یی علیه غوطه شرقی انجام دادند... گرچه روسیه شرکت در بمباران غوطه شرقی را تکذیب کرده است.

ریاست جمهوری فرانسه در اطلاعیه‌یی گفته است این آتش‌بس یک گام ضروری اولیه است وی افزود که در رابطه با اجرایی شدن این آتش‌بس به‌شدت هوشیار است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bda7c069-2472-403a-bce0-6a76e9cc9d73"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات