728 x 90

گزارش مجله ال سفیر هلند در مورد محاکمه دیپلمات‌تروریست رژیم آخوندی وسه تروریست همدست او در بلژیک

محاکمه اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم در بلژیک
محاکمه اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم در بلژیک

اسدالله اسدی رئیس واحدهای اطلاعاتی رژیم ایران در اروپا

بمب را در تهران تحویل گرفته و آن را در یک پرواز تجاری به وین آورده است

اروپا نباید مرعوب تهدیدهای رژیم ایران شود

تسلیم در برابر ترور یک گزینه نیست

مجله ال سفیر هلند با عنوان «کشورهای غربی نباید سیاست ارعاب رژیم ایران را تحمل کنند» نوشت:

«رژیم ایران تلاش می‌کند با حملات (تروریستی) و اعدام، کشورهای غربی را مرعوب سازد. بارت کولاردین، متخصص ​​جرم شناسی، در مقاله‌یی ارسال شده می‌نویسد: تسلیم در برابر ترور نباید یک گزینه باشد. هلند باید رژیم ایران را محکوم کند و تدابیر دیپلماتیک اتخاذ نماید. در سال۲۰۱۸ -۱۳۹۷ یک حمله بزرگ (تروریستی) علیه گردهمایی مخالفان سیاسی ایرانی در پاریس خنثی گردید. روز جمعه، ۲۷نوامبر ۲۰۲۰ دادستانی عمومی بلژیک خواستار مجازات حبس سنگین علیه چهار متهمی شد که به نیابت از رژیم ایران عمل می‌کردند.

گفته می‌شود این حمله توسط دو مأمور مخفی انجام شد؛ امیر سعدونی و نسیمه نعامی که جملگی ۱۵سال در بلژیک زندگی کرده بودند. آنها در مسیر رفتن به فرانسه دستگیر شدند. یک بمب ۵۰۰ گرمی حاوی تریاستون تریپروکسید (TATP) در کیف آرایش نعامی کشف شد.

در سالن گردهمایی در پاریس، مهرداد عارفانی به‌عنوان یک نفوذی و به‌خاطر دست داشتن در این حمله دستگیر شد. چند روز بعد، اسدالله اسدی که احتمالاً رئیس واحدهای اطلاعاتی رژیم ایران در اروپا بوده، اما به‌عنوان "دیپلمات" وابسته به سفارت در وین کار می‌کرده، دستگیر می‌شود. اسدی حمله خنثی شده را سازماندهی می‌کرد. در خودرو وی دستورالعمل‌های انفجار بمب که برای نعامی آماده شده بودند، پیدا شد. به‌نظر می‌رسد که اسدی منطقه‌یی که جلسه در آن برگزار می‌شود را شناسایی کرده است. پلیس مفروض می‌گیرد که اسدی مأموریت حمله را از تهران دریافت کرده و بمب را نیز از آنجا تحویل گرفته است. اسدی این بمب را در یک پرواز تجاری به وین آورده است. بلژیک خواستار ۲۰سال زندان برای اسدی، هجده سال زندان برای سعدونی و نعامی و پانزده سال زندان برای عارفانی شده است.

این مهم چه ارتباطی با اعدام برنامه‌ریزی شده احمدرضا جلالی در ایران دارد؟ درست قبل از احکام مجازات در مورد حمله خنثی شده در پاریس، جلالی به سلول انفرادی منتقل می‌گردد تا اعدام شود.

استاد عالی حقوق آلن درشوویتز در کتاب خود تحت عنوان «چرا تروریسم خط خود را پیش می‌برد» نوشته که تسلیم شدن در برابر تروریسم پیام غیرسازنده‌ای می‌فرستد. به‌گفته درشوویتز تنها پیام صحیح این است: "ما شما را شکار خواهیم کرد و ظرفیت‌های شما برای شرکت در تروریسم را از بین خواهیم برد."

تسلیم شدن به تروریسم نباید یک گزینه باشد. امید می‌رود که دولت بلژیک بتواند از اعدام جلالی جلوگیری بکند، بدون این‌که در زمینه اثربخشی تروریسم همکاری کند. هلند برای محافظت از شهروندان و ارزشهای خود و به‌دلیل همبستگی با مردم ایران باید رژیم ایران را محکوم کند و تدابیر دیپلماتیک اتخاذ نماید. چه کسی می‌داند که کشور بعدی که به‌لحاظ اخلاقی توسط رژیم ایران گروگان گرفته می‌شود کدام خواهد بود؟». (مجله ال سفیر هلند ۱۴ آذر۹۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b52e425e-d081-45eb-84f4-59aa8a572e0b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات