728 x 90

گسترش قیام لبنان به بیروت، طرابلس، صیدا و بقاع - موضع‌گیری سخنگوی مجاهدین

سخنگوی مجاهدین - ۱۱ اردیبهشت ۹۹
سخنگوی مجاهدین - ۱۱ اردیبهشت ۹۹

قیام‌کنندگان لبنانی که از وضعیت وخیم معیشتی و سقوط ارزش پول رسمی که فشار آن روی محرومان می‌آید به ستوه آمده‌اند، برای دومین شب پیاپی در شهرهای طرابلس، صیدا و بیروت به خیابان‌ها آمدند و با سر دادن شعار انقلاب انقلاب و با تهاجم به بانکها و مراکز حکومتی، خشم خود را از دستگاه حاکمیتی که تحت نفوذ دست‌نشاندگان ولایت فقیه است، ابراز کردند.

 

الحدث ۱۰اردیبهشت گزارش داد: «آتش خشم مردم در طرابلس بعد از تشییع جنازه جوانی که در جریان درگیریها کشته شده بود شعله‌ور شد و تظاهر کنندگان چندین بانک و خودروهای نیروهای امنیتی را به آتش کشیدند. خیابان‌ها و محله‌ها ی این شهر تبدیل به صحنه جنگ و گریز میان تظاهر کنندگان و نیروهای امنیتی شد. قیام‌کنندگان از هر چه در دسترس داشتند برای تهاجم به بانک‌های حکومتی استفاده کردند و با پرتاب سنگ با نیروهای امنیتی که به سوی آنها گاز اشک‌آور شلیک می‌کردند مقابله کردند».

 

در شهر صیدا تظاهر کنندگان با شعبه بانک مرکزی لبنان را به آتش کشیدند و اقدام به بستن جاده‌های اصلی کردند. بیروت نیز صحنه تظاهرات و درگیری بود. جوانان شهر بقاع در شرق لبنان نیز همزمان با قیام‌کنندگان در سایر به پاخاستند و خواستار حسابرسی از طبقه حاکمه فاسد شدند. یکی از تظاهر کنندگان گفت: «مردم گرسنه‌اند و از گلوله هراسی ندارند طبقه حاکمه به ما گرسنگی دادند و ما را غارت کردند. این وضع دیگر قابل‌تحمل نیست».

 

نهاد مشنوق وزیر کشور پیشین لبنان گفت:‌ «این تظاهراتٍ گرسنگان است و اعتراضات بیشتر و بزرگتر خواهد شد چرا که هیچکس پاسخی برای به سامان رساندن وضع وخیم کنونی ندارد».

 

موضع‌گیری سخنگوی مجاهدین در مورد قیام لبنان

۱۰اردیبهشت۹۹

 

سخنگوی مجاهدین به جوانان انقلابی و شورشی در لبنان اشغال شده: درود و دست مریزاد. حزب‌الشیطان از لبنان جارو باید گردد. این انقلابی است تا پیروزی.

 

 

بیشتر بدانید:

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/54b84db7-10dd-4675-b838-8c306bf7bd41"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات