728 x 90

گسترش کرونا - رئیس شورای شهر تهران: در یک قدمی سونامی قربانیان کرونا هستیم

کرونا در ایران
کرونا در ایران

این خبر بروز می‌شود

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر یکشنبه ۱۳مهر ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۵۰شهر از۱۱۶هزار نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۳۹۷۸نفر، در آذربایجان غربی به ۳۰۱۷نفر، در البرز به ۳۱۸۵نفر، در اصفهان به ۵۸۳۴نفر، در بوشهر به ۱۴۱۰نفر، در تهران به ۲۷۴۲۱نفر، در خراسان رضوی به ۸۶۹۴نفر، در زنجان به ۱۰۹۸نفر، در سمنان به ۱۷۰۱نفر، در فارس به ۳۱۱۶نفر، در قم به ۵۰۶۵نفر، در کردستان به ۲۱۱۶نفر، در کرمان به ۱۷۷۸نفر، در کرمانشاه به ۲۵۴۳نفر، در گیلان به ۴۶۵۶نفر، در لرستان به ۵۱۴۲نفر، مازندران به ۵۴۳۲نفر، در مرکزی به ۱۵۰۵نفر و در هرمزگان به ۱۵۵۵نفر رسیده است.

رئیس شورای شهر تهران: در یک قدمی سونامی قربانیان کرونا هستیم

رئیس شورای شهر تهران با محافظه‌کارانه خواندن یک هفته تعطیلی برخی مشاغل نوشت: اگر قرار به اقدام موثر و عاجل است باید تعطیلی ۲ هفته و کامل تهران باشد. در یک قدمی سونامی قربانیان کرونا هستیم.یکشنبه ۱۳مهر همشهری انلاین

وضعیت شیوع کرونا در تهران فوق حاد و قرمز است/ تخت‌های ICU برای پذیرش بیمار جدید نداریم

مردانی، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا: وضعیت شیوع کرونا در تهران فوق حاد و قرمز است/ تخت‌های ICU برای پذیرش بیمار جدید نداریم/ ظرفیت بیمارستان‌ها برای پذیرش بیماران کرونایی کاملا تکمیل شده/ در صورت آغاز سفرهای پایان هفته‌، احتمالا مجبور به استفاده از بیمارستان صحرایی خواهیم شد

در پایتخت در گفتگو با امتداد، اظهار داشت: متاسفانه وضعیت گسترش بیماری کرونا در تهران به تعبیر واقعی، فوق حاد بود و به صورت جد، نگران‌کننده است. پایتخت در حال حاضر کاملا در وضعیت قرمز قرار داشته و روند مقابله با کووید۱۹، بسیار نامطلوب است.

پیام طبرسی: ۵هزار بیمار بستری کرونایی در تهران به‌معنای فاجعه است

پیام طبرسی، رئیس بیمارستان مسیح دانشوری در تهران گفت: اکنون ۵هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای تهران بستری هستند که بر اساس نرم‌های سازمان جهانی بهداشت ۱۲درصد از آنها احتمالاً فوت خواهند کرد: وی افزود: «وجود ۵هزار بیمار بستری کرونایی در بیمارستانهای تنها یک شهر به‌معنای فاجعه است. در روزهای آینده باید شاهد شنیدن خبر فوت تعداد بسیار زیادی از این تعداد بستری شده باشیم. ممکن است فوت شوندگان روزانه چند برابر شود. این وضعیت قابل‌قبول نیست و نشان‌دهنده این است که ما دوره اوج بیماری را در پایتخت می‌گذرانیم». (سایت حکومتی بهار۱۳مهر)

زنجان یک هفته تعطیل شد

گرداننده پدافند غیرعامل رژیم روز ۱۳مهر در استان زنجان از اعمال محدودیت یک هفته‌یی در استان به‌منظور کنترل موج جدید کرونا خبر داد. بر همین اساس کلیه فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و ورزشی، مراکز تفریحی، سینما، شهربازی و کتابخانه‌ها به مدت یک هفته تعطیل می شوند.

اعتراف به ۱۳۶جانباخته کرونا طی یک روز در تهران

ناهید خدا کرمی عضو شورای حکومتی شهر تهران با اعتراف به این‌که وضعیت تهران قرمز است و ۱۳۶تهرانی روز گذشته از این بیماری فوت کردند گفت: برای مهار شیوع کرونا لازم بود که به جای یک هفته، دو هفته تهران تعطیل شود.

وی افزود: درست است که احیای اقتصادی مهم است اما جان مردم مهمتر است.(سایت همشهری ۱۳مهر)

مشاور وزیر بهداشت رژیم: توان بیمارستانها برای مدیریت کرونا رو بهپایان است

مشاور وزیر بهداشت رژیم اعتراف کرد: توان و ظرفیت بیمارستانها و کادر درمان برای مراقبت از مبتلایان به کرونا محدود و رو به اتمام است.

محمد آسایی اردکانی گفت: شرایط مناسبی از نظر شیوع و مرگ و بیماری کرونا در کشور نداریم. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند به‌طور قطع توان و ظرفیت بیمارستانها و کیفیت خدمات آنها افت می‌کند (‌ایرنا ۱۳مهر).

مردانی: آماری که اعلام می‌شود جزیی از کل است

مسعود مردانی عضو ستاد حکومتی مقابله با کرونا روز ۱۲مهر اعتراف کرد: استانی از استانهای کشور وجود ندارد که در حال حاضر بیماری کرونا در آن وجود نداشته باشد. وی که با خبرگزاری آناتولی مصاحبه می‌کرد گفت: مواردی که در حال حاضر وزارت بهداشت اعلام می‌کند جزیی از کل بیماری است به این دلیل که وزارت بهداشت فقط مواردی که در بیمارستان بستری می‌شوند را به‌عنوان موارد روزانه ابتلا گزارش می‌کند

محدودیتهای جدید کرونایی در هفت استان

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت رژیم، روز ۱۳مهردر ارتباط با ایجاد محدودیتهای جدید برای کنترل شیوع کرونا در استانهای قرمز و بحرانی گفت‌: در مجموع محدودیتهایی برای هفت استان از جمله استان تهران برای مشاغل سطح سه و برخی مراکز اعمال شد. وی افزود: ممکن است این محدودیتها در سایر استانهایی که در معرض خطر قرار دارند هم با نظر وزرای بهداشت و کشور، اعمال بشود.

افرایش مبتلایان به کرونا در اصفهان

تلویزیون شبکه اصفهان ۱۱مهر در گزارشی با اعتراف به افزایش مبتلایان به کرونا در اصفهان گفت:

مجری: شیوع کرونا هر روز نگران‌کننده‌تر می‌شود در شبانه‌روز گذشته هزار و یک نفر با علائم کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه کردند که ۱۷۹نفرشان بستری شدند

کمال حیدری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: بقیه شهرستانها در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند و به طبع شهرستان نطنز هم از همین موارد هست و الآن مثل بقیه جاهای استان متأسفانه در این شهرستانها دارد آرام آرام رشد چشمگیری را نشان می‌دهد.

تلویزیون رژیم ۱۲مهرماه:

دکتر محمد طالب‌پور رئیس بیمارستان سینا: در یک روز دو نفر شاید از یک تخت استفاده می‌کنند.
دکتر یونسیان متخصص همه‌گیر شناسی استاد دانشگاه تهران: دو ماه دیگر متأسفانه با همین روال اگر بخواهیم برویم به ۸۰۰نفر در روز [مرگ] یعنی ۴برابر این هم ممکن است برسد.

جان باختن کرونا در البرز ۲برابر شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ نفر در استان جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند، این آمار نسبت به جمعه گذشته ۲ برابر شده است.یکشنبه ۱۳ مهر خبربان

از درد نان و ترس بیکاری کارگران ناچارند بیماری کرونای خود را پنهان کنند

در اصفهان برخی کارگران به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفتند که بیشتر کارفرمایان هشدار داده‌اند در صورت ابتلا به کرونا، دیگر نیاز به حضور در محل کار ندارند و باید ۱۴ روز قرنطینه شوند، اما بعد از بهبودی نیز دیگر نیاز به بازگشت کار ندارند و نیروی جدید جایگزینشان خواهد شد.

یک کارگر که نامش فاش نشده گفته است:

«با وجودی که تست کرونایم مثبت شد، اما ناچار شدم با همان حالت تب در محل کار حاضر شوم، چراکه مرخصی نداشتم و کارفرمایم تاکید کرده بود، هر کسی کرونا بگیرد، بعد از ابتلا به این بیماری و گذراندن دوره نقاهت خود، دیگر به محل کار خود بازنگردد، چراکه نیروی جدیدی جایگزینش می شود به همین دلیل ناچار شدم با وجود تب و ضعف جسمانی در محل کار حاضر شوم و همکارانم نیز نگران بودند مبتلا به کرونا شوند.» خبرگزاری حکومتی ایسنا یکشنبه ۱۳مهر

اوضاع تهران در رابطه با شیوع کرونا بسیار خطرناک است

رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: اوضاع تهران در رابطه با شیوع کرونا بسیار خطرناک است. تخت‌های بستری بیمارستان تکمیل شده و جایی برای بستری بیماران جدید نیست.

همانگونه که اعلام شده در حال حاضر ۱۰۵بیمارستان در تهران نسبت به بستری بیماران کرونایی اقدام کرده‌اند ولی همچنان ظرفیت‌ها تکمیل است، لذا باید بیش از پیش مراقب بوده و پروتکل های بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنیم.

وضعیت فوق بحرانی کرونا در نیشابور

فرماندار رژیم در نیشابور با اعتراف به این‌که شهرستان نیشابور به‌لحاظ ابتلاء بیماری کرونا در وضعیت قرمز است، گفت: اکثر بیمارانی که بستری می‌شوند شرایط حادی دارند و آمار مبتلایان زیر ۱۸سال نیز رو به افزایش است به‌طوری که از ۴درصد در اسفند ماه به ۱۷درصد در پایان شهریورماه رسیده است به همین لحاظ شرایط فوق بحرانی است.

علیرضا قامتی افزود: در حال حاضر ۱۰۲نفر در بیمارستان به‌دلیل کرونا بستری هستند و همگی در شرایط حاد این بیماری قرار دارند (خبرگزاری حکومتی - ایسنا۱۲مهر).

در اصفهان وضعیت خوبی را نسبت به بیماری کرونا شاهد نیستیم

کمال حیدری معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به این‌که تمامی شهرستانهای استان اصفهان به جز دو شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارد. گفت: متأسفانه وضعیت خوبی را نسبت به بیماری کرونا شاهد نیستیم.

وی گفت: ویروس کرونا در شهرستان نطنز نیز آرام آرام رشد چشمگیری را نشان می‌دهد که خطرناک است (خبرگزاری نیروی تروریستی قدس، تسنیم ۱۲مهر).

اعلام شرایط اضطراری کرونا برای ۲هفته در استان یزد

معاون استاندار رژیم در یزد با اشاره به این‌که تعداد مبتلایان به کرونا در استان روندی فزاینده یافته، شرایط استان را برای ۲هفته آتی اضطراری اعلام کرد.

احمد ترحمی گفت: آمار مبتلایان به کرونا که در بیمارستانهای استان بستری شده‌اند نزدیک به ۳۰۰نفر است و این احتمال وجود دارد که تا آخر هفته بر این آمار افزوده شود. وی افزود سالنهای سینما و نمایش نیز در ۲هفته آتی تعطیل است ( خبرگزاری حکومتی ایرنا -۱۲مهر).

افزایش ابتلای کودکان به کرونا در شهرستان دیر

حسین ناظمیان‌پور معاون شبکه بهداشت و درمان رژیم در دیر در استان بوشهر از ابتلای ۹ کودک به کرونا در این شهر خبر داد و گفت: . این در حالی است که با توجه به قرنطینه خانگی و عدم مراجعه بعضی از شهروندان آمار ابتلای کودکان به این بیماری از این تعداد نیز بیشتر است (خبرگزاری حکومتی مهر۱۲مهر).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/055e3282-cb61-41e6-aeea-826273bb51a0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات