728 x 90

گروه ا‌یی‌سی‌آر پارلمان اروپا: ماهیت هر گونه تلاش در حوزه کنترل تسلیحات، راستی‌آزمایی و نظارت معتبر است

آنا فوتیگا رئیس گروه یی‌سی‌آر پارلمان اروپا
آنا فوتیگا رئیس گروه یی‌سی‌آر پارلمان اروپا

آنا فوتیگا نماینده پارلمان اروپا و رئیس گروه ‌ایی‌سی‌آر این پارلمان در توئیتی در حساب این گروه درباره برجام و فعالیت‌های هسته‌یی رژیم ایران روز سه‌شنبه ۲۶اسفند نوشت:

«من که سال‌ها فعالیت‌های هسته‌یی رژیم ایران را دنبال کرده‌ام، در مورد تمایل تهران برای همکاری بسیار بدبین هستم. ماهیت هر گونه تلاش در حوزه کنترل تسلیحات، راستی‌آزمایی و نظارت معتبر است».

آنا فوتیگا نماینده پارلمان اروپا روز جمعه ۸ اسفند۹۹ در پیامی در حساب شخصی خود در توئیتر به جوزپ بورل و چارلز میشل و اورزولا فن در لاین درباره اعدام در ایران توسط رژیم ضدبشری آخوندی نوشت:

«رژیم ایران بالاترین تعداد اعدام را به نسبت جمعیت دارد. در بسیاری از موارد، مجازاتهای اعدام پس از محاکماتی که آشکارا ناعادلانه است و به اعترافگیری تحت شکنجه آلوده و مخدوش شده است، انجام می‌شوند. بنابراین ما از رهبری پارلمان اروپا می‌خواهیم روابط را مشروط به رعایت حقوق‌بشر کند».

آنا فوتیگا وزیر خارجه پیشین لهستان سال۲۰۰۶-۲۰۰۷ در اجلاس رسمی پارلمان اروپا روز ۲۴شهریور۹۹ در مورد تحقیق پیرامون وضعیت حقوق‌بشر و زندانیان سیاسی در ایران گفت:

«من از سوی بسیاری از نمایندگان پارلمان از احزاب مختلف اینجا صحبت می‌کنم. ما محترماً از شما می‌خواهیم تا در اجلاس آینده در اکتبر درباره سؤال ما پیرامون وضعیت حقوق‌بشر در ایران تحقیق کنید، خصوصاً در مورد زندانیان سیاسی که به اعدام محکوم شده‌اند. متأسفانه وضعیت حقوق‌بشر در ایران از زمان درخواست قبلی ما بدتر شده است. نوید افکاری اعدام شده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/99acd3ea-ad3f-4fcd-9ca3-21e48037b0db"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات