728 x 90

گزارش رسانه‌های بین‌المللی از تظاهرات و نمایشگاه ایرانیان علیه رئیسی جلاد در برابر کنگره آمریکا

نمایشگاه ایرانیان علیه رئیسی در برابر کنگره آمریکا
نمایشگاه ایرانیان علیه رئیسی در برابر کنگره آمریکا

تلویزیون کانال ۷ وابسته به شبکه ABC

تظاهرات و نمایشگاه ایرانیان علیه رئیسی

در برابر کنگره آمریکا

تلویزیون کانال ۷ وابسته به شبکه سراسری ABC - تاریخ ۱۳مرداد ایرانیان مقیم آمریکا از سراسر کشور در برابر کنگره آمریکا جمع شدند تا نقض سیستماتیک حقوق‌بشر در ایران را که رئیس‌جمهور جدید این رژیم در آن دست داشته به گوش جهانیان برسانند. آنها از آمریکا خواستند علیه این وضعیت در ایران دست به اقدام عملی بزند.

 

ایندیپندنت

تظاهرات و نمایشگاه شورای ملی مقاومت در واشنگتن

خانم مریم رجوی خواهان محاکمه بین‌المللی خامنه‌ای و رئیسی و اژه ای

به جرم نسل‌کشی شده است

ایندیپندنت ۱۳مرداد ۱۴۰۰: در تجمع و نمایشگاهی که ایرانیان مقیم آمریکا و اعضای شورای ملی مقاومت ایران (NCRI) در برابر کنگره آمریکا برگزار کردند، شرکت‌کنندگان که اعضای خانواده آنها توسط رژیم ایران اعدام شده بودند، یاد آنها را با قرار دادن تصاویر صدها تن کشته‌شدگان گرامی داشتند.

در اظهاراتی آتشین، سخنرانان از جمله چهره‌های برجسته کنگره و سیاست خارجی آمریکا رئیسی را محکوم کرده و خواستار رسیدگی به اتهامات او در دیوان بین‌المللی حقوق‌بشر شدند.

سناتور جو لیبرمن و نماینده کنگره الیوت انگل، که پیش‌تر ریاست کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان را برعهده داشت. در این تجمع سخنرانی کردند.

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران در یک پیام ویدویی به این تجمع خواستار آن شد که شورای امنیت سازمان ملل فوراً یک دادگاه بین‌المللی برای محاکمه سران رژیم از جمله خامنه‌ای، رئیسی و اژه‌یی ترتیب دهد تا نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت که توسط آنها صورت گرفته را مورد حسابرسی قرار دهد.

خانم رجوی افزود: «من از کنگره آمریکا می‌خواهم که در در تداوم سیاست قاطع دو حزبی علیه رژیم ایران، حقوق‌بشر و دموکراسی را به‌عنوان عنصر اصلی مورد تأکید قرار دهد».

 

عرب نیوز ۱۷مرداد:

گردهمایی ایرانیان و شخصیتهای سیاسی آمریکا

در اعتراض به رئیسی در واشنگتن

ایرانیان مقیم آمریکا که نزدیکان آنها بیش از سه دهه پیش در پی محاکمات ساختگی توسط ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور جدید رژیم ایران اعدام شدند، از آمریکا خواستند تا او رئیسی را به‌خاطر جنایاتش علیه بشریت مورد حسابرسی قرار دهند. شماری از مقامات فعلی و سابق در سیاست خارجی آمریکا در جریان این تجمع سخنرانی کردند. آنها پیام روشنی برای دولت بایدن و جامعه جهانی داشتند: رئیسی یک جنایتکار جنگی بین‌المللی است و باید با او به همین گونه برخورد شود. تد کروز، سناتور از تگزاس گفت: مدتهاست که مردم ایران از دست خامنه‌ای و ابراهیم رئیسی رنج می‌برند. فریادهای مردم ایران برای آزادی و عدالت در سراسر جهان شنیده می‌شود. دولت بایدن را قویاً ترغیب می‌کنیم که از طریق تحریم‌ها و تلاش برای پیگرد قضایی رئیسی به‌خاطر جنایات علیه بشریت، خامنه‌ای و رژیم ایران را پاسخگو بداند.

 

دوسیه آلبانی

کنفرانس دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در واشنگتن

رئیسی به‌خاطر جنایت علیه بشریت باید محاکمه شود

دوسیه آلبانی: روز پنجشنبه ۵اوت ۲۰۲۱، دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی همزمان با تحلیف ابراهیم رئیسی، او را را که به جنایات علیه بشریت و نقش کلیدی در کشتار ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال۶۷ شناخته شده، محکوم کرد.

جفری رابرتسون وکیل حقوق‌بشر گفت: نتیجه‌گیری من این بود که کشتار ۱۳۶۷ در ایران بدترین جنایت علیه بشریت از زمان جنگ جهانی دوم بود.

مایکل موکیزی گفت: هدف اصلی فتوای خمینی برای قتل‌عام و اکثریت قریب به اتفاق کسانی که در کشتار ۱۳۶۷ شکنجه و اعدام شدند، اعضا و هواداران مجاهدین خلق بودند.

 

کوهایونه آلبانی

کنفرانس دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در واشنگتن

رئیسی یک قاتل شناخته شده است

کوهایونه آلبانی: در کنفرانس مطبوعاتی دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در واشنگتن مایکل موکیزی، وزیر پیشین دادگستری، سناتور جو لیبرمن و جفری رابرتسون وکیل برجسته حقوق‌بشر سخنرانی کردند و علیرضا جعفرزاده، معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت کتاب جدیدی را درباره پرونده ابراهیم رئیسی و ضرورت محاکمه وی به‌خاطر جنایات علیه بشریت معرفی کرد

در این کنفرانس سناتور جو لیبرمن گفت: بدون شک رژیم تهران سال‌ها بر این باور بود که این نسل‌کشی که ۳۳سال پیش رخ داد، توسط بقیه جهان فراموش شده است. در واقع، تنها یک نیرو و یک نفر پیوسته خواستار حسابرسی از رئیسی برای نسل‌کشی و کشتاری بودند که در سال۱۳۶۷ تحت نظارت او انجام شد. آن نیرو و آن شخص شورای ملی مقاومت ایران و پرزیدنت آن خانم مریم رجوی بودند.

مایکل موکیزی گفت: حکم اعدام زندانیان قتل‌عام شده در سال۶۷ با چند سؤال درباره اعتقادات سیاسی‌شان صادر می‌شد. اعدامها بلافاصله صورت می‌گرفت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fcffa01d-72cc-46a1-b20e-f2e15b0cb5d8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات