728 x 90

گزارش ویژه هفته- شماره ۱۴۵

مقالات

گزارشی در مورد قیام خوزستان
گزارشی در مورد قیام خوزستان

قیام سراسری خوزستان، عطش آب و آزادی

در گزارش این هفته می‌خواهیم نگاهی کنیم به قیام سراسری خوزستان، قیامی که از روز ۲۴تیر آغاز شد و به‌سرعت به ۱۱شهر خوزستان گسترش یافت. قیامی که در اعتراض به قطع آب و نبود برق آغاز شد و به‌سرعت به قیامی با شعارهای سرنگونی رژیم و مرگ بر خامنه‌ای تبدیل گردید. شماری از جوانان قهرمان خوزستان در جریان این قیام جان باختند (حداقل ۳نفر) و برای ساعت‌های متوالی در چند روز کنترل خیابانهای چند شهر خوزستان به دست مردم به جان آمده از ستم دیکتاتوری ولایت فقیه افتاد.

اکنون و پس از گذشتن از روزهای اول این قیام می‌توان به‌روشنی دید که اعتراضات در ۱۱شهر خوزستان جریان داشته واقعیتی که روزنامه حکومتی آرمان هم روز ۲۵تیر به آن اعتراف کرده و نوشته بود ۱۱شهر خوزستان در اعتراض به بحران بی‌آبی قرار دارند.

اما عدد ۱۱شهر فقط بخشی از بحران را نشان می‌دهد، در شهرهای دیگر هم مشکل بی‌آبی هست ولی چون کار به تظاهرات بزرگ منتهی نشد یا حتی اگر شد، خبرهایش منتشر نشد، ما مجبوریم به همین آمار ۱۱شهر اکتفا کنیم در حالی‌که روزنامه آرمان نوشته حدود ۷۰۰ روستای استان فاقد لوله‌کشی آب است و آب آشامیدنی‌شان با ۷۸تانکر تأمین می‌شود! یعنی تقریباً هر ۹روستا با یک تانکر. روستاهایی که خبر اعتراضاتشان کمتر شنیده می‌شود یعنی همین

الان که ما داریم درباره آب آشامیدنی مردم صحبت می‌کنیم باید برای‌مان روشن باشه که اعتراض فقط منحصر به ۱۱شهر نبوده و دامنه آن تا صدها روستای خوزستان هم امتداد داشته و دارد چون مسأله آب این منطقه که هنوز حل نشده و فرضا یک قلم مردم باید در ۷۰۰روستا ساعتها «دبه» به دست و «سطل» به دست به انتظار رسیدن تانکر آب در عطش و گرمای سوزان ۵۰درجه انتظار بکشند!

همین واقعیتها نشان می‌دهد این بحران خیلی عمیق‌تر از این صحبت‌هاست...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cd0b26e5-1b6b-4c40-a826-efd84a34d3b0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات