728 x 90

گزیده‌هایی از حکم دادگاه استیناف آنتورپ و قول خامنه‌ای برای جایزه به تروریستها

گزیده‌هایی از حکم دادگاه استیناف آنتورپ
گزیده‌هایی از حکم دادگاه استیناف آنتورپ

در پی برگزاری دادگاه استیناف آنتورپ، روز سه‌شنبه ۲۰اردیبهشت ماه حکم نهایی این دادگاه صادر شد. در زیر گزیده‌ای از این حکم به اطلاع‌تان می‌رسد:

-تردیدی نیست که این عملیات از ماهها قبل به‌دقت آماده‌سازی شده بود که امیر سعدونی و نسیمه نعامی و مهرداد عارفانی و اسدالله اسد در آن فعالانه شرکت داشتند.

اسدی در فاصله مارس ۲۰۱۸ تا ژوئن ۲۰۱۸ زمان اجرای توطئه تروریستی پروازهای منظمی به تهران داشته است تنها در ماه مارس او یک ماه ایران بوده است. در یاداشتهای او راههای آلترناتیوی برای این جنایت نوشته شده بود از جمله یک حمله توسط اسید یا سایر مواد سمی.

مهرداد عارفانی اطلاعات علیه مجاهدین را در بلژیک گردآوری می‌کرده است تحقیقات نشان می‌دهد که عارفانی فقط اطلاعات جمع‌آوری نمی‌کرده است بلکه در ۳۰ژوئن در گردهمایی به‌طور فعال حضور داشته و تلفن موبایل عملیاتی‌اش به‌طور اختصاصی برای تماس با اسدالله اسدی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. مهرداد عارفانی از طبیعت کشنده بمب آگاه بود نقش او محدود به کسب اطلاعات نبود. او در اجرای حمله نقش ایفا می‌کرد.

-شواهد نشان می‌دهد که عارفانی و سعدونی و نعامی در یک طرح از پیش برنامه‌ریزی شده تصمیم به اجرای یکه حمله مرگبار به کنفرانس مجاهدین گرفته بودند.

چت‌های امیر سعدونی و نسیمه نعامی در هفته‌ها و روزهای قبل از کنفرانس مجاهدین در ویلپنت نشان می‌دهد که آنها از جملات کد شده استفاده می‌کرده‌اند و صحبت‌های متعددی در مورد دستورات و پولی که منتقل شده می‌کرده‌اند.

-سعدونی و نعامی توجیه شده بودند که در فاصله ۱۵۰ تا ۳۰۰متری ریموت کنترل بمب را با سه ثانیه فشردن روی دگمه به کار بیاندازند.

-از مکالمات شنود شده این حقیقت غیرقابل تکذیب است که به‌طور اساسی نسیمه نعامی به امیر سعدونی مستمر می‌گوید که چه چیز‌هایی را توضیح بدهد.

-شواهد زیادی نشان می‌دهد که سعدونی و نعامی از ابتدا از هدف انفجار که کشتن افراد بوده مطلع بوده‌اند و این‌که آنها مدعی هستند که فکر می‌کرده‌اند هدف انفجار ایجاد سر و صدا بوده حقیقت ندارد.

-طرح عملیاتی در جزییات بین اسدی، نعامی و سعدونی مورد بحث قرار گرفته است و اسدی به آنها قول داده که از سوی ”آقایش“ به آنها جایزه بدهد

-سعدونی و نعامی فعالانه با یکدیگر در مورد پاسخ دادن به پلیس مشورت می‌کرده و اظهاراتشان را هماهنگ می‌کرده‌اند. آنها می‌خواستند پلیس را قانع کنند که چیزی در مورد اهداف انفجار و میزان کشندگی بمب نمی‌دانسته‌اند. در این اظهارات نسیمه به سعدونی رهنمود می‌داده است و از جمله به سعدونی دستور می‌داده است که نقش او یعنی نعامی را هر چه کمتر نشان بدهد.

-حقایق نشان می‌دهد که شکی نیست که اسدی و سه نفر دیگر در مدت طولانی با وزارت اطلاعات کار می‌کرده‌اند. اسدی از سال۲۰۱۵ وارد ارتباط با این افراد شده است و از مارس ۲۰۱۸ فرمانده عملیات حمله به ویلپنت بوده است.

-عملی که توسط این افراد انجام شده است فوق‌العاده جدی است و تحت هیچ شرایطی در جامعه ما قابل تحمل نیست. هر سه نفر برای چندین سال بخشی از یک گروه تروریستی در بخش ۳۱۲ وزارت اطلاعات بوده‌اند و آگاهانه و فعالانه در حمله ۳۰ژوئن به گردهمایی مجاهدین شرکت داشته‌اند.

-آنها می‌خواسته‌اند که نه تنها به مجاهدین ضربه بزند، هم‌چنین پناهندگان سیاسی که در اروپا زندگی می‌کنند را در وحشت فرو ببرند. عمل این افراد یک تهدید بسیار جدی برای جامعه و امنیت عمومی و امنیت آحاد جامعه است به همین خاطر یک مجازات قوی باید اعمال شود

دادگاه استیناف اعتبار ادله اثباتی دادستان و پلیس بلژیک در مورد اقدام تروریستی را وارد و غیرقابل مخدوش شدن دانست.

هم‌چنین صحت اطلاعات واصله توسط پلیس دال بر طراحی اقدام تروریستی علیه گردهم آیی بزرگ مقاومت از نظر دادگاه محل تردید نیست.

از نظر دادگاه استیناف، کشنده و مرگبار بودن بمب حمل شده توسط اسدی و تحویل شده به مزدورانش، روشن است. بر اساس توضیحات کارشناسان دادگاه به این نتیجه رسیده که با هر فرضی بمب مذکور باندازه کافی بزرگ و بسیار خطرناک بوده است. سیستم فرمان از راه دور بمب با چندصد متر برد نشان‌دهنده قدرت بمب می‌باشد. دادگاه به این نکته اشاره می‌کند که روبات خنثی کردن بمب که یک ابزار تخصصی اینکار است بر اثر انفجار ناخواسته بخشی از بمب صدمه دید که حاکی از قدرت تخریب بالای آن می‌باشد.

استفاده مزدوران از شیوه‌های فرار از چنگ عدالت هنگام ارتکاب جرم مانند ضدتعقیب در دادگاه عنوان شد. نشستهای طراحی و استفاده از زبان کد وکار سیستماتیک اسدالله اسدی با مزدورانش در مورد این طرح بشکل خاص و بشکل عام در رابطه با کسب اطلاعات از ساختار و سازماندهی سازمان مجاهدین در هلند، بلژیک و فرانسه هم‌چنانکه از شیوه تأمین مالی و شناسایی مسئولان مجاهدین و بخصوص تمرکز بر فعالیت‌های رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت مورد توجه دادگاه قرار گرفت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3403ba83-426d-493d-a9fd-3e68edc9cfbc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات