728 x 90

گزارش نشنال پالیسی درباره محاکمه اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم

گزارش محاکمه اسدالله اسدی از نشنال پالیسی
گزارش محاکمه اسدالله اسدی از نشنال پالیسی

گزارش نشنال پالیسی نیوزیلند

درباره محاکمه اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم

و سه مزدور جنایتکار همدست او در بلژیک

محاکمه اسدالله اسدی

از مهمترین پرونده‌های قرن بیست و یکم مربوط به تروریسم است

که در اروپا جریان دارد

طرح بمب‌گذاری علیه گردهمایی بزرگ مقاومت ایران

به‌دنبال قیام گسترده دیماه ۱۳۹۶ بود

خامنه‌ای و بقیه مقامات رژیم به این نتیجه رسیدند

که باید از اصلی‌ترین عامل این قیام انتقام بگیرند

طرح A انتقام شامل یک انفجار بزرگ در آلبانی در جشن نوروز مقاومت ایران

در زمانی بود که رهبر این گروه خانم رجوی و شماری از میهمانان خارجی

در آن گردهمایی نوروزی حضور داشتند

سپس رژیم طرح «B» را برای گردهمایی مقاومت در پاریس شروع کرد

نشنال پالیسی نیوزیلند روز پنجشنبه ۲۰آذر با عنوان: «تهاجم به دموکراسی و حقوق‌بشر در اروپا توسط دیپلمات تروریست رژیم ایران»، نوشت: «این روزها جهان شاهد یکی از مهمترین پرونده‌های قرن ۲۱ مربوط به تروریسم است که در اروپا در دادگاه آنتورپ بلژیک مورد آزمایش و ارزیابی قرار می‌گیرد . این مهمترین پرونده چیزی جز حمله به آزادی، دموکراسی و حقوق‌بشر در اروپا توسط تروریستهای رژیم ایران تحت پوشش دیپلماتیک نیست. در منطق رژیم ایران، ترور فقط یک ابزار سیاسی است که رژیم ایران می‌تواند تصمیم بگیرد هنگامی که با مانع برای دفاع از منافع خود روبه‌رو می‌شود، از آن استفاده کند .

در ژوئن ۲۰۱۸ ۹ - تیر۱۳۹۷ پلیس بلژیک بمبی را که اسدالله اسدی دیپلمات ارشد سفارت رژیم ایران در اتریش، به دو نفر در یک پیتزا فروشی تحویل می‌دهد می‌کند. قرار بود آنها این بمب را در گردهمایی برزگ مقاومت ایران در پاریس کار بگذارند. این حمله تروریستی به نام رژیم ایران ثبت شده و تحت فرماندهی رئیس جمهور رژیم روحانی و با تأیید خامنه‌ای و وزارت اطلاعات انجام گرفت و جزییات از طریق سفارت رژیم ایران در اتریش لحظه به لحظه توسط اسدی هدایت می شد.

برای این عملیات رژیم تهران ریسک بزرگی را پذیرفته بود و حالا سؤال این است که واقعیتهایی که رژیم را به چنین تصمیم‌گیری با چنین ریسکی واداشت چه بود؟

در دیماه ۹۶ یک قیام گسترده در ایران به‌وقوع پیوست. بعد از این قیام خامنه‌ای و بقیه مقامات رژیم به این نتیجه رسیدند که باید از اصلی‌ترین عامل این قیام انتقام بگیرند. طرح A انتقام شامل یک انفجار بزرگ در آلبانی در جریان مراسم جشن نوروز مقاومت ایران بود در زمانی که رهبر این گروه خانم رجوی و شماری از میهمانان خارجی در آن گردهمایی حضور داشتند.

طرح A توسط مقامات آلبانی به شکست انجامید، سپس رژیم ایران طرح «B» را برای گردهمایی مقاومت در پاریس شروع کرد. این یک عمل تروریستی معمول نبود که رژیم ایران در کشورهای عربی با نیروهای نیابتی‌اش به آنها دست‌زده است. تلاش آنها یک انتقام بود تا بتوانند بهره آنرا در ایران ببرند .

اسدی روز اول تیر بمب را شخصاً با یک هواپیمای مسافربری اتریشی به وین منتقل کرد. کار خطرناکی که می‌توانست به یک فاجعه بزرگ تبدیل شود و آشکارا مقررات بین‌المللی هوایی را نقض می‌کرد. اسدی بعداً در روز ۵تیر این بمب را از طریق آلمان به لوکزامبورگ برد و دو روز قبل از گردهمایی آن را به دو تروریستی که قرار بود آن را به محل گردهمایی ببرند، یعنی نسیمه نعامی و امیر سعدونی، تحویل داد. این دو تروریست قبل از ظهر روز گردهمایی یعنی ۹تیر، در حالی که بمب را با ماشین خود به پاریس و محل گردهمایی منتقل می‌کردند در بلژیک دستگیر شدند. عصر همان روز مهرداد عارفانی نفر سوم در محل گردهمایی دستگیر شد. دیپلمات تروریست اسدالله اسدی نیز بعدازظهر روز بعد (اول ژوییه برابر با ۱۰تیر ۱۳۹۷) در مسیر بازگشت به وین در خاک آلمان دستگیر شد.

دادستان بلژیک در پایان کیفرخواست ۴ ساعته خود برای اسدی دیپلمات تروریست دستگیر شده رژیم ایران تقاضای ۲۰سال زندان کرد. در مورد سه تروریست دیگر، برای امیر سعدونی و نسیمه نعامی هر یک ۱۸سال زندان و برای مهرداد عارفانی ۱۵سال زندان درخواست کرد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3adc9366-c348-4234-b41b-1fbe4d3a0d41"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات