728 x 90

گزارش کوتاهی از وضعیت زندانیان سیاسی شیبان اهواز

زندان شیبان اهواز
زندان شیبان اهواز

بر اساس اخبار دریافتی از زندان شیبان اهواز، وضعیت سلامتی شماری از زندانیان سیاسی در این زندان بسیار حاد است. دسترسی زندانیان به مواد غذایی امکانپذیر نیست و مأمورین، فروشگاه زندان را که تنها امکان تهیه مواد غذایی برای زندانیان است، تعطیل کرده‌اند. در این زندان دسترسی به پزشک برای زندانیان جزو رویاها شده است.

مدت زیادی است که هر دو گوش زندانی سیاسی غلامحسین کلبی عفونت کرده و به همین علت شنوایی یکی از گوشهایش را از دست داده است. این زندانی هم اینک در بند ۷ این زندان که بند سارقین سابقه‌دار و متادونیها است نگهداری می‌شود و از حداقلهای رسیدگی پزشکی محروم است.

زندانی سیاسی دیگر، مسعود مسعودی است که او هم در درگیریهای فروردین‌ماه ۹۹ در شورش زندانیان این زندان، با شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای دچار آسیب شد و محل جراحتش عفونت کرده است.

زندانی سیاسی ایوب پرکار نیز بیمار است و وضعیت نگران کننده‌ای دارد. خبرها حاکی است که این زندانی سکته کرده اما از رسیدگیهای اولیه پزشکی محروم بوده است. آقای پرکار ملاقاتی ندارد. وی به‌دلیل وضعیت جسمانی‌اش امکان استفاده از غذای زندان را ندارد اما به‌دلیل بسته بودن فروشگاه زندان، هیچ راهی هم برای خرید مواد غذایی ضروری برای وی وجود ندارد.

۴ زندانی سیاسی اهوازی شامل علی خسرجی و حسین سیلاوی همراه با دو زندانی دیگر زیر حکم اعدام، مدت سه هفته است که به انفرادی منتقل شده و زیر شکنجه و فشار قرار دارند. از وضعیت این زندانیان که محروم از تماس با خانواده‌هایشان و ممنوع‌الملاقات هم هستند، اطلاعی در دست نیست. خانواده‌های این ۴ زندانی نگران جان فرزندانشان هستند

جان زندانیان سیاسی در زندان شیبان اهواز در معرض خطر است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2b4eee10-0b93-4a01-a9c0-a2e606c3ca07"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات