728 x 90

گزارش انفجارهای فجیره به شورای امنیت: یک دولت پشت بمب‌گذاریها در فجیره بوده است

حمله خرابکارانه به کشتیها در حاشیه ساحل امارات
حمله خرابکارانه به کشتیها در حاشیه ساحل امارات

به گزارش فرانس۲۴ امارات متحده عربی روز پنجشنبه به شورای امنیت گفت: اطلاعات اولیه از تحقیقات در مورد حملات علیه نفتکش‌ها در فجیره احتمالاً به این اشاره دارد که یک دولت پشت این بمب‌گذاریها بوده است.

آمریکا گفته است رژیم ایران پشت حملات علیه ۴نفتکش در ساحل امارات بوده است. اطلاعات اولیه نشان داد به احتمال زیاد ۴مین چسبنده مغناطیسی که به بدنه کشتی متصل می‌شدند در این حملات استفاده شده و توسط غواصان آموزش دیده که از قایقهای تندرو فرستاده شده بودند کار گذاشته شده‌اند.

 

فرانس ۲۴نوشت: امارات متحده عربی معتقد است که این حملات نیازمند توانمندیهای اطلاعاتی برای انتخاب ۴نفتکش به‌عنوان هدف بوده است.

 

سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل متحد، رژیم ایران را مسئول آن حملات دانست. عبدالله معلمی گفت: ما معتقدیم که مسئولیت این حمله متوجه رژیم ایران است و در بیان آن تردیدی نداریم.

 

به‌دنبال حمله به نفتکشها در فجیره در امارات، کارشناسانی از کشورهای فرانسه، آمریکا، امارات، نروژ و عربستان تحقیقات درباره این موضوع را آغاز کردند. آمریکا، امارات و عربستان، رژیم ایران را مسئول این انفجارها دانستند.

 

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا هفته گذشته گفت کشورش مدارک دخالت ایران در انفجارهای فجیره را هفته آینده به شورای امنیت سازمان ملل ‌متحد ارائه می‌کند.

مشاور امنیت ملی ایالات متحده که در لندن افزود آمریکا به‌دنبال تغییر رژیم ایران نیست. وی تأکید کرد که تهدیدات ایران در منطقه خاورمیانه پایان نیافته است. به‌گفته جان بولتون واکنش «سریع» آمریکا به تهدیدات ایران به دفع این تهدیدات کمک کرده است.

 

وال استریت ژورنال ضمن بازتاب اظهارات جان بولتون افزود: یک مقام دیگر آمریکایی به وال استریت ژورنال گفت در شب حمله به تانکرها در ۱۲مه، یک ناوشکن آمریکایی به‌نام یو.اس.اس. میسون، ۲۰قایق سپاه پاسداران را دنبال کرد که ایران را ترک کرده و با عبور از دریا وارد آب‌های نزدیک بندر فجیره امارات متحدهٔ عربی شده بودند. این مقامها گفتند که ارتش آمریکا نتیجه گرفت که غواصان رژیم ایران مینهای مغناطیسی روی بدنهٔ ۴کشتی نصب کردند که به فاصلهٔ ۵۳دقیقه از یکدیگر منفجر شدند.

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/300bd7dc-42e1-4157-8884-23163b519eef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات