728 x 90

گزارش سازمان ملل متحد: شبه‌نظامیان حوثی جنگ خود را با نفت ایران تأمین مالی می‌کنند

ارسال غیرقانونی نفت ایران  برای حوثیها
ارسال غیرقانونی نفت ایران برای حوثیها

به گزارش خبرگزاری فرانسه کمیته کارشناسان سازمان ملل اعلام کردند محموله‌های نفت ارسالی از بنادر ایران منبع تأمین مالی برای شبه‌نظامیان حوثی در جنگ علیه دولت یمن است.

در این گزارش آمده است:‌ کمیته کارشناسان کشف کرده است که «این نفت در بنادر ایران تحت مدارک قلابی بارگیری می‌شوند» تا بازرسی محموله‌ها توسط سازمان ملل را دور بزنند.

خبرگزاری فرانسه افزود: در یک گزارش قبلی کارشناسان گفتند آنها در حال تحقیق در مورد ارسال نفت ماهانه از ایران برای شبه‌نظامیان حوثی به ارزش ۳۰میلیون دلار می‌باشند.

 

کمیته کارشناسان سازمان ملل در گزارش نهایی خود در سال ۲۰۱۸ گفت: «موفق به شناسایی تعدادی شرکتهای کوچک در یمن و خارج از یمن شده است که به‌عنوان شرکتهای پوششی عمل می‌کنند» و از مدارک دروغین برای مخفی نگه‌داشتن نفت دریافتی استفاده می‌کنند.

این گزارش اضافه کرد این نفت «برای بهره‌برداری اشخاص لیست‌گذاری شده‌یی می‌باشد» که در لیست سیاه تحریمهای سازمان ملل قرار دارند.

گزارش ۸۵صفحه‌یی که برای شورای امنیت سازمان ملل ارسال شده است می‌گوید«‌درآمد حاصله از فروش این نفت برای تأمین مالی تلاشهای جنگی حوثی‌ها استفاده می‌شود،».

گزارش اضافه کرد، کمیته کارشناسان کشف کرده است که « این نفت در بنادر رژیم ایران تحت مدارک قلابی بارگیری می‌شوند» تا بازرسی محموله‌ها توسط سازمان ملل را دور بزنند.

این کارشناسان در گزارشات قبلی خود بعد از سفر به ریاض برای بازرسی از اجزای موشکهای شلیک شده علیه عربستان توسط حوثی‌ها به موضوع ارتباط این موشکها با ایران اشاره کرده‌اند.

در یک گزارش قبلی کارشناسان گفتند آنها در حال تحقیق در مورد ارسال نفت ماهانه از ایران به ارزش ۳۰میلیون دلار می‌باشند...

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/017a6432-dbdf-4384-af9d-4f914cb5344b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات