728 x 90

گزارش تلویزیون ف ارت بلژیک، العربیه، واشنگتن پست و آسوشیتدپرس در باره محاکمه اسدالله اسدی

محاکمه دیپلمات تروریست رژیم آخوندی  اسدالله اسدی
محاکمه دیپلمات تروریست رژیم آخوندی اسدالله اسدی

گزارش تلویزیون ف ارت بلژیک

آژانس امنیت ملی بلژیک

اسدالله اسدی مأمور مخفی سرویسهای امنیتی ایران است

استاتوی دیپلماتیک او یک پوش است

رژیم ایران از مجاهدین که محرک نا آرامیها در ایران بودند

خشمگین بود

آنها ۲۰سال پیش برنامه اتمی مخفی این رژیم را فاش کردند

داوید کلارینوال وزیر فعلی کشاورزی بلژیک

اپوزیسیون دموکراتیک ایران حمایت زیادی در اروپا دارد

تلویزیون ف آر ت بلژیک با عنوان «عملیات نا موفق در پاریس»: دو سال پیش این یک موضوع بحث بود. عملیات خنثی شده در گردهمایی عظیم اپوزیسیون ایران در پاریس. امروز از اسناد امنیت ملی مشخص شده است که رژیم ایران پشت این طرح بوده است و برای این کار جاسوسانی را فعال کرده بود که سال‌ها در کشور ما زندگی می‌کردند.

بروکسل ۲۵ژوئن ۲۰۱۸، دادستانی کل در بروکسل یک پیغام از امنیت ملی کشور دریافت می‌کند:

از یک سرویس امنیت دوست متوجه شدیم که یک زوج ایرانی در نقطه‌ای قرار دارند تا دست به یک اقدام خشونت‌آمیز در فرانسه بزنند. هر دوی آنها ساکن آنتورپ هستند.

مقامات امنیتی سریع دست به اقدام می‌زنند.

زوج بلژیکی ایرانی امیر و نسیمه از طریق اتوبان A۱۲ به سمت بروکسل در حال حرکت هستند. آنچه آنها نمی‌دانند این است که آنها از جانب مأموران امنیتی زیر نظر هستند. ماشین دست به مانورهای فرار می‌زند. ماشین از ۱۳۰ کیلومتر در ساعت به ۱۸۰ کیلومتر در ساعت شتاب می‌گیرد و سپس آرامتر حرکت می‌کند. مرد، امیر رانندگی می‌کند و زن، نعامی به مردی که هر دوی آنها به اسم مستعار دانیل می‌شناسند اس.ام.اس می‌فرستد.

و می‌گوید: ما کاپ را خواهیم برد.

پاسخ: همه چیز حل و فصل شده. تیم تو می‌برد انشاالله.

پاسخ: روز خوب

پس از این‌که امیر ناگهان خروجی به سمت بروکسل را می‌گیرد، سرویسهای امنیتی ماشین را در سنت پیترس متوقف می‌کنند. زوج دستگیر می‌شوند و سرویس خنثی سازی مواد منفجره اعزام می‌شود. با اشعه ایکس در کیف آرایش یک بمب پیدا می‌شود. بمب از مواد به‌غایت منجره TATP درست شده است. که می‌تواند از طریق یک آنتن از صدها متر دورتر فعال شود.

۳ ژوئیه ۲۰۱۸ فرانکفورت: سرویسهای پلیس آلمان یک مرد را دستگیر می‌کنند. اسدالله اسدی. دبیر سوم سفارت رژیم ایران در وین. یک دیپلماتیک رژیم ایران. ماشین اجاره‌ای فورد قرمز رنگ S-MAX ضبط می‌شود. بعدها در ماشین گنجینه‌ای از اطلاعات پیدا می‌شود.

فقط می‌دانیم که او یک دیپلمات است که در این پرونده درگیر است که حاکی از درگیر بودن رژیم ایران است. این موضوعات بیشتر مورد تحقیق قرار می‌گیرند... .

هواداران اپوزیسیون ایران مجاهدین خلق ایران در پاریس برای گردهمایی سالانه دور هم آمدند. مهمانان ویژه زیادی هم حضور دارند. هم‌چنین وزیر فعلی کشاورزی داوید کلارینوال حضور دارد که در آن موقع عضو پارلمان بود.

داوید کلارینوال: اپوزیسیون دموکراتیک ایران حمایت زیادی در اروپا دارد. همان‌طور که اینجا می‌توانید ببینید. هم‌چنین حمایت زیادی در کشور من بلژیک دارد.

اسدالله اسدی که زیر نظر بود، خود را به‌عنوان توریست در لوکزامبورگ جا زده بود. در خودرو قرمز او، یک دفترچه یادداشت با اسناد جرم پیدا می‌شود. این سرنخی برای پیدا کردن بمب است.

تاریخچه سفرهای اسدی بررسی می‌شود. ماههای قبل از عملیات او مستمر به‌ایران سفر داشته است. بعضاً حتی برای ۴روز. یک جی.پی اس خوانده شده نشان می‌دهد که اسدی اطراف سالن گردهمایی را با جزئیات بررسی کرده است.

بین امیر و نسیمه، نسیمه نقش هدایت کننده را دارد.

در خانه آنها بیش از ۳۰هزار یورو پول نقد پیدا می‌شود. روی حسابش در سالهای گذشته بیش از ۱۱۴هزار یورو پول نقد واریز شده است.

با وجود استاتوی اولیه پناهندگی‌اش او مستمراً به ایران سفر می‌کرده. بعضاً حتی با یک ویزای کاری.

این سه هم‌چنین همدیگر را همه جا در اروپا ملاقات کردند. در محلهای مخفی: لوکزامبورگ، سالزبورگ، وین، ونیز، میلان، و تهران.

نتیجه‌گیری امنیت ملی ما روشن است. اسدی یک مأمور مخفی سرویسهای امنیتی ایران است. استاتوی دیپلماتیک او یک پوش است. او مأموران امیر و نسیمه را هدایت می‌کرده و به آنها بمب مرگ زا را داده است. اسدی عملیات را هدایت می‌کرده و آن را مستقیماً به دستور تهران انجام می‌داده است.

ینس فرانس گزارشگر تلویزیون بلژیک: موضوع نیم کیلو مواد منفجره بوده. اگر مثلاً ترکش یا میخ کار گذاشته می‌شد داستان فرق خواهد کرد. در این مراسم شما رودی جولیانی و همین‌طور مشاور امنیت ملی را داشتید. شما آنجا زنجیره‌یی از شخصیتها را داشتید که می‌توانستند هدف باشند... این عملیات یک طرح پر ریسکی بوده است. . باید بدانیم که ۲۰۱۸ در داخل ایران ناآرامی‌های زیادی بود. در تابستان و بهار مستمر ناآرامی می‌دیدی. در تهران در اصفهان. البته اپوزیسیون ایران و مجاهدین خلق ایران محرک این ناآرامی‌ها بودند. علاوه بر این رژیم از مجاهدین خشمگین بود. چرا که ۲۰سال پیش برنامه هسته‌یی مخفی این رژیم را فاش کردند که همه مشکلات و تحریم‌ها با آن شروع شد.

مجاهدین خلق ایران از حامیان قوی برخوردارند. نه تنها در بروکسل بلکه در پارلمانترهای اروپایی . آنها پمپاژ اطلاعات می‌کنند. ولی بدون شک این کار را در آمریکا هم انجام می‌دهند. آنها در آمریکا هم گوشهای شنوایی دارند تنها هدف مجاهدین این است که رژیم در ایران هر چه سریع‌تر سرنگون شود. (تلویزیون ف آر ت بلژیک۴آذر)

گزارش العربیه از بروکسل

در مورد محاکمه اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم در بلژیک

در دادگاه انگشت اتهام به‌طور مستقیم به سوی رژیم ایران نشانه خواهد رفت

زیرا محققان به این اقناع رسیده‌اند

رئیس اطلاعات بلژیک می‌گوید طراحی عملیات و آماده کردن مواد منفجره

این طراحی توسط رژیم ایران انجام شده

قضاییه بلژیک می‌گوید، اسدالله اسدی و متهمان دیگری برای نفوذ به اپوزیسیون ایران کار کرده‌اند و طرح تروریستی اسدالله اسدی هدف قرار دادن شورای ملی مقاومت ایران بوده است.

گزارش از بروکسل: روز جمعه دادگاه برای محاکمه۴ متهم شامل اسدالله اسدی و سه تن دیگر تشکیل می‌شود. این افراد متهم به تروریسم و تلاش برای کشتار هستند. اگر چه سه تن از آنها به حق پناهندگی دست یافته بودند، ولی از سال‌ها قبل از نظر مادی و اطلاعاتی با اسدالله اسدی، کار می‌کرده‌اند. اسدالله اسدی مسئول نفوذ به صفوف اپوزیسیون ایران است. این همان کاریست که اسدی وقتی در سفارت رژیم ایران در عراق شاغل بود نیز انجام می‌داد. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که این مجموعه لایه پایینی و لایه اول از طرح تروریستی و هرم تروریستی بودند که از اروپا تا تهران امتداد دارد. لایه دوم این طرح به‌گفته تحقیقگران در بخش۳۱۲ قرار دارد. این بخش مختص به طرح‌های امنیت ملی در وزرات کشور و اطلاعات رژیم ایران است. اطلاعاتی که العربیه به آن دست یافته نشان می‌دهد که این بخش مستقیماً وابسته به خامنه‌ای است و یک‌سال قبل از گردهمایی اپوزیسیون در سال۲۰۱۸ یعنی در سال۲۰۱۷ و مشخصاً در ماه ژوئن ۲۰۱۷ اسدالله اسدی به همراه مسئولی که از ایران آمده بود یعنی محمدرضا زائری از محل گردهمایی اپوزیسیون دیدن کرده‌اند. این دیدار در سال۲۰۱۷ در ماه ژوئن انجام شد و گردهمایی در پایان ژوئن سال۲۰۱۸ برگزار شد. این بدان معناست که برای عملیات فوق از مدتها قبل طراحی شده و محمدرضا زائری از نزدیکان خامنه‌ای قلمداد می‌شود. همچین لایه دیگری وجود دارد که وزارت اطلاعات است و در سطح بالاتر به خامنه‌ای می‌رسد.

از بیش از یک‌سال قبل تحریم‌هایی علیه مقامات وابسته به وزارت اطلاعات ایران و بخش ۳۱۲ وزارت اطلاعات اعمال شده. آنچه محققان و آژانسهای اطلاعاتی اروپایی به آن دست پیدا کرده‌اند نتیجه یک کار دستجمعی بین دستگاههای اطلاعات اروپایی و برخی دستگاههای غیراروپایی در خاورمیانه است که توانسته‌اند این طرح را خنثی کنند... .

شکی نیست در اثنای دادگاه انگشت اتهام به‌طور مستقیم به سوی رژیم ایران نشانه خواهد رفت و در پایان، حکم در رابطه با این ۴متهم صادر خواهد شد ولی به‌صورتی غیرمستقیم این حکمی علیه ارگانهای رژیم ایران است. زیرا محققان به این اقناع رسیده‌اند که رژیم ایران این طرح را برنامه‌ریزی کرده است. به‌طور مثال بخشی از گزارش رئیس اطلاعات بلژیک به قاضی درز پیدا کرده که می‌گوید طراحی عملیات و آماده کردن مواد منفجره یک اقدام شخصی از سوی اسدی نبوده بلکه فراتر از توان یک فرد است. این طراحی توسط رژیم ایران انجام شده. ثانیا کارشناس مواد منفجره که بقایای بمبی که توسط رباط منفجر شد را بررسی کرد گفت، این بمب به‌صورت حرفه‌یی ساخته شده و ساخت یک فرد عادی نیست بلکه یک فرد حرفه‌یی که وابسته به ارگان مشخصی است آنرا درست کرده. بنابراین انگشت اتهام به‌طور مستقیم به سمت وزارت اطلاعات و بخش ۳۱۲ است. در اینجا اسامی هم‌چون محمدرضا زائری که یکی از مسئولان بخش ۳۱۲ است وجود دارد. (تلویزیون العربیه ۳آذر)

واشنگتن پست- آسوشیتدپرس

اسدالله اسدی دیپلمات رژیم ایران به جرم طراحی بمب‌گذاری

علیه مخالفان در بلژیک محاکمه می‌شود

دادگاهی در شهر آنتورپ که برای رژیم ایران شرم‌آور است

سازمان اطلاعات و امنیت بلژیک می‌گوید

اسدالله اسدی تحت فرمان مقام‌های دولتی ایران عمل کرده

و شخصاً مواد منفجره را به اروپا آورده است

اگر اسدالله اسدی و ۳ همراهش محکوم شوند

به جرم تلاش برای کشتار تروریستی

ممکن است با ۵ تا ۲۰سال حبس روبه‌رو شوند

چهار تن روز جمعه ۲۷ نوامبر۲۰۲۰ – ۷آذر در شهر آنتورپ در بلژیک، با اتهام طراحی برای بمب‌گذاری در گردهمایی مخالفان ایرانی محاکمه می‌شوند. این نقشه در یک عملیات اطلاعاتی خنثی شد که منجر به بازداشت یک زوج در بروکسل شد .

قرار بود بمب در پاریس هنگام گردهم آیی عظیم اپوزیسیون ایران منفجر شود. این می‌توانست منجر به کشتار بشود.

بجای آن، انفجار، روباتی را که متخصصان ارتش برای خنثی کردن بمب مورد استفاده قرار داده بودند تکه‌تکه کرد. این بعد از کشف بمب در خودرو یک زوج بازداشت شده در حومه بروکسل صورت گرفت.

بیش از دو سال بعد از این عملیات، روز جمعه این زوج در کنار نفر دیگر از جمله یک دیپلمات که بنظر می‌رسد مغز متفکر این طرح بوده، در مقابل دادگاه قرار می‌گیرند.

این دادگاه در شهر آنتورپ می‌تواند برای رژیم ایران شرم‌آور باشد. بر اساس مدارک رسمی حاصل از تحقیقات دوساله که آسوشیتدپرس به‌دست آورده، سازمان اطلاعات و امنیت بلژیک می‌گوید این دیپلمات، اسدالله اسدی، تحت فرمان مقام‌های دولتی ایران عمل کرده و خودش مواد منفجره را به اروپا آورده است.

این سازمان در یادداشتی به دادستان فدرال استدلال کرد که «طرح ریخته شده تحت نام رژیم ایران و به تحریک آن انجام شده است».

در ۳۰ژوئن ۲۰۱۸، افسران پلیس بلژیک که از یک حمله ممکن علیه گردهمآیی سالیانه مجاهدین خلق با خبر شده بودند، خودرو مرسدس این زوج را متوقف کردند. در میان چمدانهای آنها ۵۵۰ گرم ماده منفجره تی ا تی پی و یک چاشنی پیدا کردند. واحد خنثی سازی بمب بلژیک در گزارش خود می‌نویسد بمب با کیفیتی حرفه‌یی ساخته شده بود.

بر اساس یک یادداشت سازمان اطلاعات و امنیت بلژیک، اسدی ۴۸ساله یک افسر وزارت اطلاعات و امنیت رژیم ایران است که تحت پوش در سفارت ایران در وین کار می‌کرد. افسران امنیت کشوری بلژیک معتقدند او برای بخش ۳۱۲ وزارتخانه مزبور، مدیریت امنیت داخلی، کار می‌کرد که در لیست اروپایی سازمانهای تروریستی اروپا قرار دارد.

در بین دهها شخصیت برجسته در گردهمایی در آن روز، وکیل ترامپ رودی جولیانی، نیوت گینگریج، رئیس سابق کنگره و اینگرید بتانکورت کاندیدای سابق ریاست‌جمهوری کلمبیا حضور داشتند.

مریم رجوی ماه گذشته در یک ویدیو کنفرانس گفت: «سران رژیم باید محاکمه شده و در مقابل عدالت قرار گیرند».

اسناد مسافرتی که آسوشیتدپرس به‌دست آورده است نشان می‌دهد اسدی چند مسافرت به ایران در ماههای منتهی به گردهمایی داشت و از آخرین سفرش کمی بیش از یک هفته قبل از حمله شکست‌خورده برگشته بود. طبق یک یادداشت در پرونده دادستانی، اسدی مواد منفجره را در یک پرواز تجاری به اتریش آورده بود.

بخش فرانسوی تحقیقات هم‌چنین مشخص کرد اسدالله اسدی در سال۲۰۱۷، به ویلپنت محل گردهمایی مسافرت کرده بود تا آنجا را شناسایی کند.

در صورتی که این ۴تن محکوم شوند بین ۵ تا ۲۰سال حبس به‌خاطر «تلاش برای کشتار تروریستی و شرکت در فعالیت‌های یک گروه تروریستی» تعلق خواهد گرفت. جلسات استماع طی ۲ تا ۳روز برگزار خواهد شد و یک حکم قرار است تا پایان ماه صادر شود. (واشنگتن پست: آسوشیتدپرس۵آذر)

محاکمه اسدی، تروریسم دولتی ملاها در تله

در حالی که ۲۷نوامبر دادگاه بلژیک درصدد محاکمه اسدالله اسدی، دیپلمات تروریست ارشد رژیم همراه با سه عنصر نفوذی تحت‌امر وی به جرم تلاش برای بمب‌گذاری در گردهم آیی مقاومت ایران در سال۲۰۱۸ است، هزاران تن از هموطنانمان در یک ابتکارعمل یک توفان توئیتری با هشتگ: «من هم هدف بودم» راه‌اندازی کردند که طی آن به جامعه جهانی یادآور شدند که تروریسم فاشیم مذهبی حاکم بر ایران مرز نمی‌شناسد و جان هزاران شهروند اروپایی در جنایاتی هولناک که بزرگترین عملیات تروریستی در خاک اروپا محسوب می‌شد، در خطر بوده است و خواهان اقدام قاطع کشورهای اروپایی از طریق بستن سفارتخانه‌های رژیم آخوندی و اخراج سفرای آن شدند.

ایرانیان حامی مقاومت با امضا پتیشن و انتشار فیلم و عکس در توئیتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی از مقامات اروپایی خواهان توقف سیاست مماشات در مقابل ملایان شدند و آنها را مورد سؤال قرار دادند که چرا ظریف و وزارت‌خارجه رژیم را مورد پاسخگویی قرار نمی‌دهند

با هم نگاهی داریم به برخی از توئیتها در شبکه اجتماعی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/98beb42b-7a66-4d6b-89d5-d66f509cd2a6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات