728 x 90

کنوانسیون ايران آزاد براي دموکراسي و حقوق بشر

گزارش‌گردهمایی جوامع ایرانیان و انجمنهای ایرانی از 40ایالت آمریکا در واشینگتن

دکتر فیروز دانشگری
دکتر فیروز دانشگری

«ایران آزاد برای دموکراسی و حقوق بشر»

گردهمایی جوامع ایرانیان در آمریکا

با حضور نمایندگان انجمنهای ایرانی از 40ایالت

و شخصیت‌های برجسته آمریکایی

واشینگتن – 15اردیبهشت 1397

 

در  «کنوانسیون ایران آزاد برای دموکراسی و حقوق بشر» در حمایت از قیام سراسری مردم ایران، نمایندگان جوامع و انجمنهای ایرانی از 40ایالات آمریکا شرکت و شماری از آنها سخنرانی کردند،

در شروع این گردهمایی، سعید شمس، دکتر آزاده سامی و دکتر زهره طالبی  ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران، اهداف برگزاری این گردهمایی را تشریح کردند.

سپس فیلم کوتاهی از تاریخچه مقاومت و پایداری مردم و رزمندگان آزادی در برابر رژیم آخوندی به نمایش گذاشته شد

دکتر فیروز دانشگری

دکتر فیروز دانشگری در سخنان خود در گردهمایی جوامع ایرانیان مقیم آمریکا، نحوه آشنایی خود با مجاهدین در جریان انقلاب ضدسلطنتی و سپس دستگیری و به زندان انداخته شدنش توسط رژیم آخوندی را توضیح داد.

وی با ذکر سوابق علمی و تحقیقاتی خود و ریاست دپارتمانها و مراکز بزرگ آکادمیک و پزشکی و تدوین مقالات و کتابهای علمی و آموزش صدها دانشجو از سراسر جهان در زمینه پزشکی گفت:

آنچه برای من بیشترین افتخار را به ارمغان آورده رابطه من با مقاومت ایران و رهبری آن و بر اساس نزدیک به 40سال تجربه شخصی است. من با مجاهدین زندگی کرده‌ام مریضها و مجروحان آنها را مداوا کرده‌ام و به آنها کمک مالی کرده‌ام. با آنها در گل تا زانو راه رفته‌ام، در بیابانها رانندگی کرده‌ام، و دیدم که چگونه از هیچ چیزی ساختند و می‌توانم گواهی دست اول بدهم که آنها صادق ترین، متعهدترین، و خاضع‌ترین انسانهایی هستند که می‌توان در این کره خاکی پیدا کرد. آنها به حرفشان پایبند هستند و زندگی خود را نثار اهداف و تعهدات خود می‌کنند.

بنابراین، در حالیکه لحظه و روز سرنگونی رژیم آخوندها نزدیک‌تر می‌شود، از دید من، به‌عنوان یک پزشک و پژوهشگر علوم، فرمول آینده بسیار ساده است. بر اساس یک مفهوم قدرتمند که در برنامه ده ماده‌ای خانم رجوی آمده است. بر اساس رهبری که صلاحیت خود را در شکل‌های مختلف طی بیش از نیم قرن ثابت کرده است. زیرا باور این رهبری به سرمایه‌گذاری بر روی انسانها است و می‌خواهد همه را توانمند سازد تا به بهترین نوع خود برسند

دکتر فیروز دانشگری  سپس خطاب به خواهران و برادران، دانشجویان و همکارانش در دانشگاهها و بیمارستانها در سراسر ایران و جهان تأکید کرد:  در حالیکه پیروزی مردم ایران در مقابل رژیم آخوندی نزدیک می‌شود، من نزد شما آمده‌ام به‌عنوان یکی از نمایندگان دهها هزار متخصص ایرانی در سراسر جهان که بسیار مشتاق و آماده آن هستند که آنچه به‌دست آورده و آموخته‌ایم را در ایران بکار بگیریم من زندگی خود را وقف این چنین آینده‌ای خواهم کرد، که همه ما در کنار هم زیباترین جامعه را با فرصتها و آینده‌ای برابر برای همه بسازیم، بدون توجه به مذهب و جنسیت و باورهای سیاسی افراد.

و از سیاستگذاران آمریکا می‌خواهم که درک کنند که واقعیت جدیدی در ایران پدیده آمده است و آنها باید صدای ما را به‌طور رسا و بلند بشنوند. مردم ایران و مقاومت سازمانیافته آنها آماده‌اند و توانایی آن را دارند که در ایران تغییر ایجاد کنند. جهان تنها باید از تعامل با حاکمان سبع ایران که تابه‌حال ادامه داشته ممانعت کند. و باید در کنار مردم ایران در مسیر آنها به مقصد آزادی بایستد

سولماز ابوعلی

سولماز ابوعلی، قهرمان کاراته زنان در آمریکا که یازده بار در رقابتهای آمریکا و جهان مدال کسب کرده، در سخنان خود در گردهمایی جوامع ایرانیان در واشینگتن، ضمن اشاره به تاریخ پرافتخار ایران و رهآوردهای آن  از دوران باستان تا به امروز در تمامی زمینه‌های علمی و فرهنگی و هم‌چنین ورزشی و پیوند قهرمانان ملی میهنمان با مبارزه برای آزادی و عدالت، گفت: ایرانی بودن یعنی برخورداری از لیست طولانی از ورزشکاران مانند اسطوره‌های کشتی، تختی، فیلابی و قربانی. و بالاخره، ایرانی بودن یعنی مبارزه برای حقوق حقه خود، همانند دختران جوان و شجاعی که در نوک پیکان قیام در ایران حضور دارند، و پسران جوانی که با از خودگذشتگی زندگی خود را به خطر می‌اندازند تا آزادی را برای این میهن پرافتخار به ارمغان آورند.

سولماز ابوعلی در ادامه افزود: به‌عنوان یک پناهنده و به‌عنوان کسی که موضوع منازعات را مطالعه می‌کند،  من می‌دانم چه چیزهایی برای ایجاد تغییر مثبت در جامعه نیاز است. یکی از کسانی که در مسیر ایجاد چنین تغییر مثبت در ایران ثابت قدم و استوار بوده است خانم مریم رجوی است. این رهبر زن همواره توان خود برای از خودگذشتگی، پیگیری آنچه درست است، الهام بخشیدن و رهبری به‌رغم همه تهدیدها را ثابت کرده است. به همین دلیل، من تصمیم گرفتم که مدال‌های طلای خودم را به او اهدا کنم و بنابراین این معنای ایرانی بودن است: مبارزه برای آزادی، برابری و عدالت.

 

 

ادامه دارد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a91e469d-4434-4309-a612-63169f1c50ea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات