728 x 90

گسترش کرونا در ایران - رکورد جدید کرونا با ۴۳۴فوتی در ۲۴ساعت گذشته

کرونا در ایران
کرونا در ایران

این خبر تکمیل می‌شود.

هشدار درباره وقوع سونامی کرونا در آذرماه

رئیس شورای حکومتی شهر تهران هشدار داد: موج سوم کرونا که مهر آغاز شد در آبان تشدید شده و اگر اقدام تأثیرگذار برای مهار آن صورت نگیرد، ممکن است به یک سونامی و فاجعه انسانی در آذر منجر شود. محسن هاشمی گفت: در موج‌های جدید کرونا آمار فوتی‌های ناشی از این بیماری به دو برابر رسیده و رو به افزایش است. تعطیلی دو هفته‌یی تهران ضروری است و باید به‌سرعت آن را اجرایی کرد.(سایت حکومتی الف ۱۱ آبان)

رکورد جدید کرونا با ۴۳۴فوتی در ۲۴ساعت گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم در آمار قطره چکانی خود اعلام کرد در طول ۲۴ساعت گذشته، ۴۳۴بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

وی از شناسایی ۷۷۱۹مورد جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ساعت گذشته خبر داد که دو هزار و ۳۸۹نفر از آنها بستری شدند.(خبرگزاری حکومتی ایسنا ۱۱آبان)

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: افزایش مرگ و میر در هفته‌های آتی

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: پیدا کردن تخت بستری برای بیماران سخت شده و با ادامه این روند در آذرماه به نقطه شکننده برای سیستم درمان استان می‌رسیم.

آرش نجیمی با اشاره به بستری نزدیک به ۲هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان اصفهان افزود: این ۲هزار بیمار بستری بار زیادی به سیستم درمان استان تحمیل می‌کند وی افزود: وقتی تعداد موارد حاد بیماری وارد کانال ۲۰۰نفر و به مرور وارد کانال ۳۰۰نفر شد این احتمال وجود داشت که در هفته آتی، تعداد مرگ و میر بیماران افزایش یابد.

وضعیت بحرانی در درود

فرماندار رژیم در دورود گفت: وضعیت این شهرستان در بحث ویروس کرونا هم‌چنان بحرانی است. مجتبی بیرانوند خاطرنشان کرد: به‌علت وضعیت بحرانی و کمبود تخت بستری بیماران کرونایی در دورود از سه‌شنبه ششم آبان تا پایان هفته قبل ادارات، شرکتها، سازمانها و بانک‌های این شهرستان به استثنای دستگاههای خدمات رسان تعطیل بودند. وی افزود: به‌تازگی مجدداً اسامی شهرستانهایی که وضعیت بحرانی دارند اعلام شده و نام دورود نیز بین آنهاست.

رکوردشکنی کرونا، حال ایلام را بد کرده است

رییس ستاد استانی مبارزه با کرونای رژیم در استان ایلام گفت: ابتلای حدود ۵۴۰نفر در یک روز، زنگ بحرانی شدن کرونا در استان را به صدا درآورده است و همه بایست نسبت به این وضعیت بسیار خطرناک احساس مسئولیت کنیم.

وی هم‌چنین گفت در پی تشدید وضعیت کرونا در استان با مجوز ستاد ملی گروه‌های شغلی ۲ و ۳ و ۴ در شهرستانهای ایوان و دره شهر تا ۱۰روز آینده تعطیل خواهد بود و حضور کارمندان در محل کار در این مناطق نیز تا ۵۰درصد کاهش می‌یابد. (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۱۱ آبان)

مینو محرز، عضو ستاد مقابله با کرونا: وضعیت کرونا وحشتناک شده است

۸۰ درصد با علائم خفیف و بدون علامت مبتلا می‌شوند، ۲۰درصد بدحال هستند که به بیمارستان می‌آیند، ۵درصد از این‌ها به آی.سی.یو می‌روند و حداقل نصف آنها می‌میرند. در این مدت تعداد بیماران مبتلایانی که دیده‌ام نسبت به قبل نه یک‌ذره، بلکه به شکل وحشتناکی افزایش پیدا کرده است.

مدارس، دانشگاهها، رستورانها، مراکز خرید و … حداقل برای یک هفته تعطیل شوند تا آمار کمی پایین بیاید، چون وضعیت خیلی وحشتناک است و عملا در بیمارستانها جا نیست. محرز ادامه داد: واقعاً ما پزشکها اذیت شده‌ایم، ما جسماً خسته نیستیم و به این شرایط عادت داریم. روحاً خسته شدیم چون تعداد مریض‌های بدحال و مرگ‌ومیر بیشتر شده است. این شرایط روحی روی جسم هم تأثیر می‌گذارد، پرسنل یکی از یکی از بین رفته‌اند و تعداد کم است (روزنامه حکومتی ستاره صبح - ۱۱آبان).

تهران تعطیل و جاده‌های ورودی و خروجی به آن بسته شود

فرزانه ترکان عضو کادر درمان گفت: دولت برای امنیت سلامت مردم تهران باید ناوگان حمل و نقل عمومی را بیشتر تجهیز کند. هم‌چنین لازم است ضمن تعطیلی تهران، جاده‌های ورودی و خروجی تهران بسته شود.

به جای این‌که دولت از مردم مطالبه ماسک زدن و رعایت اصول بهداشتی را داشته باشد، این مردم هستند که باید بیشتر کردن وسایل نقلیه عمومی و فراهم کردن امکانات بیشتر بهداشتی را از دولتیها مطالبه کنند. در چنین شرایطی و با وجود مطلع بودن از کاستی‌ها، نکوهش مردم بدترین کاری است که متأسفانه دولت در این شرایط دشوار انجام می‌دهد.
وی در پایان گفت: به‌عنوان یک پزشک به دولت تأکید می‌کنم که مشخصاً برای امنیت سلامت مردم تهران باید ناوگان حمل و نقل عمومی را با اتوبوس‌ها و واگنهای بیشتر تجهیز کند. هم‌چنین لازم است ضمن تعطیلی تهران، جاده‌های ورودی و خروجی تهران بسته شود و سفرها فقط به شرایط واقعاً اضطراری محدود شود.

رئیس نظام پزشکی: مرگ ۱۵درصدی بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستانها

محمدرضا ظفرقندی-رئیس سازمان نظام پزشکی رژیم اعتراف کرد: «میزان مرگ و میر بیمارستانی ما در حوزه بیماری کرونا، حدود ۱۵درصد است در حالی که کشورهایی هم هستند که میزان مرگ ومیر در مبتلایان بستری‌شان بین دو تا سه درصد است. . بنابراین ما اولاً جزو پنج کشور اول در حوزه مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا هستیم، دوماً مرگ‌ومیر بیمارستانی‌مان ۱۵درصد است و سوماً ۴۰ تا ۵۰درصد از مرگ و میر بیمارستانی‌مان قبل از رسیدن به آی‌سی‌یو است» (خبرگزاری حکومتی ‌ایسنا ۱۱آبان).

تعداد افراد بستری در کرمانشاه از مرز ۱۰۰۰نفر گذشت

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس (تسنیم) روز شنبه ۱۰آبان از کرمانشاه گزارش داد: تعداد افراد بستری از مرز ۱۰۰۰نفر گذشت و این در حالی است که استاندار کرمانشاه اعلام کرده بود با رسیدن تعداد بیماران بستری به ۱۰۰۰نفر مجبور به راه‌اندازی بیمارستان صحرایی هستیم.

این گزارش می‌افزاید: در سه هفته اخیر در بیمارستانهای گلستان و امام رضا با کاهش تخت مواجه شده‌ایم و بنا بر اعلام مسئولان در حد دو ساعت تختی خالی وجود نداشته و اگر با همین روال پیش برویم ۱۴۰۰ تخت هم جوابگوی بیماران نخواهد بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a49d1937-a6c2-41db-a943-b265c95e48ff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات