728 x 90

گزارش نیویورک تایمز از گسترش برنامه موشکی رژیم ایران

گزارش نیویورک تایمز از گسترش برنامه موشکی رژیم ایران
گزارش نیویورک تایمز از گسترش برنامه موشکی رژیم ایران

نیویورک‌تایمز در گزارشی تحت عنوان «در اعماق صحرا، (رژیم) ایران به‌طور بی‌سر و صدا، تکنولوژی موشکی خود را به پیش می‌برد»، فعالیت‌های پنهانی حکومت آخوندی در تأسیساتی به‌نام شاهرود را که در 40کیلومتری این شهر واقع شده، فاش کرد.

این روزنامه3خرداد 94 با یادآوری انفجار، تأسیسات تحقیقاتی موشک دوربرد رژیم در سال 2011 و کشته‌شدن پاسدار سرلشکر حسن تهرانی، می‌نویسد: «بسیاری از تحلیلگران اطلاعاتی غربی این واقعه را برای جاه‌طلبیهای تکنولوژیک (حکومت) تهران، مرگبار ارزیابی کردند... (اما) در بهار امسال، گروهی از کارشناسان تسلیحاتی مستقر در کالیفرنیا، هنگام بررسی برنامه‌های تلویزیون رژیم ایران درباره حسن تهرانی به این نتیجه رسیدند که وی کمی قبل از مرگ خود، بر توسعه یک تأسیسات مخفی دیگر در صحراهای ایران نظارت می‌کرده که امروز نیز هم‌چنان فعال است.

به نوشته نیویورک‌تایمز، رژیم آخوندی در سال 2013 در سایت شاهرود، یک آزمایش موشکی انجام داد. اما از آن زمان گمان می‌رفت که این تأسیسات غیرفعال شده باشد.

نیویورک‌تایمز بر اساس تصاویر ماهواره‌یی اضافه می‌کند، به‌نظر می‌رسد فعالیتها در آنجا، روی موتورهای پیشرفته موشک و سوخت موشکی متمرکز باشد. این فعالیتها عمدتاً حین شب و به‌طور مخفیانه صورت می‌گیرد. کارشناسان گفتند، ارزیابی ساختارها و علامت‌گذاریها در این تأسیسات قویاً نشان می‌دهد که رژیم در آنجا، تکنولوژی موشکهای دوربرد را توسعه می‌دهد.

نیویورک‌تایمز می‌افزاید: «پنج کارشناس که به‌طور مستقل این داده‌ها را مورد بررسی قرار دادند تأیید کردند که اینها شواهد متقاعدکننده‌یی است (که نشان می‌دهد رژیم) ایران در حال توسعه تکنولوژی موشک دوربرد است».

افشای سایتهای موشکی رژیم ایران توسط مقاومت ایران

روز 19اردیبهشت 97 نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در واشینگتن در یک کنفرانس مطبوعاتی جزییاتی از برنامه موشکی رژیم ایران را فاش کرد.

در این کنفرانس کتاب «ساختار موشک بالستیک ایران، گامی در مسیر ساخت موشکهای با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای» معرفی گردید.

در این کنفرانس مطبوعاتی علیرضا جعفرزاده معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت گفت:‌

برنامه موشکی برعهده بخشهای سپاه هم‌چون نیروی قدس و نیروی هوایی سپاه است

گروه صنعتی «همت» یکی از مراکز صنعتی سپاه برای ساخت موشکهایی با قابلیت حمل کلاهک اتمی است که به ۷قسمت مختلف تقسیم شده است. یکی از مهمترین آنها گروه صنعتی «نوری» است که بسیار محرمانه نگه داشته شده است. نمی‌توان به برنامه اتمی رژیم ایران پرداخت مگر این‌که به برنامه موشکی و سیاست تروریستی رژیم پرداخت.

 

برنامه موشکی، اتمی و صدور تروریسم، در کنار سرکوب مردم ایران ابزارهایی برای حفظ حاکمیت آخوندی هستند. به‌نظر م پرداختن به این برنامه‌ها بدون پرداختن به خواست مردم ایران برای سرنگونی این رژیم ممکن نیست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/92c8b7ec-8d0c-48bc-999d-3b012b9792c3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات