728 x 90

گزارشی از شیوع کرونا در سالنهای مختلف بند۸ زندان اوین

شیوع کرونا در زندان اوین
شیوع کرونا در زندان اوین

در حالی که طی روزهای اخیر تعدادی از زندانیان بند۸ به ویروس کرونا مبتلا شده و بسیاری از زندانیان دارای علائم مشکوک هستند، عوامل رژیم در زندان اوین از قرنطینه و اعزام آنها به بیمارستان بیرون خودداری می‌کنند. این در حالیست که بهداری بند فاقد هر گونه امکانات لازم برای تشخیص کرونا و خود به منشاء انتشار بیماری تبدیل شده است.

طی هفته اخیر در بند۸ حداقل ۱۰نفر با علائم کرونا به بهداری منتقل شدند. بهداری از زندانیان تست کرونا نمی‌گیرد. از همین رو به بیماران گفته می‌شود که علائم حاد نیست و اگر کرونا هم باشد خفیف است و آنها را به بند برمی گردانند. در نهایت هم مشخص نمی‌شود که کرونا دارند یا نه؟ ولی زندانیان علائمی از قبیل مشکلات تنفسی و تب و لرز دارند. در حال حاضر مشخص نیست که چه تعداد بیمار مبتلا به کرونا در بند وجود دارد.

دو سه نفر بیماری را که به بهداری بردند، مثل بکتاش آبتین (از کانون نویسندگان) چند روز بستری بودند و سپس آنها را به بند برگرداندند. آبتین را که به بند فرستادند گفته که من علائم دارم و سر این موضوع اعتراض کرده است. وی خودش به حسینیه سالن رفته و آنجا خوابیده تا به زندانیان دیگر سرایت نکند.

علاوه بر این گفته می‌شود که ۲-۳نفر از کارکنان زندان هم کرونا گرفته‌اند. این افراد مرتب برای آمارگیری و موضوعات دیگر مستمر به داخل بند رفت و آمد می‌کنند که همین یکی از عوامل سرایت بیماری به زندانیان بوده است.

عوامل زندان از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز با بی‌عملی عامدانه از ارائه حداقل امکانات بهداشتی و درمانی ضروری از جمله مواد ضدعفونی کننده دارو و ماسک به زندانیان خودداری کرده و اجازه خریداری و وارد کردن این اقلام را نیز توسط خود زندانیان نمی‌دهند. آن هم در شرایطی که بسیاری از زندانیان به‌خصوص زندانیان با سنین بالا از بیماریهای حاد و ناراحتیهای تنفسی رنج می‌برند و هر لحظه در معرض خطر ابتلاء به کرونا هستند.

از سوی دیگر به‌طور مستمر نفرات جدیدالورود به آمار سالنها اضافه می‌شود. طی هفته گذشته چند تن از زندان تهران بزرگ و چند زندانی جدیدالورود اضافه شده‌اند. نفس وجود ورودی جدید به زندان باعث ایجاد سرایت بیماری به دیگران می‌شود چرا که قرنطینه درستی وجود ندارد.

رژیم آخوندی در چنین شرایط خطرناکی در راستای پروژه کرونایی خود یعنی تحمیل کلان تلفات انسانی به‌رغم ادعاهای شرم‌آور رئیس قضاییه‌اش جلاد رئیسی، نه تنها اقدامی برای کاهش زندانیان انجام نداده بلکه مرتباً بر شمار زندانیان بند افزوده و عملاً بنا دارد که زندان را به قتلگاهی برای زندانیان بدل کند.(مجاهدین ۲۲فروردین۱۴۰۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/10b5b72b-ecf8-41ac-b728-2e1f9dd197da"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات