728 x 90

گزارش سازمان حقوق‌بشر آرتیکل ۱۹: فریب، تکذیب و تأخیر، سیاست‌های رژیم ایران در تاریکی نگه‌داشتن مردم

قیام آبان ۹۸
قیام آبان ۹۸

مقام‌های رژیم ایران از جمله در مورد تعداد کشته‌ها و بازداشت شدگان اعتراضهای دیماه سال۹۶ و آبان سال۹۸ و نیز قطع دسترسی به اینترنت در این محدوده زمانی از انتشار و دسترسی به اطلاعات خودداری کرده‌اند و مردم ایران را در بی‌خبری و بی‌اطلاعی نگه‌داشته‌اند.

سازمان حقوق‌بشری آرتیکل۱۹ طی گزارشی با عنوان «فریب، تکذیب و تأخیر، سیاست‌های رژیم ایران در تاریکی نگه‌داشتن مردم» حکومت آخوندی را فریبکار توصیف کرد و اعلام کرد حق برگزاری اعتراضات در حکومت آخوندی به‌طور سیستماتیک نقض می‌شود.

در این گزارش آمده است: مقام‌های رژیم از جمله در مورد تعداد کشته‌ها و بازداشت شدگان اعتراضهای دیماه سال۹۶ و آبان سال۹۸ و نیز قطع دسترسی به اینترنت در این محدوده زمانی از انتشار و دسترسی به اطلاعات خودداری کرده‌اند و مردم ایران را در بی‌خبری و بی‌اطلاعی نگه داشته‌اند.

در بخش دیگری از گزارش آرتیکل۱۹ آمده است: تحمل صفر مقام‌های رژیم ایران در برابر اعتراضاتی که آنها را به چالش می‌کشد، به‌سختی نیاز به مدرکی ندارد. افزایش سطوح خشونت، از جمله نیروهای سرکوبگر را علیه معترضان در خیابان‌ها به‌کار می‌گیرند که منجر به‌ قتلهای وحشتناک و معلولیت معترضان و شاهدان شده است. اعتراضات در خوزستان و اصفهان شواهد فراوانی از این سیاست است. با این حال، شواهد روی کاغذ ارائه شده توسط خود نهادهای دولتی نشان می‌دهد چگونه دولت حق اعتراض و دسترسی به اطلاعات را نقض می‌کند و ادعاهای آنها در مورد احترام به حقوق مردم را که در برابر جامعه بین‌المللی مطرح شده است، رد می‌کند.

این گزارش می‌افزاید: نقض حقوق‌بشر فقط به ندادن اجازه برای برگزاری تجمعات ختم نمی‌شود. این رژیم به نقض فاحش حق زندگی و آزادی، از جمله شکنجه علیه کسانی که جرأت می‌کنند به خیابان بیایند ادامه می‌دهد به‌طور مداوم حقوق قربانیان و جامعه را انکار می‌کند.

(سایت سازمان آرتیکل ۱۹ - ۶ اردیبهشت)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/86cf78be-c284-4628-9c03-e86672d26caa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات