728 x 90

گزارش یک شکست!

گزارش یک شکست
گزارش یک شکست

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد رئیسی جلاد که خامنه‌ای برای به کرسی نشاندن او بر کرسی ریاست‌جمهوری رژیم، دست به یک جراحی بزرگ در نظامش زد، نه تنها در تحقق تمامی وعده‌هایی که داده بود، شکست خورد بلکه در همه زمینه‌ها به‌خصوص معیشت مردم و تورم و گرانی و... رکوردهای منفی بی‌نظیری بر جای گذاشت. اما با وقاحت و شیادبازی آخوندی می‌خواهد همه این شکستها را پیروزی جلوه داده و با دستکاری آمارها و جلوگیری از انتشار آنها، مانع فهم واقعیت موجود توسط افکار عمومی‌شود. سایت حکومتی اقتصاد۲۴ به‌تاریخ ۱۹اردیبهشت در این رابطه می‌نویسد: «یکی از خلاقانه‌ترین روش‌های مورد استفاده دولت برای مهار تورم و حل برخی دیگر از مهمترین مسایل اقتصادی کشورکه این روز‌ها فعالانه توسط برخی دستگاهها دنبال می‌شود، سانسور و سکوت درباره انتشار آمارمربوطه است؛ با این انگیزه که لابد خاطر جامعه از بابت رشد برخی شاخص‌ها پریشان و آشفته نشده یا مسأله از یاد‌ها محو شود ومحو بماند»

روزنامه اعتماد آنلاین اول خرداد در مطلبی با عنوان «جبهه پایداری دو تا اتوبوس بیشتر جمعیت ندارد» دروغها و ترفندهای جلاد ۶کلاسه در جبهه موسوم به پایداری را در همین عنوان ساده برملا کرده و می‌نویسد: «یک جماعتی که سروته آن دو تا اتوبوس نیست خیلی راحت می‌توانند بیایند و با استفاده از بلندگو، صدا و سیما، بعضی رسانه‌ها و فضای مجازی واقعیتها را طور دیگری جلوه بدهند و از انسانهای سالم، درست و مفاخر کشور مزدور و خائن و فتنه‌گر یا ساکت فتنه درست کنند. اینها به‌خاطر امتیازاتی است که در اختیار دارند؛ نهادهای قدرتی، ثروت و رسانه در اختیارشان است»


اما برای این‌که شکست خفت‌بار پروژه جلاد ۶۷ را بهتر دریابیم، به گوشه‌یی از واقعیتها و آمار موجود که توسط مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی بیان شده، توجه کنید:

  • سایت حکومتی فراز ـ دوم خرداد: دولت رئیسی خیلی زود در همین دو سال اول کلکسیونی از رکوردهای تورمی بر جای گذاشت. دولت او ابتدا رکورد تورم ماهانه را خرداد ۱۴۰۱ با نرخ ۱۳.۲ درصد شکست. پس از آن بر اساس گزارش روز ششم فروردین ماه ۱۴۰۲ بانک مرکزی مشخص شد که رکورد ۲۰ساله تورم شب عید و رکورد ۵۰ساله تورم نقطه‌ای نیز در اسفندماه ۱۴۰۱ توسط دولت رئیسی شکسته شده.
  • روزنامه آرمان ملی۲۴اردیبهشت: «پدیده پشت‌بام‌خوابی و خانه‌های اشتراکی در تهران طبق شنیده‌ها هر روز گسترش می‌یابند و دولت نیز به شعارهای خود برای ساخت یک میلیون مسکن ادامه می‌دهد»
  • رویداد۲۴ ـ ۲۵اردیبهشت ۱۴۰۲: «تورم در حال رکوردشکنی است و پای هیچ دونده‌ای به پای روند فزاینده نرخ ارز نمی‌رسد»
  • اعتماد ـ ۱۹فروردین: «قیمت دلار در کمتر از ۲سال پس از انتخاب رئیسی به ریاست‌جمهوری، از ۲۳هزار و ۴۰۰تومان در اردیبهشت ۱۴۰۰ به بیش از ۵۰هزار تومان در اسفند ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۲ صعود کرد»

یک آخوند حکومتی به‌نام حسینی قمی۱۷اردیبهشت گفت: «این‌که می‌گویند برخی به نان شب محتاجند دروغ نیست، این‌که می‌گویند عده‌یی دارند با سیلی صورت خودشان را سرخ می‌کنند دروغ نیست، وضع قیمتها را ببینید، گرانی‌ها را ببینید، هر روز صبح پامی‌شوی در خبرها اجناس بیش از ۳۰ یا ۴۰درصد گران شده؛ کی صدایش به کجا می‌رسد؟

همتی، رئیس پیشین بانک مرکزی رژیم، ۷فرودین هم در جدال باندی به‌رئیسی گفت: «قبل از شروع دولت سیزدهم‌ گفتی تورم را تک رقمی می‌کنی، بعد از گذشت یک و نیم سال فکر نمی‌کنی دیر شده باشد؟!»

اما مهدی نصیری سردبیر سابق روزنامه حکومتی کیهان روز۱۵اردیبهشت در مناظره‌ای از اساس زیرآب وعده‌های شیادانه رئیسی را زد و تأکید کرد که تمامی ادعاهای نظام (نه فقط ادعاهای رئیسی) لاف زدن مستمر بوده است: «بابا لاف زدن حدی دارد مرزی دارد، ۴۳سال لاف، ۴۳سال وعده آینده بهتر به مردم می‌دهیم، حکومتی آکنده از فساد، اژدهای ۷سر فساد»
اما آیا این وضعیت می‌تواند به همین منوال ادامه یابد و رئیسی جلاد و خامنه‌ای با وعده و دروغ‌درمانی و اعدام به حاکمیتشان ادامه دهند. پاسخ را از یکی از هموطنان بازنشسته در تجمع اعتراضی بازنشستگان در کرمانشاه بشنوید:

«شاید شما جمعیتٍ اینجا (محل تجمع اعتراضی بازنشستگان) را معیار قرار می‌دهید می‌گویید مردم راضی‌اند، نه، مردم ناتوانند، عاجزند، مریضند که نمی‌آیند و اِلا با تمام وجودشان در حال نفرین شما غارتگران هستند. مطمئن باشید سیل فرودستان روزبه‌روز زیادتر خواهد شد و کاخ‌هایی که بر استخوانهای نحیف این مردم بنا کرده‌اید را بر سرتان خراب می‌کنند. امروز اگر می‌بینید درد ما درد فقر است، مطمئن باشید ناامنی فقر، دامن خود شما را هم خواهد گرفت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/44426ce0-fd7b-4b2a-a2c5-327c4d8ab408"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات