728 x 90

گزارش عفو بین‌الملل از سرکوب، شکنجه و دستگیریهای گسترده در ایران

سرکوب معترضان به بی‌آبی توسط ماموران امنیتی رژیم ایران
سرکوب معترضان به بی‌آبی توسط ماموران امنیتی رژیم ایران

سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی اعلام کرد نیروهای سرکوبگر رژیم ایران در سرکوب اعتراضات در نقاط مختلف کشور اقدام به شلیک گلوله، شکنجه و دستگیریهای گسترده کرده‌اند.

عفو بین‌الملل روز چهارشنبه ۲۰مرداد با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد در هفته‌های اخیر بازداشتهای گسترده از معترضان توسط نیروهای سرکوبگر رژیم ایران صورت گرفته است که بخشی از دستگیر شدگان را کودکان تشکیل می‌دهند که به‌طور ناگهانی «ناپدید» شده‌اند و یا مورد «شکنجه و بدرفتاریهای دیگر» واقع شده‌اند.
هم‌چنین عفو بین‌الملل در بیانیه خود اشاره کرده است که رژیم ایران به‌دنبال سرکوب معترضان در استان خوزستان که به‌خاطر بی‌آبی صورت گرفته بود، توسط نیروهای سرکوبگر دست به سرکوب معترضان زده است و همزمان نیز اقدام به قطع اینترنت در این استان زده است و «صدها» نفر نیز دستگیر کرده است.


مدیر خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان عفو بین‌الملل در این رابطه تصریح کرد: «زمان آن فرا رسیده که جامعه بین‌الملل نسبت به استفاده مکرر(رژیم ایران) از نیروی غیرقانونی بدون مجازات علیه معترضان» اقدامی عملی انجام دهد».


دیانا الطحاوی هم‌چنین «ایجاد ساز و کار تحقیق و پاسخگویی در شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد برای جمع‌آوری شواهد جنایات بر اساس قوانین بین‌المللی و تسهیل قوانین برای رسیدگی کیفری مستقل» برای عاملان این جنایات علیه مردم ایران را پیشنهاد کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8ece36de-1ff7-40e0-8c1d-0bc8ebfaffdc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات