728 x 90

گزارشهایی از واشنگتن پست و لوموند درباره بزرگترین حمله هوایی به مواضع سپاه پاسداران در سوریه

حمله هوایی به مواضع شبه‌نظامیان رژیم ایران در سوریه
حمله هوایی به مواضع شبه‌نظامیان رژیم ایران در سوریه

روزنامه واشنگتن پست ۲۴دی ۹۹ جزییاتی از بزرگترین حمله هوایی به مواضع پاسداران و مزدوران رژیم آخوندی در سوریه منتشر کرد و نوشت: «خبرگزاری رژیم سوریه گفت هواپیماهای اسراییلی شرق سوریه را شبانه مورد حمله قرار دادند و دیدبان حقوق‌بشر سوریه اعلام کرد در این حمله مواضع نیروهای نظامی رژیم ایران و شبه‌نظامیان وابسته به آن و نیروهای بشار اسد هدف حمله قرار گرفتند.

آلبوکمال در مرز سوریه و عراق بوده و خط حیاتی برای انتقال تسلیحات و نیروهای نظامی رژیم ایران به داخل سوریه است. گروه ناظر دیرالزور که شبکه‌ای گسترده در استان دیرالزور دارد گفت این حملات دست کم علیه ۴موضع سپاه پاسداران ایران بود که در لیست سازمانهای تروریستی آمریکا قرار دارد.

عمر ابولیلا رئیس گروه دیرالزور گفت انبارهایی که هدف قرار گرفتند از بزرگترین انبارهای شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران هستند. شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران محموله‌ای از موشک را برای انباشتن در این انبارها در سه هفته گذشته آورده بودند.

او گفت «ما حمله‌یی مشابه حمله شب گذشته در دو سال گذشته ندیده بودیم. این بزرگترین حمله علیه مواضع رژیم ایران در سوریه طی یک دهه گذشته بوده است. این حمله به‌طور گسترده دو شهر و ۵۳ مایل بیابان بین آنها را که در کنترل نیروهای طرفدار رژیم ایران بود در بر گرفت».

روزنامه لوموند ۲۶دی نیز نوشت: «روز چهارشنبه پایگاهها و مواضع رژیم ایران در سوریه به‌طور بی‌سابقه‌یی مورد حمله هوایی قرار گرفت. یک افسر عالیرتبه اطلاعاتی آمریکا گفت این حملات روز چهارشنبه توسط نیروی هوایی اسراییل و با پشتیبانی اطلاعاتی آمریکا صورت گرفت. این حملات علیه اهداف متعدد رژیم ایران شامل انبارهای سلاح در منطقه‌یی بین شهر دیرالزور و شهر مرزی آلبوکمال در نزدیکی عراق صورت گرفت. علاوه بر این حملات روی جاده‌یی که در حاشیه رود فرات که تحت کنترل نیروهای رژیم ایران شامل سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان عرب و افغانی آن است صورت گرفت.

با توجه به نتایج ارائه شده توسط دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه مستقر در انگلستان، ۱۸حمله صورت گرفته که منجر به کشته شدن دست کم ۵۷نفر، از جمله ۱۴ سرباز سوری شده است.

به‌نوشته لوموند این حمله یکی از مرگبارترین حملاتی است که در سالهای اخیر در سوریه علیه مواضع رژیم ایران انجام شده است.

لوموند افزود گفتگو در مورد این حمله دو روز قبل از انجام آن در حضور مایک پمپئو و مقامات اسراییلی در واشنگتن انجام شده بود. مقام اطلاعاتی آمریکایی که از واقعه خبر داشت گفت برخی از انبارهایی که مورد حمله قرار گرفت برای انتقال تجهیزات برنامه اتمی رژیم ایران مورد استفاده قرار می‌گرفت.

در مقاله لوموند نوشته شده که رسانه‌های رژیم ایران در این رابطه سکوت اختیار کرده‌اند که محتملا برای این است که نمی‌خواهند به این حملات واکنشی نشان دهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b2d81016-353d-4ea0-9461-f8954da914c1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات