728 x 90

گفتگو با سهیلا صادق مسئول کمیسیون آموزش شورای ملی مقامت ایران به‌مناسبت سال تحصیلی جدید

سهیلا صادق مسئول کمیسیون شورای ملی مقاومت ایران
سهیلا صادق مسئول کمیسیون شورای ملی مقاومت ایران

سهیلا صادق مسئول کمیسیون آموزش شورای ملی مقامت ایران به‌ مناسبت شروع سال تحصیلی ۹۸ـ۹۷در مصاحبه‌یی با سیمای آزادی شرکت کرد.

سهیلا صادق ضمن تبریک شروع سال تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان، به معلمان و فرهنگیان میهنمان و به جوانان قیام آفرین که زمین را زیر پای خامنه‌ای و رژیمش به لرزه درآوردند درود فرستاد و تأکید کرد که این جوانان تداوم تاریخی همان میلیشیاهای قهرمان مجاهد خلق هستند که ندای آگاهی و آزادی را به همه جای ایران بردند. کسانی که توانستند با پرداخت قیمت خمینی را از ماه به چاه بکشانند. بله؛ امروز نسل قیام تداوم تاریخی همان نسل است اینها هستند که حرف آخر را می‌زنند. نسلی که رژیم در برابر آنها مستاصل است، نسلی که با تشکیل کانونها شورشی نقش مسیر آزادی و سرنگونی رژیم را برای سرنگونی رژیم ترسیم کرده است.

سهیلا صادق در بخش دیگری از مصاحبه خود در مورد وضعیت آموزشی در ایران آخوند زده گفت در هر دولتی و سیستمی میزان بودجه‌ای که به هرکار اختصاص داده می‌شود شاخص خوبی است که نشان می‌دهد این موضوع از چه الویتی برخوردار است.

در حال حاضر، سهم نیروهای نظامی ـ امنیتی از بودجه عمومی دولت، دو ونیم برابر بودجه‌یی است که به بزرگترین دستگاه اداری دولت یعنی وزارت آموزش و پرورش (با بیش از یک میلیون معلم و بیش از چهارده میلیون دانش آموز) اختصاص داده است.

در لایحه بودجه نود و هفت، بودجه برخی از نیروهای سرکوبگر را چهل درصد افزایش داده‌ و سرجمع بودجه نظامی ـ امنیتی را به بیست درصد بودجه عمومی‌ رسانده‌ است. با اقدامات و دستوراتی که خامنه‌ای صادر کرد در مجموع این بودجه به بیست و دو درصد افزایش یافته است.

مسئول کمیسیون آموزش شورای ملی مقامت ایران در ادامه افزود: این بودجه رسمی دولت است ولی بودجه بسیار کلانی صرف دخالت رژیم در کشورهای منطقه می‌شود که جزو بودجه رسمی نیست و در حیطه اختیار ولی‌فقیه است.

سهیلا صادق در ادامه تأکید کرد که بودجه تخصیص داده شده به آموزش و پرورش فقط روی کاغذ است و با آنچه که به‌طور واقعی هزینه می‌شود بسیار تفاوت دارد چنان‌چه مدیر کل آموزش و پرورش رژیم گفته است، سه میلیارد دلاری که باید دولت به بخش عمرانی آموزش و پرورش اختصاص می‌داد پرداخت نشده چون مصوبه اشکال داشته است! معلوم نیست چرا هیچوقت بودجه نظامی ـ امنیتی در این رژیم دچار اشکال قانونی نمی‌شود؟

مسئول کمیسیون آموزش شورای ملی مقامت در ادامه به هزینه‌های گزافی که مدارس از دانش‌آموزان می‌گیرند اشاره کرد و گفت عملاً آموزش و پرورش به محلی برای چپاول تبدیل شده است. بنابراین فاجعه فرو ریختن دیوار مدارس روی سر دانش‌آموزان و یا فاجعه کودکان کار که از تحصیل محرومند روشن است علتش کجاست؟

سهیلا صادق در این مصاحبه در مورد معلمان میهنمان گفت: در حال حاضر یک میلیون معلم فعال و هفتصد هزار معلم بازنشسته در کشور وجود دارد تا اونجایی که به معلمان برمی‌گرده این قشر زحمتکش اول از سرکوب و خفقان و بعد هم از فقر و ناداری و تبعید در رنج و عذابند.

در سال گذشته خبرهای مربوط به حرکتهای اعتراض معلمان در سراسر کشور را مرتباً سیمای آزادی منعکس می‌کرد. مثلاً در بهمن ۹۶فعالان و تشکلهای صنفی معلمان تجمعی برگزار کردند و به برخوردهای امنیتی با معلمان و سیاست‌های آموزشی و مشکلات صنفی فرهنگیان اعتراض کردند و یکی از خواسته‌های مستمر فرهنگیان، آزادی همکاران زندانیشان بود.

سهیلا صادق اضافه کرد که مشکل فاجعه‌بار مشکلات معیشتی معلمان است. الآن خط فقر پنج میلیون تومان است که تازه به‌دنبال سقوط ارزش ریال در برابر دلار، به‌گفته بعضی از کار شناسان به هفت میلیون تومان هم رسیده است. در چنین شرایطی حقوق یک معلم دو میلیون تومان است. تازه اگر این حقوق داده شود. بسیاری از معلمان در مناطق مختلف کشور در اعتراض به همین وضعیت فیشهای حقوقی خودشان را آتیش زدند.

مسئول کمیسیون آموزش شورای ملی مقامت سپس به مقایسه حقوق معلمان ایران با سایر کشورها پرداخت و گفت:

در جنوب اروپا در یونان حقوق سالانه معلمان بین هجده تا سی و چهار هزار دلار است.

در شمال اروپا مثلاً فنلاند چیزی بین سی و دو تا چهل و یک‌هزار دلار است.

در کشور همسایه ترکیه بین بیست وشش تا سی هزار دلار است.

حالا مقایسه کنید در ایران تحت حاکمیت آخوندها که حقوق سالانه معلم فقط شش هزار و هشتصد دلار است؟! این تازه در صورتی است که همین حقوق به آنها داده شود و ماهها به تعویق نیفتد.

سهیلا صادق در ادامه در رابطه با این‌که برای برخورد با این فاجعه چه می‌توان کرد ضمن اشاره به جمله‌ای از چه گوارا که «برای تشخیص زنده یا مرده بودن یک انسان به شرف او نگاه کنید و نه به نبض او» گفت: واقعیت این است که نسل جوان ایران چه در زمان شاه و چه در زمان خمینی نشان داد که تا کجا به‌دنبال آرمان آزادی بوده و به سمبل شرف و شرافت ایران و ایرانی شد.

حالا هم داریم در روزهای بعد از قیام دیماه که به واقع یک سرفصل بود صحبت می‌کنیم که وضعیت به نقطه بازگشت‌ناپذیری رسیده و نسلی پا به میدان گذاشته که اراده کرده که تا سرنگونی این رژیم از پای ننشیند. برای مردم ایران کمترین تردیدی باقی نمانده که کمترین اراده و توانی برای حل انواع معضلات جامعه در این رژیم وجود ندارد و این نسل رو در روی این نظام فاسد قرار دارد.

سهیلا صادق در پایان ضمن دست مریزاد به جوانان قیام آفرین گفت: روزی نیست که رژیم از کانونهای شورشی و از عزم جزم آنها برای براندازی کل نظام ولی‌فقیه سوز و گداز نکند. بنابراین باید هر مدرسه را  به کانونهای شورشی تبدیل کرد. کانون شورشی یعنی کانونی که تشکیل شده از جمع نفراتی که خواهان سرنگونی این رژیم هستند و حاضرند بها و قیمت آزادی را بدهند.

 

گفتگو با سهیلا صادق مسئول کمیسیون آموزش شورای ملی مقامت ایران- ۲مهر ماه ۱۳۹۷

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/88266c0c-98ad-475e-a0e3-2668ddea5cfa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات