728 x 90

گزارشی از وضعیت رکود در پایانه بندرعباس

بندرعباس - پایانه
بندرعباس - پایانه

بندرعباس بزرگترین بندر صادرات و واردات و تجارت کشور و محل تردد اکثر کامیون‌ها و فعالیت اغلب رانندگان کشور است. ولی الآن در بندرعباس به‌خاطر تحریم بین‌المللی، برای هر راننده شاید هر ماه فقط یک سرویس بار نصیب اش بشود. اوضاع خیلی افتضاح شده رانندگان حتی قادر به تعویض لاستیک فرسوده خود نیستند و نمی‌توانند معیشت روزمره خودش را تأمین کنند.

در بندرعباس اعتصاب نیست ولی وضعیت مثل شرایط اعتصاب خاموش است.

یکی از رانندگان گفت: بیست و چند سال پیش به بندر آمدم کرایه حمل از بندر به تهران هفتاد هزار تومان بود و این هم خرج راننده می‌شد قسط هاش را پرداخت می‌کرد هزینه‌های ماشین در میومد و پس‌انداز هم داشتن ولی الآن کرایه بالای سه میلیون تومانه راننده هر سرویسی که میره باز هم بدهکار میشه. در ماههای قبل که موجودی بارها را از ساعت دو بعد ازظهر اعلان می‌شد و تا ساعت چهار و نیم الی پنج بعد ازظهر طول می‌کشید امروز ساعت دو نیم شروع و ساعت سه بعد ازظهر تمام شده است. این وضعیت نشان‌دهنده کاهش محموله‌های وارداتی می‌باشد.

 

وضعیت به نوعی یک اعتصاب خاموش است. خیلی از راننده‌ها در حالیکه کامیون آنها خالی است دارند از بندرعباس خارج می‌شوند.
به غیر از این موارد؛ رانندگان و کامیون‌داران در بندرعباس، با مشکلاتی هم‌چون بار فروشی، توزیع بار خارج از نوبت و دریافت کمیسیون اضافه از سوی باندهای حاکم بر پایانه بندرعباس مواجه هستند.

در هفت ماه گذشته و بعد از اعتراضات خرداد ماه رانندگان؛ تا کنون هیچ اقدامی نیز برای این‌که حداقل یک درصد در این پایانه شرایط تغییر کند، صورت نگرفته و حتی یک کارمند هم در بندرعباس جابه‌جا نشده است.

پایانه بندرعباس

پایانه بندرعباس

پایانه بندرعباس

پایانه بندرعباس

پایانه بندرعباس

پایانه بندرعباس

پایانه بندرعباس

پایانه بندرعباس

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/842fdb5c-de89-4e36-8b31-cfed40fa2e95"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات