728 x 90

گزارش ویژه هفته- شماره ۱۵۲

مقالات

گزارش ویژه هفته
گزارش ویژه هفته

داستان وعده سرخرمن یک میلیون مسکن در سال

 

گزارشی درباره چگونگی ساخت یک میلیون مسکن در یک سال! بله یک میلیون خونه توی یک سال! یا همون وعده رئیسی جلاد که با گذشت نیمی از سال حتی یه آجر هم روی آجر نگذاشته!

اخیراً یعنی اگه دقیق‌تر بگم روز ۱۹شهریور ۱۴۰۰خبرنگارها از معاون وزیر مسکن و شهرسازی جلاد ۶۷ سؤال کردند که شما چطوری و با چه پولی می‌خواهی سالی یک میلیون خونه بسازی؟

چون رئیسش یعنی همین جلاد ۶۷ توی برنامه‌های تبلیغاتیش موقع نمایش انتخابات قلابیشون گفته بود اگه من رئیس‌جمهور بشم یکی از اولین کارهام ساختن یه میلیون خونه در ساله!

حالا هم خبرنگارا که جرأت نمی‌کنن از جلاد یا حتی وزیر مسکن و شهرسازیش سؤال کنن که اون وعده «سالی یه میلیون خونه» رو چطوری می‌خواهی عملی کنی؟ اومدن و گریبان معاون وزیرشو گرفتن و ازش پرسیدن: داستان ساختن سالی یه میلیون خونه رو چطوری می‌خواهی محقق کنی؟!

لطفاً اگه میشه برای ما هم توضیح بده که پول لازم برای ساختن یه میلیون خونه در همین سال اولو از کجا می‌خواهی بیاری؟

مصالحشو چطوری می‌خواهی تأمین کنی؟!

و یه چندتا سؤال دیگه از این دست!

اما بشنویم از معاون وزیر مسکن و شهرسازی جلاد ۶۷!

طرف تلاش کرد که یه جواب به‌قول معروف منطقی و محکمه پسند بده و شلوغ بازیهای انتخاباتی رئیس آدمکششو یه طوری رفع و رجوع بکنه.

در نتیجه گفت:

پولشو از بانکها می‌گیریم.

مصالحش رو هم خودمون درست می‌کنیم!

یعنی آجر و سیمان و گچ و آهک و غیره رو!

ایضا در و پنجره و تیرآهن و نبشی و آرماتور و از این قبیل اجناسش رو هم خودمون می‌سازیم!

خب اگه موافق باشید یه سری بزنیم به بانکها و ببینیم وضعیت مالی دولت توی بانکها چطوریه؟! که این حضرت آقا میخواد بره و ازشون وام بگیره برای ساختن یه میلیون مسکن!

اینم پیشاپیش بگم که محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی جلاد به خبرنگار‌ها گفته ما ۱۹بانک دولتی و خصوصی رو مکلف کردیم که مبلغ ۳۶۰هزار میلیارد تومان به بخش مسکن پرداخت کنند. مصالح لازم هم به شکل مستقیم از بورس و سودی که از بازار سرمایه به دست میاریم تأمین خواهد شد!

خب این از پولش!

معاون وزیر رئیسی جلاد برای این‌که شنوندگانشو قانع کنه که داره حرف حسابی می‌زنه اضافه کرد:

با بانک مرکزی یک ساختاری ترسیم کردیم که طبق اون ساختار قرار شد بانکها مبالغی رو برای این طرح اختصاص بدن!

عجب؟!

در مورد زمین هم تأکید شده که زمینهای داخل محدوده شهر که مناسب تولید مسکن باشه و همین‌طور اراضی منابع طبیعی هم قرار شده طی دو ماه برای این کار مشخص بشه و سند انتقالشون به وزارت مسکن و شهرسازی داده بشه.

خب با این اوصاف ما الان:

هم زمین داریم!

هم ۳۶۰میلیون تومن پول برای هر یه دونه مسکن!

خب چی باقی موند؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1e0691a1-80c9-4156-a1ea-120c60d29097"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات