728 x 90

گزارش خزانه‌داری آمریکا: رمزارزها می‌توانند تحریم‌ها را تضعیف کنند

رمز ارز
رمز ارز

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه ۲۶مهر در گزارشی تحت عنوان بررسی تحریم‌های ۲۰۲۱ این وزارت‌خانه؛ از تأثیر رمزارزها بر تحریم‌ها خبر داد.
بر اساس گزارش مزبور با اشاره به تاثیرات تحریم‌ها آمده است: «تحریم‌های خزانه‌داری آمریکا با مسدود کردن استفاده افراد، مقامات دولتی یا شرکت‌های هدف تحریم‌ها از سیستم مالی ایالات متحده کار می‌کند و به این ترتیب در واقع دسترسی آنها به نظام بانکداری یا سود حاصل از تجارت در بیشتر جهان مسدود می‌شود».


گزارش با اشاره به نمونه مثبت از این تاثیرات به تحریم‌های اعمال شده بر رژیم ایران اشاره می‌کند و می‌نویسد: «موفقیت‌آمیز بودن تحریم‌هایی که آن وزارتخانه در هماهنگی نزدیک با وزارت‌خارجه «برای تأمین امنیت ملی» اعمال کرده، به جلوگیری از استفاده ایران از نظام مالی بین‌المللی و بازارهای تجاری برای ایجاد درآمد از راه فروش نفت و دیگر اقداماتی که «از فعالیت‌هایی گسترش هسته‌یی و موشکهای بالستیک» جمهوری اسلامی و نیز حمایت آن از «فعالیت‌های تروریستی» پشتیبانی می‌کند، انجامید و ایران را وادار کرد که در سال۲۰۱۵ سر میز مذاکره درباره برنامه هسته‌یی خود بنشیند».
گزارش خزانه‌داری آمریکا در پایان با اشاره به تأثیر رمزارزها بر تحریم‌ها نتیجه می‌گیرد: «اما ارزهای دیجیتالی و بسترهای پرداخت جایگزین «به عناصر تبهکار فرصت می‌دهند که وجوه خود را خارج از نظام مالی سنتی مبتنی بر دلار، نگهداری و منتقل کنند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/87bdb97a-92bb-4120-8aae-4e5881ba8023"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات