728 x 90

گزارشی درباره مؤسسه غارتگر حکومتی ضد مولی الموحدین وابسته به سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس

موسسه غارتگر ضد مولی موحدین
موسسه غارتگر ضد مولی موحدین

مؤسسه غارتگر حکومتی ضد (مولی موحدین) در پوشش به‌اصطلاح خیریه، نمونه دیگری از چنگ انداختن سپاه پاسداران و آخوندهای پلید حاکم بر میهنمان بر اقتصاد ایران و صرف اموال چپاول شده برای پیشبرد مقاصد شوم جنگ‌افروزانه و تضمین بقای ولایت فقیه است.

 

گزارشی درباره مؤسسه غارتگر حکومتی ضد مولی الموحدین:

مؤسسه به‌اصطلاح «خیریه» ضد مولی الموحدین که در سال ۱۳۶۶در کرمان ثبت شد، صاحب ۱۰۰درصد سهام خط هوایی ماهان است. دو نفر اصلی هیأت مؤسس این مؤسسه، حسین مرعشی (استاندار وقت کرمان) و سید یحیی جعفری (امام جمعه وقت کرمان) بودند. سپس ۱۵نفر از جمله حسین عرب نژاد از سرکردگان پیشین سپاه پاسداران، به‌عنوان هیأت‌ امناء و مؤسسین این مؤسسه مطرح شدند.

 

نکته قابل‌ توجه رشد سرسام‌آور مؤسسه ضد مولی الموحدین است. این مؤسسه که در حال حاضر سهام‌دار بیش از ۳۰شرکت بزرگ اقتصادی است، در پروژه‌های مختلفی سرمایه‌گذاری می‌کند. ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید، منطقه ویژه اقتصادی سیرجان، هواپیمایی ماهان ایر، کارخانجات مدرن قطعات خودرو، احداث فرودگاه، ایجاد هتل‌ها و مراکز خدماتی، رفاهی و ورزشی از جمله سرمایه‌گذاریهای آن است. علاوه بر ۱۰۰% سهام ماهان ایر، ۵۰% سهام کرمان خودرو در کنترل این مؤسسه بوده و ۲۰هزار نفر تحت استخدام مجموعه تحت کنترل این مؤسسه هستند. فقط نزدیک به ۵هزار نفر در خط هوایی ماهان مشغول به کار هستند.

 

در سال۲۰۱۴ سرمایه این مؤسسه، ۱۰۰۰میلیارد تومان (تقریباً معادل ۳۵۰میلیون دلار به نرخ تبدیل بازار آزاد) ارزیابی شده بود.

 

اظهارات جسته‌وگریخته مسئولان این «مؤسسه به‌اصطلاح خیریه» و اظهارات مقامات رسمی به‌خوبی گویای این است که این مؤسسه از ابتدا از یک حمایت حکومتی برخوردار بوده و فقط در شکل، یک مؤسسه خصوصی است.

 

حسین مرعشی استاندار پیشین کرمان و نفر اصلی این مؤسسه از روز اول، تصریح کرده است «کارهایی که انجام می‌دهیم، عموماًً کارهایی است که توسط بخش خصوصی قابل تصمیم‌گیری و قابل اجرا نبوده است.»

 

وی همچنین در مصاحبه‌یی ضمن طرح خاطرات خود، این موضوع را تصریح می‌کند که بدون هیچ پولی خط هوایی ماهان را راه‌اندازی کرده است.

 

مجری: ‌آقای مرعشی تو برنامه ما بودند جای شما نشسته بودند گفتند که در مورد شرکت توسعه عمران از سازمان دیدبان شفافیت خواستند که این موضوع را بررسی بکنند و حتی گفتند که من حاضرم هزینه این بررسی را خودم پرداخت بکنم به آن موضوع رسیدگی کردید؟‌

پاسخ: ایشون موضوع ر ا به ما گفته بود ما در هیئت مدیره موضوع را بحث کردیم به توافق رسیدیم که نکنیم

مجری: چرا

پاسخ: ایشون دارند فرار به جلو انجام می‌دهند رد پای خودش در آن شرکت وجود ندارد می‌خواهد ثابت کند که من هیچکاره‌ام.

مجری: باز می‌کنید یک مقدار

پاسخ: ‌ نمی‌توانم باز کنم

مجری: ‌ فعلاً به نتیجه قطعی نرسیدید که باز کنید؟

پاسخ: بررسی دیگه نکردیم ما ایشون میخواد از اسم دیدبان شفافیت سو استفاده کند ما هم اجازه نمی‌دهیم ایشون او بیاید.. شفافیت بدهد آقای مرعشی بیایند اموالشان را رسماًً به دیدبان شفافیت رسماًً اعلام بکند چه اموالی دارند و از کجا آورده‌اند

ما این موضوع را رسیدگی می‌کنیم

 

بنا بر گفته یک عضو مجلس رژیم این مؤسسه در یک فرایند کاملاً پیچیده! و با استفاده از نفوذی که در حکومت داشته، بیش از هزار هکتار (۱۰میلیون متر مربع) از اراضی محور کرمان – ماهان را با قراردادی عجیب، برای ایجاد یک محور گردشگری تصرف می‌کند. در این قرار داد که با استفاده از رانت حضور استانداران وقت استان کرمان در هیأت مدیره‌اش به سرانجام می‌رسد ۳۱۸هکتار از اراضی (۳میلیون و ۱۸۰هزار متر مربع) به‌صورت رایگان و۷۰۰هکتار دیگر آن را با قیمت هر متر ۱۶تومان به این مؤسسه چپاولگر واگذار می‌شود. اراضی ای که در سال ۲۰۱۲با قیمت هر متر بیش از ۳۰هزار تومان (یعنی قریب ۱۹۰۰برابر قیمت واگذاری اولیه) به مردم فروخته شدند. همین عضو مجلس رژیم تصریح می‌کند که به‌رغم ابعاد این مؤسسه، از سال‌های اول تأسیس آن هنوز گزارشی از ریز عملکرد سالانه که صورتهای مالی این مؤسسه را مشخص کند، ارائه نشده است و حساب مالی این مؤسسه یک راز بزرگ است.هم‌چنانکه گفته شد شرکت ماهان ایر توسط این مؤسسه غارتگر حکومتی تأسیس شده که تماماً در خدمت نیروی تروریستی قدس قرار دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/30541f25-fdbf-4906-b46e-1c3463385a9c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات