728 x 90

گزارش تلویزیون العربیه از دستگیری اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم ایران

اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم ایران در زندان
اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم ایران در زندان

تلویزیون العربیه روز سه‌شنبه ۲۶آبان، گزارشی از دستگیری اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم ایران را پخش کرد.

مجری: بیست و دوم ژوئن ۲۰۱۸ یک زوج در میدان پلاسدارم لوکزامبورگ مشغول گشت و گذار بودند و خرید خود را در رستوران «پیتزا هات» به پایان بردند. این یک صحنه معمول است ولی افسران لباس‌شخصی پلیس آنها را به‌دقت زیر نظر داشتند زیرا یک اقدام تروریستی در آستانه اجراء بود.

امیر سعدونی به همراه نسیمه نعامی که ایرانی‌الاصل می‌باشند در رستوران نشسته بودند که یک دیپلمات سفارت ایران در وین به‌نام اسدالله اسدی به آنها می‌پیوندد. این یک ملاقات معمول نبود بلکه وی در میز پیتزافروشی یک بسته کوچک به این زوج تحویل داد. اطلاعات به‌دست آمده می‌گوید این بسته حاوی بیش ۵۰۰ گرم ماده منفجره تی ای تی پی بوده است. او هم‌چنین در مقابل مأموریتی که به این زوج واگذار کرده بود مبلغی نزدیک به ۱۲هزار یورو که به‌نظر می‌رسد پرداخت اولیه بوده است به آنها می‌دهد. هدف، اما کارگزاری مواد منفجره در یک گردهمایی گسترده در نزدیک پاریس بوده که مفروض بود دو روز بعد از ملاقات پیتزاهات با حضور شخصیتهای برجسته ایرانی و انگلیسی و آمریکایی برگزار شود. اطلاعات مخابراتی تأکید کرده که هدف اصلی این عملیات مریم رجوی رئیس‌جمهور شورای ملی مقاومت ایران بوده است. ولی این عملیات خنثی شد و این زوج دستگیر شدند و اسدی نیز در اول ژوئیه در آلمان در حالی‌که خودرویش را به سمت اتریش می‌راند دستگیر شد. متعاقباً بعد از تحقیقاتی که دو سال به طول انجامید وی به بلژیک مسترد شد. محاکمه آنها به همراه یک فرد چهارم هفته آینده در بلژیک انجام خواهد شد.

در گزارش آمده است: یک هماهنگی اطلاعاتی سطح بالا بین بلژیک و آلمان و فرانسه نتایج شوکه‌کننده‌ای از سرنخهای تلاشهای ایران برای هدف قرار دادن مخالفانش در خارج را فاش ساخت که روزنامه تایمز انگلستان آنرا نقل نموده است. این تحقیقات ۴ ایرانی و در رأس آنها یک دیپلمات به‌نام اسدالله اسدی را بعد از تحت‌نظر قرار دادنشان در چنگ مقامات فرانسوی انداخت. در رستوران غذاهای فوری «پیتزا هات» در لوکزامبورگ لحظه تعیین‌کننده یک توطئه تروریستی بود. در آنجا امیر سعدونی ۴۰ساله و همسر او نسیمه نعامی ۳۶ساله با اسدی دیدار کردند. اسدی یک دیپلمات سفارت ایران در وین می‌باشد. اسدی به آنها یک بسته کوچک تحویل داد که نسیمه نعامی آنرا در کیف دستی خود گذاشت و بعد از آن به همراه همسرش به سمت خودروی مرسدس طوسی رنگ که در کنار رستوران متوقف بود رفتند. تحقیقات خاطرنشان می‌کند که اسدی فرمانده این عملیات بوده و چند ماه قبل بارها به ایران تردد کرده تا اجرای عملیاتی را در پاریس طراحی کند. دادستانی فرانسه تأکید می‌کند که اسدی از این زوج خواسته است که بسته حاوی یک بمب شدید الانفجار را در گردهمایی گسترده در نزدیک پاریس که دهها هزار نفر از مخالفان ایرانی و سیاستمداران برجسته انگلیسی و آمریکایی در آن شرکت داشتند کار بگذارد. اما ایران به نوبه خود تحقیقات را رد کرد. وزیر خارجه ایران این تحقیقات را توطئه‌یی توصیف نمود که هدفش ایجاد شکاف در روابط بین تهران و غرب می‌باشد. وی هم‌چنین دستگیری اسدالله اسدی را رفتاری غیرقانونی دانست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/571977c7-a124-4540-830a-b2b64be5899b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات