728 x 90

گسترش تظاهرات و ضرورت حمایت بین المللی از مقاومت ایران

صحنه ای از تظاهرات مردم اصفهان
صحنه ای از تظاهرات مردم اصفهان

تلویزیون اسکای نیوز در برنامه‌ای در مورد تظاهرات مردم ایران و حمایتهای خارجی از آن گفت: در گزارشهای اخیر آمریکا به‌ویژه در شرایطی که تظاهرات مردم در داخل این کشور علیه رژیم ایران و بالاتر رفتن سطح شعارهای تظاهر کنندگان گسترش می‌یابد صحبت از حمایت واشنگتن از مردم ایران در داخل و خارج ایران با تمامی وسایل ممکن شده است.

بخصوص با گسترده‌تر شدن اعتراضات مردم در داخل کشور و بالاتر رفتن سقف شعارهای آنها که خواهان تغییرات بنیادی هستند، آیا زمان آن رسیده که از اپوزیسیون ایران حمایت کنیم؟ این سؤالی است که بیش از هر زمان دیگری مطرح می‌شود.

گزارشهای آمریکایی صحبت از دلایلی می‌کند که می‌بایست آمریکا از مردم ایران علیه رژیم حمایت کند.

حکومت ایران فرصتهای زیادی را از دست داده  و به آمریکا نزدیک نشده است و این باعث شده تا هر چه بیشتر به اپوزیسیون نزدیک‌تر شود.

این نزدیکی را شاید مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا شروع کرد وقتی که به‌عملیات تروریستی رژیم ایران در اروپا علیه همایش اپوزیسیون ایران تهاجم کرد. بر اساس گزارش‌ها این تهاجم تروریستی حمایت از شورای ملی مقاومت ایران را با هر شیوه ممکن ضروری می‌کند.

این شورا در مقابل رژیم ایران مانع اصلی به‌شمار می‌آید و بزرگترین دلیل این است که رژیم ایران تلاش کرد تا همایش آنها را در پاریس منفجر کند و علاوه بر آن تلاشهای مختلفی برای هدف قرار دادن فعالانش در شهرهای مختلف جهان داشته است.

داخل ایران نیز نیازمند حمایت آمریکا هست. رژیم آخوندی فشار روی مردم ایران را در تمامی صحنه‌های زندگی بیشتر می‌کند. یکی از حمایتهایی که گزارش به آن اشاره می‌کند صحنه تکنولوژی است.

خواسته این است که برای تظاهر کنندگان سرویسهای اینترنتی همیشگی و سریع تأمین شود تا انتقال رویدادهای داخلی در مقابل سرکوبهای رژیم تضمین داشته باشد.

اخیراً رژیم ایران سرعت اینترنت را کم کرده، امری که باعث سختی در انتقال اطلاعات می‌شود.

دکتر سنابرق زاهدی در این رابطه گفت: موضع مقاومت ایران بسیار روشن است چرا که شما در گزارشتان گفتید « دادن پوشش اینترنتی به مردم ایران در زمان قیام» ولی به‌خاطر می‌آورید که در اولین روزهای تظاهرات در پایان ماه دسامبر و شروع ژانویه، رژیم شبکه‌های ارتباط اجتماعی را فیلتر کرد و ما هم از کشورهای مختلف خواستیم تا این امکان را در اختیار مردم ایران قرار دهند تا بتوانند ارتباط داشته باشند ولی متأسفانه این عملی نشد.

در ارتباط با حمایت از مقاومت ایران، شما می‌دانید که مقاومت ایران مقاومتی مستقل و برخاسته از مردم است. این مقاومت تا این تاریخ ۱۲۰هزار نفر از اعضا و هوادارانش را در این راه تقدیم کرده است.

اسکای نیوز: حمایت تکنولوژیکی که گزارش‌ها از آن صحبت می‌کنند یعنی تأمین اینترنت سریع، آیا این حمایت از اپوزیسیون در داخل ایران بحساب می‌آید و تفاوت زیادی را ایجاد می‌کند؟

دکتر سنابرق زاهدی: من فکر می‌کنم که این حق مردم ایران است که این امکان در اختیارشان باشد و بتوانند ارتباط برقرار کنند. این حق تمامی مردم است و زمانی که رژیم این امکان را فیلتر می‌کند و اینترنت و تلگرام و غیره را فیلتر می‌کند می‌بایست کشورهای دیگری که چنین امکانی را در اختیار دارند آن را در اختیار مردم ایران قرار دهند. بله ما فکر می‌کنیم در قیامی که انتظار داریم در روزهای آینده گسترش پیدا کند، طبعاً رژیم شبکه اینترنت  و شبکه‌های ارتباط اجتماعی را فیلتر خواهد کرد و ما هم می‌خواهیم که این امکان توسط هر کشوری و کشورهای همجوار یا کشورهای بزرگ که می‌توانند چنین امکانی را در خدمت مردم قرار دهند، این کار را انجام دهند.

اسکای نیوز: آیا انتظار دارید که آمریکا به مقاومت ایران کمک کند؟

دکتر سنابرق زاهدی: همان‌طوریکه خانم رجوی بارها گفته، ما علیه جنگ خارجی هستیم. از کشورهای خارجی نه پول می‌خواهیم نه سلاح، بلکه می‌خواهیم که کشورهای جهان در مقابل مردم و مقاومت و رژیم ایران موضعی بی‌طرف داشته باشند. متأسفانه تابه‌حال تمامی دولتهای آمریکا در کنار رژیم ایران بوده‌اند و از این رژیم حمایت کرده و مقاومت ایران را محدود کرده‌اند. آنها ما را در لیست تروریستی گذاشتند و در عراق پایگاههای ما را بمباران کردند و از هیچ تلاشی برای زدن و کنار گذاشتن ما از معادلات سیاسی فروگذار نکرده‌اند.

چیزی که می‌خواهیم این است که کشورهای بزرگ در مقابل مردم ایران و مقاومت آنها و رژیم سرکوبگر تروریستی که بر کشور مان حاکم است، بی‌طرف باشند.

اسکای نیوز: به چه میزان فکر می‌کنید که به‌عنوان اپوزیسیون خارج ایران برای این رژیم تهدید بحساب می‌آیید؟

دکتر سنابرق زاهدی: من به این سؤال شما اعتراض دارم که می‌گویید ما مقاومت خارج ایران هستیم. هر حرکتی که در داخل ایران اتفاق می‌افتد و شوراهای مقاومت و کانونهای شورشی هر عملی که انجام می‌دهند، در ارتباط با مقاومت خارج هستند و این مقاومت با برنامه‌ها و تشکل سیاسی و تشکیلات و امکانات و توانمندیها و نیز پنج دهه پیشینه مبارزانی علیه دو دیکتاتوری یعنی رژیمهای شاه و شیخ که دارند انشاءالله آینده ایران را تشکیل خواهد داد بود.

مطالب مرتبط:

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/68e4d384-198d-4e71-82bf-03aebc0572f0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات