728 x 90

گزارش خاص وسیم الخطیب از غوطه شرقی دمشق برای سیمای آزادی + فیلم

وسیم الخطیب یکی از گزارشگران در غوطه شرقی در یک گزارش به سیمای آزادی درباره آخرین وضعیت در این منطقه گفت:

غوطه شرقی ۲۷روز مستمر  است که در سختترین شرایط به‌سر می‌برد صدای توپ‌باران و بمباران این منطقه آرام نمی‌شود. بمباران شدید و سیستماتیک با انواع سلاحهای سنگین ادامه دارد. هواپیماهای شناسایی  آسمان را ترک نمی کند و همچنین هواپیماهای جنگی، گاهی  سه هواپیمای جنگی هستند و گاهی با ۶هواپیما هلیکوپتر جنگی به نوبت مناطق غوطه شرقی را  بطور سیستماتیک و خطرناکی بمباران می‌کنند. آنها  شهروندان غیرنظامی و بازارهای عمومی و محله‌ها را بطور خاص هدف قرار می‌دهند که منجر به‌شهادت و جراحت تعداد زیادی شده است. امروز می‌توان گفت بیش از ۱۵۰۰تن در غوطه شرقی شهید شدهاند. و همچین بیش از ۵هزار مجروح  آمار بیشتر از این   است چرا که نمیتوان به  آنها دست یافت به‌دلیل زیاد بودن مصدومین. تعداد زیادی از مجروحان زیر آوارها مانده‌اند، در مناطق متفرقه در غوطه شرقی. رژیم بعد از عملیات نظامی وسیع خود تلاش کرد که غوطه را بطور گسترده‌یی اشغال کند ولی با شکست مواجه شد. توانست مناطقی را تحت کنترل خود درآورد و لی نتوانست شریانهای غوطه را به شکل کامل قطع کند. آنطور که ادعا می‌کند. ما اکنون در یک جنگ که نسل‌کشی آشکار به‌معنی واقعی به‌سر می‌بریم.  

 ما شاهد یک بی‌عملی و سکوت آشکار بین‌المللی هستیم  نسبت به  آنچه که در غوطه شرقی می‌گذرد صدها و هزاران قربانی در غوطه شرقی وجود دارند. از بمباران مهمتر، فرسایش روزانه غذایی و پزشکی شده است و ناتوانی  بزرگی که این روزها با آن روبه‌رو  هستیم بدون وارد شدن هیچ کمکی. بسیاری از مجروحان در وضعیت بسیار دشواری به‌سر می‌برند. همچنین در اینجا تعداد بسیاری زیادی کودک و زنان وجود دارند. کودکانی که واکسن  دارند.  به داروهایی نیاز دارند که بتوانند با بیماریهایی که بدن کوچک آنها را از بین می‌برد در پناهگاهها با آن مقابله کنند.

ما نمی‌گوییم یک فراخوان انسانی،‌ بلکه ما می‌خواهیم امروز انسانیت موضع خودش را و جایگاه خودش را ببیند نسبت به آنچه در غوطه شرقی  می گذرد.‌ آنچه در غوطه شرقی می‌گذرد یک کشتار دستجمعی به‌معنی واقعی ک است. روزانه صدتن در غوطه شهید می‌شوند. توسط بمبهای ناپالم،‌ فسفری آتش زار، و بمبهایی ممنوعه بین‌المللی.

 همچنین در اینجا مناطقی هست که توسط گاز سمی کلر هدف قرار گرفته است که تعداد بسیار زیادی از مصدومان دچار خفگی شدند. اکثر آنها زنان و کودکان هستند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cfe21905-f9aa-4451-9e73-25fd67f3ccfb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات