728 x 90

گزارش اسکای نیوز از افشای یک فقره دزدی ۱۴میلیارد دلاری ارز توسط باندهای حکومت ایران

اختلاس - عکس از آرشیو
اختلاس - عکس از آرشیو

تلویزیون اسکای نیوز گزارش داد:‌ پرونده‌های فساد دولتی در ایران مجدداً با گزارشی از ناپدید شدن ۱۴میلیارد دلار ارز مجدداً گشوده می‌شود. این مبلغ به بهانه خرید مواد غذایی پرداخت شده بود.

بعد از افشای دزدی جدید که دولت حسن روحانی به آن متهم شده، خشم و نفرت مردم ایران از رژیم آخوندی در سرتاسر کشور اوج می‌گیرد. نمایندگان مجلس رژیم در مورد ناپدید شدن ۱۴میلیار دلار ارز که دولت برای تأمین کالاهای مورد نیاز مردم اختصاص داده بود، سؤال می‌کنند. این در حالیست که قیمت این کالاها بنا‌ به‌گفته مؤسسات رسمی طی شش ماه گذشته دو برابر شده. محمدرضا پور ابراهیمی معاون کمیسیون اقتصاد مجلس رژیم گفت: هنوز نمایندگان نمی‌دانند این مبالغ ارز در کجا هزینه شده است

وی افزود اگر این اموال در جای خود هزینه می‌شد ما نبایستی شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی می‌بودیم. نادر قاضی‌پور نماینده مجلس از شهر ارومیه خواستار افشای هویت رانت‌خوارانی شد که ۱۴میلیارد دلار را به بهانه خصوصی‌سازی شرکت خطوط هوایی ایران قبضه کرده‌اند. وی همچنین فاش ساخت که شرکت خطوط هوایی ایران هواپیماهایی که به قیمت ششصد میلیون دلار در اختیار دارد را به‌مبلغ ۳میلیون دلار به فروش رسانده است.

از سال ۲۰۰۱هزاران شرکت و کارخانه ایرانی خصوصی‌سازی شده و این اقدامی است که بواسطه آن بسیاری از مقامات به رانت‌خواری متهم شده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/379a036e-3542-4c6f-a9c6-5b1833922225"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات