728 x 90

گفتگوهای بوریس جانسون در واشینگتن درباره رژیم ایران، سوریه و کره شمالی

بوریس جانسون وزیر خارجه انگلستان
بوریس جانسون وزیر خارجه انگلستان

انگلستان اعلام کرد بوریس جانسون، وزیر خارجه این کشور  در سفر دو روزه خود به آمریکا با مقامهای این کشور در واشینگتن دیدار و با آنها درباره رژیم ایران، سوریه و کره شمالی به گفتگو خواهد نشست.

  وزارت‌خارجه انگلستان در این زمینه اعلام کرد، گفتگوهای بوریس جانسون در آمریکا از جمله با مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، و جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا بر موضوعاتی از قبیل رژیم ایران، کره شمالی و سوریه و مسائلی دیگر متمرکز خواهد شد.

به گزارش العربیه وزارت‌خارجه انگلستان افزود سفر بوریس جانسون به آمریکا قبل از دیداری انجام می‌شود که قرار است دونالد ترامپ در 13ژوئیه 2018 در سفر به انگلستان انجام دهد.

بوریس جانسون، همچنین با اشاره به فعالیت‌های سایبری رژیم ایران، حمایت این رژیم از گروه‌هایی نظیر حزب‌الله لبنان، حمایت تسلیحاتی از شبه‌نظامیان حوثی و نیز تلاش این رژیم برای توسعه برنامه موشکی   را  خطرناک دانست و گفت، مواضع انگلستان، ایالات متحده آمریکا و شرکای اروپایی آنها در مقابله با رفتار و رویکردهای  رژیم ایران را یکپارچه و متحد است.

العربیه افزود:  دونالد ترامپ در نظر دارد تا مجدداً اعمال تحریم‌های کشورش علیه رژیم ایران را از سر گیرد، تحریم‌هایی که در سال 2015 پس از توافق هسته‌یی بین رژیم ایران و غرب، در ازای پایبندی ایران به مفاد توافق هسته‌یی به‌حالت تعلیق درآمد.

دونالد ترامپ پیشتر به کشورهای آلمان، انگلستان و فرانسه که از توافق هسته‌یی با  رژیم ایران حمایت کرده بودند با تعیین ضرب‌الاجلی 120روزه تا پایان 12مه 2018 مهلت داد تا در توافق هسته‌یی با رژیم ایران تجدید نظر کرده، آن را لغو کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ca30692d-2b5b-419f-9d1a-69e936298cd8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات