728 x 90

گسترش کرونا - تشدید عوارض مرگبار کرونا بر اثر آلودگی هوای تهران

گسترش کرونا در ایران
گسترش کرونا در ایران

این خبر تکمیل می‌شود.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۲آبان۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۶۰شهر از ۱۳۰هزار و ۹۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۴۶۲۶نفر، در آذربایجان غربی به ۳۷۴۱نفر، در البرز به ۳۶۲۳نفر، در اردبیل به ۱۴۷۳نفر، در اصفهان به ۷۰۷۲نفر، در تهران به ۳۱۵۱۱نفر، در خراسان جنوبی به ۱۰۱۴نفر، در خراسان رضوی به ۹۸۵۷نفر، در خوزستان به ۸۰۷۸نفر، در زنجان به ۱۲۳۵نفر، در سمنان به ۱۹۴۲نفر، در فارس به ۳۴۳۱نفر، در قم به ۵۴۳۵نفر، در کرمان به ۲۰۳۵نفر، در گلستان به ۳۶۶۶نفر، در گیلان به ۵۰۴۱نفر، در لرستان به ۵۶۲۸نفر، در مازندران به ۵۷۸۲نفر، در مرکزی به ۱۸۲۷نفر، در هرمزگان به ۱۶۵۵نفر و در همدان به ۳۵۰۰نفر نفر رسیده است.

تشدید عوارض مرگبار کرونا بر اثر آلودگی هوای تهران

طی ۲۴ساعت گذشته هوای تهران برای گروه‌های حساس در شرایط ناسالم قرار گرفته است. آلودگی هوا به حدی است که تعطیلی ۳روز اخیر و کاهش نسبی ترددات شهری هم نتوانسته تأثیری کیفی در کاهش آلودگی به جا بگذارد.

کارشناسان بهداشت و درمان رژیم تأکید می‌کنند امسال تشدید آلودگی هوا می‌تواند به افزایش فوتیهای کرونا منجر شود و «افزایش برخی ذرات معلق ناشی از آلودگی هوا تا ۱۵درصد باعث افزایش مرگ و میر کرونا می‌شود».

بیهوش شدن یک شهروند مبتلا به کرونا در خیابان

روزجمعه دوم آبان در ارومیه یکی از شهروندان به دلیل ابتلا به کرونا، در خیابان شهرک فرهنگیان بیهوش شد و روی زمین افتاد.

-ارومیه -بیهوش شدن یک شهروند مبتلا به کرونا

نام ۴۳شهر کرونازده بحرانی در ایران اعلام شد

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم لیستی از ۴۳شهر کرونازده این کشور را اعلام و وضعیت در آنها را بحرانی توصیف کرد. سیما سادات لاری از اعمال محدودیت‌های کرونایی در این شهرها خبر داد.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم گفت: «بر اساس اعلام کمیته‌های درمان و اجتماعی امنیتی در ۴۳شهرستان بحرانی کشور که بیشترین میزان ابتلا به کرونا را دارند، از روز دوشنبه به مدت یک هفته محدودیت‌های شدید اعمال می‌شود و در صورت لزوم در هفته بعد نیز این محدودیتها اعمال خواهد شد».

شهرستانهای آذرشهر، جلفا، چاراویماق، عجب شیر، مراغه و مرند از استان آذربایجان شرقی، شهرستانهای پیرانشهر، ماکو و مهاباد از استان آذربایجان غربی، شهرستانهای خوانسار، سمیرم، شاهین شهر و میمه، گلپایگان و نجف آباد از استان اصفهان و شهرستانهای ایوان و دره شهر از استان ایلام، شهرستانهای دماوند و ورامین از استان تهران، درگز از استان خراسان رضوی، *مسجد سلیمان از استان خوزستان*، خرمدره از استان زنجان، شاهرود از استان سمنان، استهبان از استان فارس، بانه و بیجار از استان کردستان، بافت، بردسیر، رفسنجان از استان کرمان، اسلام‌آباد غرب، پاوه و گیلان غرب از استان کرمانشاه، گچساران از استان کهگیلویه و بویراحمد، الیگودرز، پلدختر، دورود و کوهدشت از استان لرستان، دلیجان از استان مرکزی، تویسرکان، رزن و نهاوند از استان همدان، ابرکوه، خاتم و مهریز از استان یزد مشمول اعمال محدودیتها خواهند بود.

این محدودیتها در گروه مشاغل دو، سه و چهار از روز دوشنبه به مدت یک هفته اعمال می‌شود.

تمدید یک هفته‌یی محدودیت‌های کرونا در خراسان جنوبی

به‌دنبال افزایش مبتلایان و جان‌باختگان در خراسان جنوبی معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: محدودیت‌های ۱۰گانه در استان خراسان جنوبی تا نهم آبان ماه تمدید شد. کامبیز مهدی‌زاده، اعلام کرد: محدودیت‌های کرونا در خراسان جنوبی که تا دوم آبان ماه تمدید شده بود، هم‌چنان ادامه خواهد داشت

یزد: ابتلا ۵۷۰ تن از کادر درمانی به کرونا و تکمیل ظرفیت بیمارستانها

محمد نوری شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد خبر از ابتلا بیش از ۵۷۰ تن از کادر درمانی این شهر به کرونا و تکمیل ظرفیت بیمارستانها برای پذیرش بیماران کرونایی داد.
خبرگزاری حکومتی مهر که روز جمعه دوم آبان صحبت‌های وی را منتشر کرد به‌نقل از شادکام نوشت: « کادر درمان یزد خسته و بسیار تحت فشار هستند و در طول شش ماه گذشته بیش از ۵۷۰ نفر از آنها به‌دلیل تماس مستقیم با بیماران کرونایی، به این بیماری مبتلا شده‌اند. ظرفیت بیمارستانهای یزد نیز پر شده است و ناچار به راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در یزد شده‌ایم.»

دولت مسبب افزایش تعداد فوتی‌های کرونا

روزنامه حکومتی وطن امروز در شماره امروز ۳آبان با اشاره به فوت ۱۶۰۰تن به‌خاطر کرونا طی پنج روز اخیر نوشت: بسیاری از متخصصان اعلام کرده‌اند بهترین راه مقابله با کرونا تعطیلی و خانه‌نشینی است اما دولت هم‌چنان با این مقوله مخالفت می‌کند تا آمار مرگ‌و‌میر روزانه برای پنجمین روز متوالی بیش از ۳۰۰نفر به ثبت برسد. کارشناسان، تصمیمات دولت را مسبب افزایش تعداد فوتی‌های کرونا می‌دانند و معتقدند مسئولان باید پاسخگوی این وضعیت باشند.

تکمیل ظرفیت تختهای ویژهٔ کرونا در تربت‌حیدریه

تلویزیون رژیم در مشهد روز ۲آبان اعلام کرد آمار مبتلایان به کرونا در کشور در ۲۴ساعت گذشته از مرز ۶هزار نفر عبور کرد. نگرانی‌ها از روند فزاینده کرونا در کشور سبب شده وزارت بهداشت تختهای بیمارستانی بیشتری را برای مبتلایان به این بیماری همه‌گیر و خطرناک اختصاص دهد.

بنا به همین گزارش، در تربت‌حیدریه صد تخت بیمارستانی به بیماران کرونایی اختصاص یافته بود اما در دو روز گذشته آمار بیماران حاد تنفسی بستری شده به ۱۰۸نفر رسیده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/93bbf8b9-1759-422f-9f99-1f2713b9b468"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات