728 x 90

گزارشات ضد و نقیض درباره تن‌دادن رژیم به توافقهای شش دور قبلی مذاکرات

تیم مذاکره کننده رژیم در وین
تیم مذاکره کننده رژیم در وین

گزارشهای خبری از وین در روز شنبه ۲۰آذر هم‌چنان حاوی مطالب ضد و نقیض درباره تن‌دادن رژیم به توافقهای شش دور قبلی مذاکرات است.

به گزارش خبرگزای حکومتی ایسنا۲۰آذر، مرندی مشاور هیأت نمایندگی رژیم در وین گفت: ما اموری را که قبلاً بر آنها توافق کرده بودیم رد نکرده‌ایم. اما تلویزیون پرس‌تی‌. وی رژیم روز شنبه گزارش داد مذاکرات بر مبنای پیش‌نویس تیم جمهوری اسلامی و بر مبنای وین۷ انجام شده و می‌شود.

روز جمعه ۱۹آذر نیز خبرگزاری رسمی رژیم (ایرنا) با تکذیب گزارش رویترز مبنی بر تن‌دادن رژیم به توافقات شش دور قبلی مذاکرات نوشت: یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکره‌کننده ایران با رد ادعای رویترز گفت: ایران در گفتگوهای دوجانبه با چین اعلام کرده که متن شش دور قبلی مذاکرات وین قابل احترام است اما چون بر سر آن توافق نشده، قابل مذاکره خواهد بود. بر همین اساس بندهایی از متن که مغایر با توافق ۲۰۱۵ است و یا تأمین کننده آن نیست، باید تغییر کند».

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا روز شنبه ۲۰آذر اعلام کرد: آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز جمعه با همتایان خود از انگلستان، آلمان و فرانسه، ملاقات «سازنده‌ای» داشت. آنها در مورد مذاکرات برجام و مسیر پیش رو گفتگو کردند.

رویترز روز ۲۰آذر نوشت: این نشست در شهر لیورپول در شمال انگلستان و در آستانه اجلاس وزرای خارجه گروه ۷ برگزار شد که انتظار می‌رود منجر به یک فراخوان مشترک به رژیم ایران شود تا برنامه هسته‌یی خود را تعدیل کند و از فرصت گفتگو در وین استفاده نماید.

رویتر خاطرنشان کرد: غرب نگران است که رژیم ایران از برنامه هسته‌یی خود برای توسعه تسلیحات استفاده کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cbcf0e29-fea1-456d-8479-34dee7e0e0f5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات