728 x 90

گزارش تلویزیون اورینت از کنفرانس جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام

گزارش تلویزیون اورینت از کنفرانس جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام
گزارش تلویزیون اورینت از کنفرانس جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام

پاریس - کنفرانس جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام ۶۷

در پاریس پایتخت فرانسه مقاومت ایران و جمعی از فعالان و شخصیتهای سیاسی و حقوقی برای پیدا کردن روشهای به محاکمه کشاندن دست‌اندرکاران قتل‌عام سال ۱۳۶۷ در ایران کنفرانسی را برگزار کردند. هدف از این کنفرانس ارائه مدارک به هیأتهای حقوقی بین‌المللی برای محاکمه بعضی از سران رژیم ایران عنوان شد.

بهزاد نظیری زندانی سیاسی سابق و عضو کمیته امور خارجی شورای ملی مقاومت ایران به اورینت نیوزگفت: تصمیم گرفتیم که این کنفرانس را با حضور خبرنگاران برگزار کنیم تا در مورد قتل‌عامی که در سال ۱۳۶۷ در ایران انجام شد و در آن ۳۰هزار زندانی سیاسی به‌قتل رسیدند صحبت کنیم. این موضوع به‌نظر من همگانی است و پرونده‌‌یی تاریخی بحساب می‌آید و در حال حاضر نیز موضوع مهمی برای ما به‌حساب می‌آید. اخیراً عفو بین‌الملل از گورهای دسته‌جمعی صحبت کرد که در ایران کشف شده است.

 

گردهمایی پاریس و بزرگداشت شهدای قتل‌عام۶۷

بهزاد نظیری اضافه کرد:

ماه آینده که یک گردهمایی بزرگ در پاریس  برگزار می‌شود، شهدای قتل‌عام سال ۶۷در ایران گرامی داشته خواهند شد. صدها تن از شاهدان حول کشتاری که سی سال پیش اتفاق افتاده شهادت خواهند داد. در این گردهمایی شخصیت‌های عرب و دههاهزار تن از ایرانیان شرکت خواهند داشت. آنها از گوشه و کنار جهان خود را به این گردهمایی خواهند رساند.

در ارتباط با این‌که همان دژخیمان که دههاهزار تن از رشید‌ترین فرزندان مردم ایران را قتل‌عام کرده هم‌اکنون مناصب کلیدی نظام ولایت فقیه را دارند، بهزاد نظیری گفت:

نباید فراموش کنیم که بعضی از سیاسیون ایرانی در این کشتارهای ضدبشری شرکت داشته‌اند و ما می‌بایست که این افراد را در دادگاههای بین‌المللی ببینیم. آنها باید بهای جنایاتی که در حق مردم ایران مرتکب شده‌اند را بپردازند.

فرانسوا کولکومبه نماینده سابق پارلمان فرانسه

فرانسوا کولکومبه نماینده سابق پارلمان فرانسه و رئیس گروه مطالعات خاورمیانه در حاشیه این کنفرانس گفت: مانند تمامی کشورهایی که در آنها قتل‌عامهایی صورت گرفته ایرانی‌ها هم می‌بایست تمامی کسانی که در این قتل‌عام دست داشته‌اند را به دادگاههای بین‌المللی بسپارند تا از جنایتکاران حسابرسی شود.

این رژیم می‌بایست تلاش کند تا واقعیت را بگوید و این خواسته جوانان ایرانی در خیابانها و دانشگاههاست و زمانیکه جوانان تلاش می‌کنند و از سیاسیون در رژیم ایران سؤال می‌کنند پاسخ روشن نمی‌گیرند چرا که همین سیاسیون خودشان در سرکوب و ظلم شرکت داشته‌اند.

در این کنفرانس طاهر بومدرا رئیس پیشین دفتر حقوق‌‌ بشر سازمان ملل‌‌ متحد در عراق درباره قتل‌عام سی هزار زندانی سیاسی و دستگیر ‌شدگان قیام ایران گفت جنایاتی که در ایران شده جنایت علیه بشریت بحساب می‌آیند. رژیم آخوندی در ایران بدون هیچ محاکمه‌ای و اتهامات روشنی زندانیان سیاسی را کشتار کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f83a8698-bcdd-4228-888c-8f30132d7739"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات