728 x 90

گزارش آژانس خبری روپتلی روسیه دربارهٔ اولین جلسهٔ محاکمهٔ دیپلمات‌تروریست رژیم

محاکمه دیپلمات تروریست رژیم آخوندی  اسدالله اسدی
محاکمه دیپلمات تروریست رژیم آخوندی اسدالله اسدی

گزارش آژانس خبری روپتلی روسیه

دربارهٔ اولین جلسهٔ محاکمهٔ دیپلمات‌تروریست رژیم

وکیل ژرژ هانری بوتیه:

بحث بر سر سوءقصدی در ابعاد مهم است

که رژیم ایران در پشت آن پنهان شده و همین باید محکوم شود

این یک سوءقصد مرتبط با تروریسم حکومتی است

و کیل ریک فان‌رویسل:

این یک روز عالی برای شاکیان خصوصی، سیستم قضایی بلژیک

و دادستانی بود

بسیار اطمینان خاطر داریم که دادگاه نتیجهٔ خوبی خواهد داشت

بلژیک: به‌گفتهٔ وکیل دیپلمات (رژیم) ایران اسدی، او با طرح «مصونیت»، حاضر نشد در دادگاه مربوط به توطئهٔ بمب‌گذاری شرکت کند.

وکیل شاکیان ریک فان‌رویسل می‌گوید: امروز صبح به‌مدت ۳ساعت، استدلال‌ها را در ارتباط با این روند قضایی بیان کردیم. دادگاه به‌دقت به‌نکات ما گوش کرد، بسیار آرام و جدی و قاطع بود. بعدازظهر دادستانی فرصت دارد که از استدلال‌های خودش دفاع کند. طبعاً ما توانستیم ارتباط بین (رژیم) ایران و این سوءقصد را در دفاعیاتمان و در استدلال‌های مکتوبمان نشان بدهیم.

وکیل دیگر شاکیان ژرژ هانری بوتیه می‌گوید: امروز صبح بعد از ۲سال تحقیقات به‌روشنی مشخص می‌شود که از میان ۴متهم یک‌طرف دارد دروغ می‌گوید. یک دیپلمات-جاسوس، یک به‌اصطلاح «شاعر» خائن که مشخصاً اطلاعاتش را در تهران دریافت می‌کرد و یک زوج که بمب را منتقل می‌کرد و اطلاعات و فرامین را باز هم از تهران دریافت می‌کرد و پول هنگفتی می‌گرفت. طرف پنجم کیست؟ حکومت ایران است. روشن است که (رژیم) ایران در پشت تمام این قضیه است و این یک سوءقصد مرتبط با تروریسم حکومتی است. آنچه موضوع را جدی می‌کند این است که اسدی امروز صبح (به دادگاه) نیآمد چون مدعیست که از حفاظت برخوردارست و شاید بتواند موضوع یک شانتاژ یا مبادله قرار گیرد. اینها از نظر ما منتفی است. از نظر ما آنچه باید مورد قضاوت قرار گیرد، شیوه‌یی است که این ۴نفر عمل کردند؛ آنها مشخصاً تحت تأثیر حکومت ایران می‌خواستند هزاران تن از مخالفان ایرانی را اعدام کنند و واژهٔ دیگری برای آن وجود ندارد. کارگزاری ۵۰۰گرم مواد منفجره در میان این جمعیت، نه فقط منجر به‌کشتار مستقیم توسط مواد انفجاری می‌شد، بلکه هراسی را ایجاد می‌کرد که نمی‌دانیم چند نفر بر اثر آن کشته می‌شدند. لذا بحث بر سر سوءقصدی در ابعاد مهم است که پشت آن، رژیم ایران پنهان شده است. همین است که باید محکوم شود. نمی‌توان با یک حکومت تروریستی به‌توافق رسید.

وکیل ریک فان‌رویسل اضافه می‌کند: یک روز عالی برای شاکیان خصوصی بود. یک روز عالی برای سیستم قضایی بلژیک و نیز یک روز عالی برای دادستان که تمام جزییات استدلال‌های دفاعی را توضیح داد و ما نیز همین کار را کردیم. بسیار اطمینان خاطر داریم که دادگاه نتیجهٔ خوبی خواهد داشت. . (یوتیوب روتپلی ـ ۸آذر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8059c108-a0f5-4977-9bbe-2256aca5b173"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات